Philips spune ca in cativa ani monitoarele 3D care nu necesita ochelari speciali pot ajunge la consumatorii casnici

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 25 martie 2014, 15:24 Economie | IT

Monitor 3D Philips
Foto: Hotnews
Philips este una dintre companiile care au lansat pe piata monitoare 3D la care spatialitatea imaginii poate fi perceputa si fara ochelari speciali, insa le vinde numai catre companii, in special supermarket-uri si mall-uri. Totusi, tehnologia se va imbunatati si ele vor ajunge in cativa ani si la persoane fizice. MMD, distribuitor Philips a lansat marti oficial in Romania display-ul Philips SmoothTouch si monitoarele tactile Philips Smart All-in-One cu sistem de operare Android integrat,

Printre modelele prezentate s-a numarat si un televizor 3D de 42 inci pentru care nu este nevoie de ochelari speciali. Acesta este destinat supernmarket-urilor in ideea ca oamenii se vor opri si vor privi fascinati la aceste display-uri unde pot percepe 'adancimea imaginilor, a explicat Constantinos Tsonatos, director de vanzario pentru Grecia si Cipru la MMD Monitors & Displays, distribuitor oficial al Philips.

Exista doua tehnologii prin care adancimea imaginilor poate fi perceputa fara ochelari speciali: lentilele lenticulare si bariera de paralaxa, monitorul Philips o foloseste pe prima.

Totusi, un neajuns este ca aceste televizoare pot rula doar continut special creat pentru ele si nu pot converti continut clasic in 3D.

Este interesant ca produs, iar Philips crede ca in viitor aceste terminale 3D vor ajunge si in case obisnuite. "Nu stiu in cati ani, acum cei de la cercetare-dezvoltare lucreaza la asta si probabil in doi ani vom vedea prototipuri pentru clienti persoane fizice pentru aceasta tehnologie", a explicat pentru HotNews, Constantinos Tsonatos.

El a precizat faptul ca aceste televizoare au nevoie de putere mare de procesare pentru a afisa continut la care se poate percepe o "adancime" a imaginii si deci e mult de lucru din punct de vedere tehnic.

"Tehnologia este inca tanara si e mult loc de imbunatatiri. Cand e vorba de continut, situatia e ca si la Ultra HD - tehnologia 4K: sunt televizoare in piata, dar nu prea ai filme 4K. Si aici, la 3D fara ochelari speciali, tehnologia exista, Toshiba are propria tehnologie, Philips are si ea, dar trebuie sa intelegem ca e musai sa existe continut care sa sustina tehnologia", spune oficialul.

Tsonatos prevede ca imaginea va fi tot mai buna, unghiul de vizionare va fi mai larg, software-ul se va dezvolta si va reusi sa transforme 2D in 3D, iar puterea de procesare va creste. Daca si numarul de filme va fi mai mare, terminale de acest gen vor fi extrem de interesante pentru clientii.

Philips lucreaza de 12 ani la prototipuri unde imaginea 3D poate fi perceputa fara ochelari, iar tehnic avansurile au fost uriase fiindca la primul prototip efectele se vedeau doar daca era privit de un singur om, la o anumita distanta si doar dintr-un anumit unghi.

Doua tehnologii pentru a vedea imagini 3D fara ochelari speciali:

Exista doua tehnologii prin care adancimea imaginilor poate fi perceputa fara ochelari speciali: lentilele lenticulare si bariera de paralaxa.

Sistemul lentilelor lenticulare presupune aplicarea pe ecran a unui strat de lentile care maresc, iar cand sunt privite din diferite unghiuri si imaginile percepute de privitor sunt diferite. Tehnologia exista de peste sase decenii, insa in ultimii ani a fost imbunatatita mult. Aceeasi tehnologie era folosita si la tipariturile lenticulare, acele vederi 3D care circulau si la noi inca din anii 70', 80' si dadeau impresia de spatialitate cand erau miscate si privite din unghiuri diferite.

Sistemul barierei de paralaxa consta in plasarea pe ecran a unui strat dintr-un material special prevazut cu mici fante de precizie care permit fiecarui ochi sa vizioneze un set diferit de pixeli, creand impresia de "adancime" a imaginii. Acest efect poate fi insa perceput numai din anumite puncte bine definite, astfel ca la un terminal cu bariera de paralaxa nu pot privi simultan prea multe persoane.

MMD, distribuitor Philips a lansat marti oficial in Romania display-ul Philips SmoothTouch si monitoarele tactile Philips Smart All-in-One cu sistem de operare Android integrat,

Display-ul Philips 231C5 SmartTouch este disponibil la un pret recomandat de 2199 Lei. Monitorul Smart All-In-One S231C4AFD este disponibil la un pret de 2.099 Lei iar modelul S221C4AFD va fi disponibil din luna aprilie la un pret de 1.999 Lei. 

MMD este o companie detinuta de TPV, infiintata in 2009 printr-un parteneriat de brand cu Philips. MMD distribuie si comercializeaza exclusiv display-uri LCD Philips

TP Vision proiecteaza, produce si comercializeaza modelele de televizoare Philips in Europa, Rusia, Orientul Mijlociu, America de Sud si cateva tari din regiunea Asia-Pacific.

Monitoare Philips
Foto: Hotnews
Avand sediul central in Amsterdam, Olanda, TP Vision este reprezentatul exclusiv pentru televizoare Philips in tarile si regiunile mentionate mai sus. Compania este detinuta in proportie de 70% de TPV (cu sediul in Taiwan) si de 30% de Royal Philips Electronics (cu sediul central in Olanda). TP Vision are aproximativ 3.300 de angajati in intreaga lume. TP Vision este operationala in Romania din aprilie 2012 si este o reprezentanta a filialei din Cehia care este responsabila pentru vanzarile TPV in Europa Centrala si de Est.


Citeste mai multe despre   










1320 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version