​uberVU, companie de analiza social-media fondata in 2008 de trei romani, a fost achiztionata de canadienii de la HootSuite pentru o suma cuprinsa intre 15 si 20 milioane dolari, scrie TechCrunch. HootSuite este o paltforma prin care companiile isi gestioneaza prezenta pe site-urile social media, iar achizitia ii permite sa furnizeze clientilor mai multe date si sa lanseze servicii premium prin care sa-si creasca profitul. uber are in portofoliu servicii prin care companiile pot afla in tim,p real ce se scrie despre ele pe mai multe retele sociale.

uberVU, unul dintre cele mai de succes start-up-uri romanesti

uberVU a fost infiintata in 2008 de trei romani: Dan Ciotu (director tehnic), Vladimir Oane (CEO) si Dragos Ilinca (director de marketing si dezvoltare) iar notorietatea si-a castigat-o in acelasi an cand a castigat concursul de start-up-uri Seedcamp din Londra, primind o finantare de 50.000 dolari. In 2009 compania a obtinut finantare de un milion de dolari pentru dezvoltare.

In 2011 sediul a fost mutat in Cambridge, iar in prezent uberVU are 42 de angajati in total, din care 10 sunt in Cambridge, existand insa si un birou in Romania. Serviciile de social media analytics sunt utilizate de circa 200 de clienti printre care se numara NBC, Heinz, SC Johnson, 3M, Fujitsu, Getty Images si L’Occitane.

uberVU furnizeaza servicii de analiza social-media in timp real pentru companii, ideea fiind ca aceste companii pot afla in timp real ce se discuta despre ele pe diverse retele sociale.

Spre exemplu, compania are in oferta un "tool" de urmarire a comentarilor facute pe marginea unui subiect anume postat pe un blog, pe YouTube sau pe o alta platforma.

uberVU va continua sa-si ofere serviciile ca produse de sine statatoare, insa sub brandul HootSuite. Cu timpul, vor fi integrate in platforma largita.

In comunicat nu a fost anuntata suma achizitiei, insa Tech Crunch scrie ca ar fi vorba de 15-20 milioane dolari.

Un plus de servicii, de clienti si de bani

HootSuite, platforma care ajuta companiile sa-si gestioneze prezenta pe retelele sociale, este in plina ascensiune si a obtinut recent o finantare de 165 milioane dolari. Ce castiga prin achizitia uberVU? Foarte multe, pentru ca HootSuite functioneaza pe modelul freemium, astfel ca o mare parte dintre clienti (in cazul de fata 95%) folosesc versiunea gratuita si doar 5 procente versiunea platita.

HootSuite spune ca are in baza de clienti trei sferturi dintre companiile din topul Fortune 1000, iar acum isi poate mari baza de clienti, nu doar numarul si calitatea serviciilor oferite.

Prin preluarea uberVU, HootSuite va putea sa ofere mai multe date clientilor si va putea lansa servicii noi, premium prin care isi va mari veniturile

Achizitia subliniaza o tendinta de consolidare pe piata de servicii social-media, in sensul ca tot mai multe companii aleg sa se uneasca pentru ca marjele de profit sunt mai mari decat daca fiecare companie mica ar fi mers pe cont propriu.

Ryan Holmes, fondator al HootSuite explica faptul ca multi clienti vor sa gaseasca toate uneltele de analiza intr-un singur loc, nu in diverse destinatii, iar compania a incercat in ultimii agregarea diverselor interactiuni de pe mai multe retele sociale, pentru ca totul sa fie cat mai usor de urmarit.

HootSuite este o platforma prin care companiile isi gestioneaza prezenta pe site-urile social media precum Twitter, Facebook, Foursquare si Instagram. Sediul este in Vancouver, iar numarul total de angajati este de 300, cu birouri in locuri precum ancouver, San Francisco, New York, Hong Kong, Londra, Sydney si Singapore. Compania are 8 milioane de utilizatori.