Saptamana aceasta universitatea Priceton a publicat un studiu ce arata ca popularitatea Facebook va scadea cu 80% in trei ani, iar reteaua a ales sa raspunda printr-o parodie cu grafice care arata ca in 2021 Princeton va ramane fara studenti, iar in 2060 vom ramane cu totii fara aer. Studiul Princeton a fost criticat de multi pentru metodele folosite, iar Facebook spune in postarea glumeata ca a folosit aceeasi "metodologie robusta".

HotNews.roFoto: Hotnews

Facebook spune ca Princeton University este o institutie de exceptie, insa poate ramane asa doar atat timp cat va mai avea studenti... Scaderea referintelor la universitate pe Google Trends poate fi corelata cu numarul de studenti inscrisi, iar estimarile suna rau pentru Princeton, daca sunt analizate tendintele pe ultimii cinci ani, spun cei de la Facebook.

Astfel, pana in 2018 universitatea va ramane cu doar jumatate din numarul de studenti, in 2021 nu va mai mai avea niciun student, iar daca analizam scaderea prezentei termenului "air" (aer) in Google Trends, putem deduce ca pana in 2060 vom ramane fara aer, glumesc cei de la Facebook.

Postarea de pe blogul Facebook se incheie tot cu voie buna si cu precizarea ca totul NU a fost decat o gluma fara ranchiuna.

P S "Chiar nu credem ca Princeton sau rezerva mondiala de aer vor disparea curand. Ne place de cei de la Princeton (si aerul). Ca oamenii de stiinta ce lucram cu date am vrut sa reamintim cu umor ca nu toate cercetarile se fac la fel, iar unele metode de analiza duc la concluzii destul de nebunesti", spune cei de la Facebook.

Comparand dinamica adoptiei si abandonului in domeniul retelelor sociale cu dinamicile ce guverneaza raspandirea unei molime, specialistii de la Princeton University din SUA estimau o scadere drastica a popularitatii Facebook care, daca facem un calcul, ar putea ajunge sa aiba cu 800 de milioane de useri mai putin in trei ani...

"Ideile, precum bolile, se raspandesc in mod infectios intre oameni si apoi ajung sa dispara, astfel ca pot fi cu succes comparate cu modele epidemiologice", spunea autorii studiului luat de multa lume in deradere.

"Ideile se raspandesc prin contact comunicational intre oameni care-si impartasesc aceste idei. Promotorii ideilor isi pierd interesul pana la urma si nu le mai sustin, ceea ce e ca si cand ar capata imunitate fata de respectivele idei", continuau cercetatorii comparatia dintre epidemii si idei.