Concernul japonez Sharp a lansat in Romania o noua gama de televizoare cu o rezolutie de 2,5 ori mai mare decat Full HD si redare de continut 4K. Cele trei modele cu diagonale intre 60 si 80 de inchi costa intre 10.500 si 33.000 lei. Sharp era acum un deceniu cunoscuta pentru telefoanele mobile foarte avansate pentru vremea aceea, insa in ultimii ani marca a fost mai putin prezenta in atentia publicului. Pentru a recupera terenul pierdut, Sharp a deschis in vara lui 2013 un birou in Romania.

Sharp tinteste pe termen mediu o cota de 5% pe piata TV-urilorFoto: Hotnews

Compania a lansat marti televizoarele AQUOS Quattron Pro din seria UQ10. Tehnologia Quattron Pro patentata de Sharp promite o rezolutie de 2,5 ori mai mare decat Full HD si redare de continut 4K. Quattron Pro este cea de-a doua generatie a tehnologiei lansate in 2011 de compania japoneza.

Chiar daca materialul vizualizat are o rezolutie mai mica, dispozitivul de scalare al ecranului Quattron Pro va mari rezolutia sa pana la 4K, indiferent daca acesta este un semnal de pe cablu, TV, Blu-ray, DVD, de pe consola de jocuri sau prin satelit, spune compania.

Pretul pentru modelul de 60 inchi este de 10.499 lei, cel de 70 inchi costa 16.999 lei, iar cel de 80 inchi se va vinde la 32.999 lei.

Compania spune ca nu lanseaza inca televizoare 4K propriu-zise fiindca dispozitivele sunt mult prea scumpe, iar continutul dedicat disponibil este insuficient. Sharp a lansat televizoare 4K in SUA si Japonia, piete mult mai avansate, compania punand in piata si un model 8K 3D pentru care nu este nevoie de ochelari speciali.

Cei de la Sharp spun ca rivalii care au adus deja televizoare 4K pe piata locala au facut-o numai pentru branding si costurile dispozitivelor sunt extraordinar de mari In 2015 lucrurile se vor schimba insa, si va fi momentul potrivit pentru 4K, mai spun ei.

Sharp are circa 2% din piata totala a televizoarelor, iar obiectivul pe termen de trei-cinci ani este atingerea unei cote de 5% in tara.

Sharp era acum un deceniu cunoscuta pentru telefoanele mobile foarte avansate pentru vremea aceea, insa in ultimii ani marca a fost mai putin prezenta in atentia publicului. In aceste conditii, concernul japonez a decis vara trecuta sa intre cu un birou de reprezentare la care lucreaza cativa oameni ce coordoneaza operatiunile de vanzare si relatiile cu dealerii.

Biroul din Romania a fost deschis foarte tarziu in comparatie cu alte tari din regiune unde Sharp e prezenta (spre exemplu in Polonia din 2000 si in Cehia din 2007). Reprezentantii companiei admiteau ca s-au facut greseli in trecut si ca biroul regional nu a inteles foarte bine piata romaneasca, dar spera sa recupereze terenul pierdut.

Televizoarele sunt segmentul de baza pentru Sharp, reprezentand 60-70% din vanzarile pe plan mondial. Compania se pozitioneaza in zona premium si in cea cu ecrane mari, de peste 39 inch.

Sharp vinde si sisteme audio, frigidere, cuptoare cu microunde si sisteme de aer condionat si de purificare a aerului. Pe plan mondial compania are afaceri de 20 miliarde euro, din care circa un miliard in Europa, in timp ce numarul de angajati in lume este de circa 60.000, din care 3.600 in Europa.

Pe continent, Sharp are trei fabrici: una de TV-uri in Polonia, una de panouri solare in Marea Britanie si una de copiatoare si imprimante, in Franta. Concernul nipon spera sa treaca pe profit, dupa pierderi combinate de 9 miliarde dolari in ultimii doi ani.