Twitter a avut pierderi de 511 milioane dolari trimestrul trecut si de 645 milioane dolari pe tot anul, arata primul raport financiar de dupa intrarea pe bursa. Pierderile nu sunt o surpiza, insa tot mai multi se intreaba daca site-ul de microblogging va gasi un mod de a face profit.

La listare o actiune Twitter costa 26 dolari, insa in cateva luni cotatia a crescut la peste 65 dolari, dar primele rezultate financiare post-listare nu sunt grozave. Asta fiindca pierderile nete au totalizat 645 miloane dolari in 2013, de opt ori peste 2012.

Veniturile au fost de 664 milioane dolari, cu peste 300 milioane dolari mai mari decat in 2012. Numarul de utilizatori a crescut cu 14 milioane intr-un trimestru, spre 241 milioane, insa datele arata ca in medie oamenii stau mai putin pe site.

Twitter a obtinut din publicitate peste 90% din venituri si, desi din 2006 pana acum nu a avut profit, faptul ca a reusit sa obtina venituri tot mai mari a fost privit ca un semn ca are un model bun de business.

Totusi, analisti citati de Bloomberg spun ca marea intrebare este daca Twitter poate deveni un produs de masa sau este destinat sa ajunga produs de nisa pentru cei pasionati de stiri.

Destui utilizatori si-au facut cont, au postat un timp si apoi s-au plictisit si au abandonat Twitter. Totusi, multe personalitati il folosesc, iar un exemplu este noul sef al Microsoft, Satya Nadella care patru ani nu a mai postat nimic, insa de putin timp s-a reapucat.

Compania estimeaza venituri de 230-240 milioane dolari pentru trimestrul in curs si in intervalul 1,15 - 1,2 miliarde dolari pentru tot anul.