Weibo, retea sociala chineza detinuta de grupul Sina Corp, se va lista joi la bursa americana Nasdaq unde va "pune la bataie" 20 de miliioane de actiuni, estimand sa stranga cel putin 340 milioane dolari in IPO, scrie AFP. Investitorii sunt pesimisti in legatura cu evolutia companiei si exista discutii aprinse despre numarul real de utilizatori.

Sina Weibo, retea de microblogging stil Twitter, intra joi pe bursa Nasdaq, insa dispozitia generala este negativa fiindca indicele bursier este in continuare scadere de trei sapatamani si investitorii nu au asteptari prea mari.

Weibo s-a infiintat in 2009 si a crescut rapid, dupa propriile cifre ajungand la 128 de milioane de utilizatori unici si 61 de miliioane care intra zilnic. Totusi, un profesor de la Universitatea din Hong Kong estima saptamana trecuta ca 90% dintre mesajele din retea sunt puse de un grup restrans de 10 milioane de internauti, putin fata de aplicatia de mesagerie instant WeChat care e folosita de 300 de milioane de persoane.

In martie cei de la Weibo anuntau ca se asteapta sa stranga 500 milioane dolari din IPO, insa acum prognozele sunt mai pesimiste si vor fi puse 20 de milioane de actiuni, cu preturi intre 17 si 19 dolari/unitate.

Cifra de afaceri Weibo a crescut de trei ori anul trecut, spre 188 milioane dolari.