Piata locala de retail online IT&C a urcat in primele trei luni ale anului cu aproximativ 10%. dar se e observa un ritm de dezvoltare inferior celui de anul trecut, pe fondul unei stari de expectativa din partea cunsumatorilor. In primele trei luni din 2014, valoarea acestei piete a ajuns la aproximativ 90 - 100 de milioane de euro, arata estimarile EvoMAG.

Industria de retail online IT&C va inregistra insa un reviriment in perioada Sarbatorilor Pascale. "Estimam un avans al vanzarilor de aproximativ 20% in perioada imediat urmatoare, in comparatie cu o perioada obisnuita din an, ca urmare a unei cereri mai mari din partea consumatorilor. In plus, am venit in intampinarea clientilor cu oferte foarte avantajoase, parte a campaniei Black Easter, oferindu-le reduceri de pana la 50% la sute de produse", spune Mihai Patrascu, CEO evoMAG.ro.

Produsele cel mai bine vandute de la inceputul anului au fost smartphone-urile, tabletele, laptop-urile si televizoarele. Vanzarile au fost multumitoare si segmentul componentelor pentru PC, dar si pe cel al imprimantelor/multifunctionalelor.

Smartphone-urile si tabletele raman insa cele mai efervescente segmente si, ca exemplu, piata de telefoane mobile ar putea creste anul acesta cu maximum 40%, pe fondul erodarii pretului.

"Un alt factor care sprijina dezvoltarea acestui segment tine de lansarile tot mai numeroase din partea producatorilor. Vorbim de producatorii mari: Samsung, Apple, Sony, LG care anunta permanent noi lansari de produse, dar si de dezvoltarea companiilor din categoria B, in special companii romanesti, care au produse de o calitate tot mai buna, inglobeaza tehnologie noua in echipamentele pe care le aduc in piata si ofera si preturi mai mici ", mai spune Mihai Patrascu.

Categoriile de produse enumerate mai sus raman si ¬vedetele¬ vanzarilor din perioada Sarbatorilor Pascale, tinand cont de faptul ca beneficiaza de reduceri importante. Spre exemplu, cei interesati, pot cumpara smartphone-uri cu 369 lei, roboti de bucatarie la 249 lei, aspiratoare la 129 lei, televizoare HD LED cu diagonala de 71 de cm cu 899 lei si altele

Pentru intregul an 2014, evoMAG tinteste o cifra de afaceri de peste 20 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de vanzarile inregistrate in 2013.