King, compania care a creat Candy Crush Saga a avut venituri de aproape doua miliarde dolari anul trecut si se va lista la New York

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 18 februarie 2014, 17:14 Economie | IT

Creatorii Candy Crush au obtinut venituri de 1,9 miliarde diolari
Foto: Hotnews
King, compania care a creat celebrul joc cu bombonele colorate Candy Crush Saga, a depus actele pentru a se lista la bursa de la New York, dezvaluind pentru prima oara veniturile obtinute si numarul de jucatori. Astfel, compania a avut venituri de 1,88 miliarde dolari anul trecut, iar numarul de useri care joaca macar o data pe luna ceva produs de King a depasit 400 de milioane. IPO-ul ar putea valora 500 milioane dolari. King are un birou in Bucuresti si va ajunge la 120 de angajati pe plan local.

In 2012 King a avut venituri de 164 milioane dolari si profit net de opt milioane dolari, iar anul trecut veniturile au ajuns la 1,88 miliarde dolari, iar profitul net, la 567 milioane dolari. Estimarile indica o valoare de 5-5,5 miliarde dolari pentru compania King.

Peste trei sferturi dintre venituri au fost generate de Candy Crush Saga, de departe cel mai de succes joc. De acest lucru se leaga si marea intrebare a investitorilor: este succesul King legat doar de un singur joc si ce se va intampla dupa ce lumea se va fi plictisit de joc.

In decembrie 2013 numarul de utilizatori care jucau zilnic pe Facebook sau pe platformele mobile a ajuns la 128 milioane, din care 93 de milioane jucau Candy Crush, iar 15 milioane, Pet Rescue Saga.

Numarul de utilizatori care intra macar o data pe luna era de 408 milioane in decembrie, iar aplicatiile au fost descarcate de peste 500 de milioane de ori de pe Google Play si App Store.

King a depus actele pentru listarea la New York Stock Exchange si vrea sa obtina 500 milioane dolari prin oferta publica initiala (IPO)

King.com a fost infiintata in 2003 in Suedia si are sediul la Londra. Site-ul de jocuri king.com a crescut puternic si acum pe el exista 200 de jocuri, insa compania a devenit celebra datorita Candy Crush Saga, joc lansat in aprilie 2012 pentru Facebook si in noiembrie 2012 pe magazinele online pentru Android is iOS.

Principalul studio este la Stockholm. celelalte sunt in Barcelona, Bucuresti, Malta, Malmo si San Francisco. King este prezenta cu un birou in Romania din 2011 cand avea doar patru angajati, insa in 2012 numarul a trecut de 30 si a tot crescut, urmand sa ajunga la 120 spre final de an.

Thomas Hartwig, co-fondator al King, explica intr-o prezentare in toamna trecuta la Bucuresti de ce jocul a ajuns atat de popular si apoi a detaliat situatia intr-un interviu pentru HotNews.ro.

El spune ca jocul a avut atat de mare succes fiindca
- are grafica buna
- aplicatia este gratuita si apoi poti cumpara diverse optiuni in interiorul ei (model freemium)
- e accesibil tuturor
- il poti juca "pe fuga" si apoi reiei cand doresti
- Are cateva sute de nivele diverse
- poate fi jucat pe multe platforme mobile si mai ales pe Facebook
- a fost testat intens
- are un caracter social

Compania obtine venituri atat din jocurile care sunt contra cost pe site-ul propriu king.com (care exista de ani buni, cu mult inainte de succesul Candy Crush), iar o alta sursa de venit este aplicatia care este gratuita la instalare, insa permite diverse "in app purchase", mici achizitii in interiorul aplicatiei, pentru a trece mai repede mai departe de anumite nivele la care altfel trebuie sa faci o mica pauza daca vrei sa joci fara sa platesti.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2312 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    Idiocracy... (Marţi, 18 februarie 2014, 19:25)

    JohnR [utilizator]

    Succesul acestei companii denota gradul de inteligenta al clientilor. "Prosti dar multi..."
  • 0 (0 voturi)    
    Pai (Miercuri, 19 februarie 2014, 14:19)

    Alex S [utilizator]

    Se intampla asta din cauza ca jocurile sunt gratis si platesti doar anumite chestii in joc. Initial ai zice ca e o prostie, si ca nimeni nu ar cumpara, dar daca joci un joc gen Candy Crush in fiecare zi si ajungi la un nivel la care nu poti trece, iti permiti sa dai 1 dolar ca sa cumperi un booster, tocmai pt ca e ieftin. Eu personal am platit 1 dolar pt asa ceva, in schimb am platit fix 0 pt orice alt joc pe consola, care defapt costa mult mai mult.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă