Rusia renunta la microprocesoarele americane Intel si AMD in favoarea celor produse local

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 6 iulie 2014, 18:34 Economie | IT

Autoritatile rusesti intentioneaza sa inlocuiasca microprocesoarele americane Intel si AMD, folosite in computerele guvernamentale, cu microprocesorul Baikal, produs pe teritoriul Rusiei, in cadrul unui proiect in valoare de zeci de milioane de dolari, scrie Itar-Tass, citand informatii publicate de Kommersant.

Microprocesorul Baikal va fi proiectat anul viitor de o unitate a producatorului IT T-Platforms, cu sprijin din partea conglomeratului de stat din domeniul apararii Rostec si cu cofinantare din partea gigantului tehnologic controlat de stat Rosnano.

Primele produse vor fi Baikal M si procesoare M/S, proiectate pe baza nucleelor de 64 de biti Cortex A-57, realizate de compania britanica ARM, cu o frecventa de 2 gigahertzi, pentru computere personale si micro-servere.

Procesoarele Baikal vor fi folosite in reteaua guvernamentala de computere si in companiile controlate de stat, care achizitioneaza anual in jur de 700.000 de computere personale in valoare de 500 milioane dolari si circa 300.000 de servere in valoare de 800 milioane dolari. Volumul total al pietii se ridica la circa 3,5 miliarde dolari.













Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

14060 vizualizari

  • +27 (39 voturi)    
    ce gluma... (Duminică, 6 iulie 2014, 18:39)

    giigi [utilizator]

    pai majoritatea aplicatiilor importante ruleaza pe x86.
    cel mult o sa-si porteze niste servere, dar chioare, pe arhitectura arm.
    ma uitam la niste poze publicate de rusi din centrele lor de supervizare parca - foloseau windows..

    mai rau o sa-si faca, good luck loserilor.
    • +5 (25 voturi)    
      Solitaire (Duminică, 6 iulie 2014, 19:08)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui giigi

      In January 2014 AMD announced the Opteron A1100. Intended for servers, the A1100 has 4 or 8 Cortex-A57 cores, support for up to 128 GiB of DDR3 or DDR4 RAM, an 8-lane PCIe controller, 8 SATA (6 Gbit/s) ports, and two 10GigE ports.

      Probabil prostii de la AMD n-au auzit de teoria ta. Da-le un email si explica-le ca n-o sa le mearga Solitaire pe servere.
      • +5 (19 voturi)    
        mai mestere (Duminică, 6 iulie 2014, 19:51)

        giigi [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        90% din aplicatiile linux/windows exista numai pe x86.
        intelegi?
        nu au fost portate pe arm si nu se pot porta intr-o zi.
        e un plan maret dar cu rezultate la fel de proaste ca si implementarea socialismului multilateral dezvoltat care era SF si nu tinea seama de detalii de genul asta..

        PS: spre deosebire de tine, eu spre exemplu stiu cate metal layere are, sa zicem, o implementare miminala arm a7 pe 32 de biti. si cam cati microni in suprafata pentru un nod tehnologic la alegere.
        • -5 (9 voturi)    
          Stiinta din reviste (Duminică, 6 iulie 2014, 23:56)

          Robert M [utilizator] i-a raspuns lui giigi

          Din ce scrii aici se vede ca ai cunostinte adunate din reviste.
        • +4 (4 voturi)    
          Intrebare pentru IT (Luni, 7 iulie 2014, 0:51)

          const_drgos [utilizator] i-a raspuns lui giigi

          Din cate am invatat si eu prin scolile romanesti, pot sa-mi dau cu parerea ca nu aplicatiile "de linux" sunt problema ci compilatorul plus librariile standard POSIX, care nu sunt chiar asa imposibil de portat intr-o paranteza fie spus. Cat priveste "aplicatiile", nu au nevoie de cine stie ce aplicatii, e vorba doar de institutiile de stat (degeaba) nu? Credeti-ma ca nu serverele sunt problema,.. Intrebarea mea e ce-or sa faca rusii daca gigantii din networking (alde Alcatel, Cisco samd) plus aia din storage (IBM si HP) vor fi obligati sa faca embargo?
          • +5 (5 voturi)    
            is periculosi rusii (Luni, 7 iulie 2014, 9:39)

            rov [utilizator] i-a raspuns lui const_drgos

            Daca merg pe drumul asta, in cativa ani nu vor mai spiona in occident, vor face si spionajul local...:))
        • +3 (5 voturi)    
          nu mai spune (Luni, 7 iulie 2014, 11:01)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui giigi

          Numai 'specialisti' pe aici. Windows are versiune de arm inca de anul trecut. In plus mai toate serverele de date se muta pe arm(cloud computing pentru 'specialisti' ca tine). Nu e nicio problema sa portezi aplicatii pe arm, e chiar foarte simplu. In plus exista deja zeci de mii de aplicatii pentru Android care ruleaza exclusiv pe arhitectura arm. Asa ca mai documenteaza-te inainte sa scrii prostii pe aici.
          • +1 (1 vot)    
            Windows da (Luni, 7 iulie 2014, 19:46)

            ac [utilizator] i-a raspuns lui hot news

            Dar catralionul de aplicatii, altele decit Windows, n-au.
      • 0 (10 voturi)    
        Solitaire e portat deja pe ARM (Duminică, 6 iulie 2014, 19:57)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        În Google Play Store din Android sunt deja mii de variante de Solitaire.
        • +1 (3 voturi)    
          Sa bage tare pe Android,probabil ii vor spune Rabo (Duminică, 6 iulie 2014, 22:37)

          Un Nene [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          Nu de alta, cea mai mare cantitate de malware si cei mai slabi antivirusi pe ARM se gasesc. Vor fi ciuca bătăilor.
    • +22 (26 voturi)    
      nu e gluma..... (Duminică, 6 iulie 2014, 19:21)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui giigi

      .....ci pur si simplu au informatii ca urmatoarele sanctiuni vor include si zona de IT asa ca, ministerul propagandei a luat-o inainte si a anuntat ca de fapt ei nu mai vor.
    • +15 (17 voturi)    
      Iuuhuu... toata viata mi-am dorit un baikal (Duminică, 6 iulie 2014, 20:00)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui giigi

      ca sa-l folosesc pe post de closca de pui, ca astea a noastre si-au luat-o in cap numai fineturi d-le.

      da am si io o intrebare ca tot omu : racirea d-le , racirea cu ce face cu antigel sau aer ?? are si clima ??
  • -20 (34 voturi)    
    mirare (Duminică, 6 iulie 2014, 18:48)

    Dedalus [utilizator]

    Ma rog. Fiecare cu ale lui.

    Dar ma intreb de ce ditamai Uniunea Europeana nu face nimic pentru un procesor concurent, pentru un sistem de operare concurent samd.

    Pana la urma, nu ar trebui sa fie concurenta si in aceste domenii?

    Cum liciteaza Stetele Membre pentru calculatoarele din reteua de stat? Dau cartacteristicile Micorsoft si scriu apoi "sau echivalent"?!

    Vorba lui Arghezi:
    "Una vorbim si alta fumam".
    • +1 (19 voturi)    
      daa (Duminică, 6 iulie 2014, 19:18)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Ce mare chestie e sa faci un procesor si un sistem de operare, care sa mearga precum ale concurentei si sa fie adoptate de populatie.
      Probabil cu a 1000-a parte din banii cheltuiti s-ar putea forma o divizie care sa lucreze la verificarea/securizarea procesoarelor/sistemelor de operare, dar parca ar fi mai fain sa se ingroape niste zeci de miliarde de euro intr-un miraj.
      • +3 (7 voturi)    
        uite na (Duminică, 6 iulie 2014, 22:01)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Rasbery pi.

        Penru 50% din utilizatori de fapt cam ajunge.

        Pentru un functionar care "bate" la calculator, ce trebuie Intel dual core si nu stiu ce alte tehnologii grozave?!

        Oare in urmatorii 10 ani se va schimba nivelul de pregatire?!
        • +2 (4 voturi)    
          rpi (Duminică, 6 iulie 2014, 23:59)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          E plina lumea de rpi-uri... Vrea si bunica-mea vreo doua, ca a auzit ca-s ieftine.
          Daca vrei sa-ti faci frigider media, e foarte bun un rpi. Sa aprinzi lumina in frigider, sa iti detecteze temperatura, cred ca s-ar descurca de minune.
          Chiar as vrea sa vad o companie care lucreaza pe rpi-uri; mi s-ar parea foarte amuzant sa ii vad pe cetateni injurandu-i pe cei care au avut ideea.

          PS: Sa nu intelegi ca nu-mi place ideea rpi-ului, e chiar o jucarie faina pentru cei pasionati.
    • +17 (23 voturi)    
      Nu intelegi sovieticule ... (Duminică, 6 iulie 2014, 19:31)

      Ghita99 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Uniunea europeana e o organizatie economico-politica, nu un producator de software sau microprocesoare. UE-ul nu are ambitii prostesti ca sefii tai de la moscova, care ii vor costa scump. Inca un lucru pe care nu-l intelegeti e faptul ca niciodata un produs al unui stat totalitar, asa cum devine tara ta,nu se va ridica la nivelul unui produs realizat intr-o piata competitiva!
      • -4 (14 voturi)    
        micile state mari (Duminică, 6 iulie 2014, 21:59)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Ghita99

        Prietene, si UE e formata din state democratice.

        Tie vad ca iti place sa dai dublu MS Office fata de SoftMaker [rpdus in Germania, sa instalezi Windows in loc de Linux, pentru ca dupa aia sa folosesti 4% din ce ai instalat dar sa te lauzi ca ai Microsoft....

        Uite ca nici Brazilia nu mai cumpara Windows, na.

        Poate ca Germania si Brazilia sunt state soovietice dupa tine,
        • +4 (4 voturi)    
          Diversiune a la antene (Duminică, 6 iulie 2014, 22:45)

          CristiC. [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Una e sa nu cumperi Windows, si alta e sa nu mai cumperi calculatoare.
        • +7 (7 voturi)    
          ideea e (Luni, 7 iulie 2014, 0:08)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Ideea e că nici Basic, nici Linux, nici Windows, nici MAC, nici Android, nici Unix, nici Solaris nu-s ruseşti, nici Fortran, Basic, C, C++, C#, Java, Objective-C, Swift nu-s, cum nici tranzistorul, circuitul integrat sau microprocesorul nu-s, cum nici Turing, Linus, Gates, Jobs sau Sinclair nu-s, cum nici Zilog, Intel, IBM, AMD, ARM, Texas Instruments, Qualcomm, nVidia, Western Digital nu-s.

          Ah, Serghei Brin e rus? La origine. A emigrat în SUA la vârsta de şase ani.
        • +1 (1 vot)    
          sa decida tatuca... (Luni, 7 iulie 2014, 16:57)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          fiul iubit, tatal natiunii, parintele economiei..

          Mai Dedalus, politicienii de la Bruxelles nu controleaza intreaga economie de piata din UE. Poate parea neobisnuit pentru tine, dar sunt administratii locale din UE care decid singure ce hardware si software sa foloseasca. Unii aleg Linux, altii aleg OSX.. Cu atat mai putin ar putea dicta Consiliul UE companiilor private. Ce pot face este sa ofere subventii pentru cercetare. Si o fac..

          ARM e companie europeana.. rusii cumpara licenta pentru design-ul acestui procesor si probabil separat vor cumpara tehnologia necesara pentru fabricatie. De aici pana la inlocuirea microprocesoarelor 'americane' mai e cale luuuuunga si dificila. Si daca dup-aia nu le mai vinde nici ARM tehnologia? Eu cred ca e doar propaganda ieftina.
    • +6 (6 voturi)    
      Pentru ca nu mai suntem in comunism... (Duminică, 6 iulie 2014, 22:48)

      coco04 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      ...unde se hotaraste "sa se faca".De facut microprocesoare ar trebui sa faca o companie la concurenta cu INTEL si AMD. Nu poti sa anulezi tehnologii cu zeci de ani inainte prin "hotarari".
      • +2 (2 voturi)    
        Clar pt cei pe care ii duce capu' (Luni, 7 iulie 2014, 9:06)

        MarcelP [utilizator] i-a raspuns lui coco04

        Da, perfect de acord. Atata ca superman Putin nu reuseste sa inteleaga o chestie banala ca asta. :)
    • +1 (3 voturi)    
      Patente (Luni, 7 iulie 2014, 10:10)

      CSO [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Din cauza patentelor. Este imposibil legal sa creezi un microprocesor cu aceleasi functionalitati. Si ca structura de material, chiar daca schimbi ordinea straturilor, totul este deja patentat.
      Probabil pe teritoriul Rusiei chestia cu patentele nu este adoptata, nu stiu cum sta treaba. Dar daca au un minim agreement, va fi imposibil! A, sau cumpara patentul, poate isi permit!
    • +4 (4 voturi)    
      Raspuns simplu (Luni, 7 iulie 2014, 10:26)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Pentru ca nu sunt in stare. Pana sa ajunga la nivelul industriei IT (HW si SW) din SUA vor mai trece decenii. Nici o inovatie majora in domeniu nu a fost realizata in afara SUA. Mintile cele mai bune din toata lumea pleaca in SUA pentru ca acolo gasesc mediul in care se pot realiza. Nu e suficienta politica e nevoie de sistem economic antreprenorial, de rasplatirea ideilor si de fonduri (speculative) care sa finanteze idei nu hale de productie.
  • +35 (43 voturi)    
    :) (Duminică, 6 iulie 2014, 18:50)

    ampersand [utilizator]

    În anii 80 era un banc: care e deosebirea dintre bikinii americani şi cei ruseşti? Cei ruseşti fac "genunchi" :D
    • +35 (37 voturi)    
      sau (Duminică, 6 iulie 2014, 19:01)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      cei americani intra in fund pe cand cei rusesti intra in cizme...
    • +21 (25 voturi)    
      ... (Duminică, 6 iulie 2014, 19:04)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Le vor copia pe cele americane si asa vom avea Rus-intel si Rus-amd dupa cum avem Rus-burger.
      • +14 (16 voturi)    
        Diferenta dintre ele va fi ca ... (Duminică, 6 iulie 2014, 19:54)

        Herodot [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

        ... acelea americane merg, iar cele rusesti vor merge ... cu noduri... Rusii nu sunt la prima experienta de genul asta... Prietenii stiu despre ce este vorba... ;)
      • -2 (4 voturi)    
        Exemplul China (Luni, 7 iulie 2014, 10:14)

        CSO [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

        Eu nu as subestima cercetatorii rusi. Si nici tehnologia ruseasca.
        Da, in ultimii 20 de ani cercetarea din Rusia a fost putin neglijata si subfinantata. Cei mai buni cercetatori au plecat deja.
        Dar, ca si in cazul Chinei, o investitie masiva in cercetare ar putea aduce inapoi oamenii de baza.
    • +23 (23 voturi)    
      sau (Duminică, 6 iulie 2014, 20:52)

      nyivus [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Tot in anii 80 circula bancul care spunea ca, de fapt, rusii au fost primii care au fabricat un PC, doar ca era prea mare ca sa-l scoata pe poarta fabricii :)
      • +19 (19 voturi)    
        Nu nu (Duminică, 6 iulie 2014, 21:13)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui nyivus

        Era resou, da' l-au luat la pila pina o iesit PC.
  • +20 (22 voturi)    
    ciudat (Duminică, 6 iulie 2014, 19:05)

    gigi1 [utilizator]

    Problema e de tehnologia de productie, intel de ex a ajuns la 22nm ceea ce duce la performanta marita la un consum mai mic, efortul in cercetare e foarte mare, nu cred ca rusia isi permite acest efort, poate sa cumpere licenta/aparatura dar nu cred ca ies mai ieftin.
  • +34 (36 voturi)    
    Proc (Duminică, 6 iulie 2014, 19:15)

    Soljenitin [utilizator]

    Ah, da. Binecunoscutul procesor Baikal. De cand imi doresc si eu asa ceva... :P
    • +21 (21 voturi)    
      :)))) (Duminică, 6 iulie 2014, 19:39)

      Kentt [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      De făcut o să facă microprocesorul.

      Atâta doar că o să cântărească o juma de kil.
      • +13 (13 voturi)    
        :)) (Duminică, 6 iulie 2014, 22:34)

        vasile-roaita [utilizator] i-a raspuns lui Kentt

        Si va merge pe carbuni sau pe gaze.
    • +14 (14 voturi)    
      De ce n-ai spus mai demult ... (Duminică, 6 iulie 2014, 20:00)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      ... ca iti dadeam eu unul... Da' sa stii ca e cam puturos si consuma cam mult gaz... ;)
  • +15 (15 voturi)    
    :) (Duminică, 6 iulie 2014, 19:26)

    owl [utilizator]

    parca "domestic" e pentru animale... sau o fi o chestie rusesca pe care nu o intelegem noi...
  • +10 (10 voturi)    
    ... (Duminică, 6 iulie 2014, 19:38)

    rerenenegate [utilizator]

    Foarte bine, sa se stearga cu ele!
  • +20 (22 voturi)    
    Parca si chinezii au renuntat sau vor renunta (Duminică, 6 iulie 2014, 19:42)

    Kecske [utilizator]

    la serverele IBM pentru unele de conceptie proprie.
    Astea am auzit ca vor functiona cu sistemul de operare MAO si vor avea mai multe nuclee TZE si DUN.
    • +8 (8 voturi)    
      şi cum vor numi microprocesoarele proprii? (Luni, 7 iulie 2014, 0:14)

      Kentt [utilizator] i-a raspuns lui Kecske

      IMTEL sau YNTEL?

      AMB sau AND?
  • +20 (20 voturi)    
    ....sigur .... (Duminică, 6 iulie 2014, 20:14)

    cbogdan [utilizator]

    In loc de SILICON VALLEY vor construi SIBERIA VALLEY. Putem deja sa facem un banc: Cum se numeste SILICON VALLEY in ruseste ? GULAG !
    • -4 (10 voturi)    
      Ai fi surprins (Luni, 7 iulie 2014, 0:01)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

      In Novosibirsk e un centru IT foarte puternic, asa ca s-ar putea oricand forma un Siberian Valley.
  • +21 (21 voturi)    
    Diferenta (Duminică, 6 iulie 2014, 20:15)

    Matrafirefox [utilizator]

    Deci in loc de blue screen va da red screen!
  • +23 (23 voturi)    
    impresionant (Duminică, 6 iulie 2014, 20:26)

    cristian_cv [utilizator]

    Mi-am amintit de un banc care circula cu cincizeci de ani in urma.
    Ce semnificatie are numarul 3.15 ?
    Raspuns: Pi-ul sovietic. Cel mai mare Pi din lume.
  • +26 (28 voturi)    
    va agitati cu totii degeaba (Duminică, 6 iulie 2014, 20:40)

    getodacul [utilizator]

    Rusii vor defapt sa faca un procesor pe lampi.
    • +10 (10 voturi)    
      Super ! (Duminică, 6 iulie 2014, 21:23)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui getodacul

      Cel mai bun comentariu.
      • 0 (0 voturi)    
        Mda, niste lampi mici, mici, mici... (Luni, 7 iulie 2014, 16:02)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Kecske

        Si va incepe o noua revolutie de inlocuire a tranzistorului cu mai vechea lampa.
        Sau nu? :)

        Ma intreb unde vor gasi suflatori sa le faca sticla...
  • +18 (20 voturi)    
    KBG-ul o sa infloreasca (Duminică, 6 iulie 2014, 20:47)

    itiberiu [utilizator]

    N-ai cum sa copiezi un µprocesor. Nu merge sa "desfaci" unul si sa il copiezi, pur si simplu.

    Iar daca chiar o faci, cand in sfarsit reusesti, e deja in urma cu 2-3 generatii si va scapa ulei in stationare.

    Singurele solutii sunt: spionajul si cercetarea. O veste relativ proasta, pentru producatorii de procesoare din china
    • +6 (6 voturi)    
      E OK, (Luni, 7 iulie 2014, 8:39)

      Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui itiberiu

      fiecare procesor Baikal va veni la pachet cu un nea Ivan, chel, in salopeta albastra, cu o carpa, gata sa stearga uleiul care curge din procesor.
  • +11 (11 voturi)    
    Pe mine ma intereseaza un lucru (Duminică, 6 iulie 2014, 21:16)

    ac [utilizator]

    Cit de departe sare dupa ce il arunci de la etaj. Ca_cam asta o sa ii fie valoarea. Au mai incercat si altii. Intotdeauna ultimii, ca aia de dinainte au fost bagati la bulau pentru influente burgheze, ca nu reuseau sa egaleze rahaturile alea capitaliste.
  • +18 (18 voturi)    
    Macroprocesor (Duminică, 6 iulie 2014, 21:20)

    Trojan.H [utilizator]

    Montarea procesorului se va face cu motostivuitoare inchiriate din centre speciale. Pentru copii, femei si batrini, inchirierea acestora se va face la preturi modice.
  • +13 (13 voturi)    
    vorba romaneasca (Duminică, 6 iulie 2014, 21:24)

    Ghita99 [utilizator]

    Nu poti face bici din ra*hat !
  • +8 (14 voturi)    
    licenta (Duminică, 6 iulie 2014, 22:16)

    e.o. [utilizator]

    Nu stiu de unde luati informatia ca ar copia ceva.

    Vor licentia un design de procesor de la ARM (companie britanica), o vor produce in alta parte, nu la ei, ca nu au fab-uri (si nici nu este economic sa aibe).

    Referitor la software, evident, vor utiliza o versiune de Linux controlata de ei. Cam asta este si ideea: sa poata controla tot sistemul, nu sa-l faca de la zero. Si este perfect realizabil.
    • +5 (5 voturi)    
      asta era (Duminică, 6 iulie 2014, 22:25)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui e.o.

      Deci baga si ei un interpus cum avem si noi pentru gazele lor, trebuie sa manance si partidul ceva si poporul sa fie mai mandru, ce seamana povestea, oare cine de la cine se inspira sau nu cumva e aceeasi chestie?
    • +3 (3 voturi)    
      eh (Duminică, 6 iulie 2014, 23:10)

      lars [utilizator] i-a raspuns lui e.o.

      pertinenta ipoteza ta. Dar intrebarea e: ARM o sa le vanda licenta? eu cred ca nu. De produs, nu il pot produce decat in china, care, evident, e o problema de securitate. Asta doar daca nu ii deranjeaza sa fie la mana chinezilor. Linux e evident, solutia optima, dar e greu de folosit, la fel ca la noi, functionarii de abia stiu folosi windows, apoi linux ... Nu o sa le mearga faza. Decat daca fura sau iau licenta + productie printr-un tertz stat, care nu stiu care ar fi ...
    • +4 (4 voturi)    
      Da, teoretic perfect realizabil (Duminică, 6 iulie 2014, 23:48)

      Ghita99 [utilizator] i-a raspuns lui e.o.

      Sa vedem functionarii sovietici butonand la linux :)))
    • -9 (13 voturi)    
      plus ca (Luni, 7 iulie 2014, 0:05)

      LaurentiuCatrina [anonim] i-a raspuns lui e.o.

      rusii fac chestii simple ca motoarele de racheta sau cele mai bune avioane din lume. niste inapoiati.
      p.s
      era sa uit. e unu mai sus care facea glume despre procesorull pe lampi. pai produsele electronice rusesti inca folosesc lampi ptr ca acestea rezista la radiatii ionizante. adica functioneaza si dupa o explozie atomica.
      • +4 (4 voturi)    
        dar cine va folosi? (Luni, 7 iulie 2014, 10:27)

        was [utilizator] i-a raspuns lui LaurentiuCatrina

        Problema cu aparatele ruseti "pe lapi" este ca dupa ce ai fost sublimat din cauza exploziei nucleare, nu va mai fi nimeni cine sa le foloseasca acele aparate foooooarte rezistente. Dar poate ca o sa le dea cateva idei macacilor evoluati in timp, dupa mii de ani de acum incolo...
      • +2 (2 voturi)    
        protonul (Luni, 7 iulie 2014, 12:37)

        lars [utilizator] i-a raspuns lui LaurentiuCatrina

        e ca mig-ul romanesc: mai mult ara. din 3 lansari, una explodeaza. deci sunt foarte bune rachetele rusesti. :D apropo, inca sunt pe tehnologia anilor 70, de 45 nu au fost in stare sa isi imbunatateasca tehnica. Apropo, motoarele de rachete Proton se fabrica in zona Donetzk, Ucraina. :D
  • +10 (10 voturi)    
    Iar se apuca rusii de furat tehnologie? (Duminică, 6 iulie 2014, 22:52)

    denvarel [utilizator]

    Parca s-au fript odata. Au uitat de la mana pana la gura.

    Nu sunt in stare sa faca o masina moderna, dovada Lada Niva, dar se apuca de microprocesoare...
    O masina...
    Si chinezii ai copiat, au copiat, pana au inceput sa le iasa. Rusii nici macar asta n-au fost in stare. Si indienii au scos recent masini mai fiabile ca rusii.
  • +8 (8 voturi)    
    Realitate si propaganda (Duminică, 6 iulie 2014, 22:56)

    Caligula [utilizator]

    Ce poti face cu cateva zeci de milioane un domeniul asta?
    Un fab costa de la un miliard in sus. Deci nu e vorba de produs microprocesoare. Cat despre "proiectare pe baza de nuclee", asta e o "fraza de cod" care desemneaza probabil o implementare de placa.
    Mai e o discrepanta intre presupusa valoare a pietei - 3.5 miliarde - si investitia "modesta" de zeci de milioane. Aici propaganda face minuni. Nu se stie pe ce durata e data valoarea pietei, un an, zece ani? Chiar conteaza?
  • +12 (12 voturi)    
    pai rusii nu au fost in stare (Duminică, 6 iulie 2014, 23:27)

    rov [utilizator]

    sa modernizeze nici macar tehnica furata din Germania in razboi.
    Se pare ca e foarte greu sa apdatezi si un simplu motor termic.
    Vor reusi mai degraba sa refaca comunismul ce i-a adus in sapa de lemn, material si spiritual.
    Ii mai tine in viata gazul inca 10 ani....
  • +10 (10 voturi)    
    Era o reclama in Russia, la Lada (Luni, 7 iulie 2014, 0:06)

    Wanheda [utilizator]

    "Motorul e atat de zgomotos incat e mai usor sa schimbi vitezele".
  • +11 (11 voturi)    
    =)) (Luni, 7 iulie 2014, 0:18)

    stefan2008 [utilizator]

    Ce-am mai ras!!!
    Stirea asta este cel mai tare banc din anul asta!
    • +7 (7 voturi)    
      Da, si nici macar nu e pe TNR (Luni, 7 iulie 2014, 9:10)

      MarcelP [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      I-am spus unui coleg "stirea" si m-a intrebat daca e de pe Times New Roman. =)))))))))
  • +2 (2 voturi)    
    Ce gluma proasta (Luni, 7 iulie 2014, 8:02)

    feisbuk [utilizator]

    Tranzitia MS->Linux, folosinf ACEEASI LATFORMA HARDWARE (clonele i386) a fost reusita doar de cateva municipalitati mari. La nivel de tara nu s-a reusit mare lucru. Si aici vorbim de software, unde s-a ajuns ca interfetele Gnome Shell si Apple OSX sa fie foarte similare.

    Rusii, urmand traditia sovietica, schimba si platforma hardware sau cel putin asta isi doresc.

    NU este suficient sa proiectezi procesorul, asta banzadu-ne pe o eventuala traditie si experienta, altfel dureaza ani buni fara furt, dar asta nu vor face rusii fiindca de bine de rau vor sa faca comert si nu le pica bine un proces cu cei de la RIM.

    Mai trebuie sa si il produci. Fie bagi cel putin 1 mld dolarei intr-un fab fie te duci la cei care fac asa. Din cate stiu eu, doar Taiwan are producatori independenti (TSMC), care pot pot produce pt rusi. Restul fab-urilor sunt ale americanilor, coreenilor, japonezilor sau taiwanezilor.

    Dupa aia vine problema software. Exista aplicatii pentru platforma ARM (vezi ANdroid). Ar putea folosi porturile Android pe Linux si astfel sa faca legatura cu desktopul. Dar aplicatiile guvernamentale sunt cu totul altceva fata de Angry Birds, Kingsoft Office & co.


    Mult vaporware. Sa treaca ei mai intai aparatul administrativ pe Linux (ROSA Linux de exemplu) si dupa aia mai vedem.
  • +5 (5 voturi)    
    Pt arsenalul nuclear? (Luni, 7 iulie 2014, 9:09)

    MarcelP [utilizator]

    Sper sa testeze pe niste focoase nucleare noile procesoare. Sa le detoneze in gura. :D
  • +8 (8 voturi)    
    Procesoru` Colhoz (Luni, 7 iulie 2014, 9:43)

    JustinCase [utilizator]

    Procesoru` care va merge cu gaz si va fi racit cu vodka.
  • -4 (6 voturi)    
    Vad multi (Luni, 7 iulie 2014, 10:04)

    miguelito [utilizator]

    sceptici si bascalie cit cuprinde. Eu n-as fi atit de sigur ca nu vor reusi.
    La un moment dat am vrut sa import un produs in Romania. Stiam ca se fabrica numai in China, asa ca hai sa cautam. Dupa o saptamina de cautare, pentru ca vroiam sa stiu cu cine vorbesc, ce credeti ca am gasit? Fabricile erau numai in China, reprezentante erau din USA si Canada pina in Japonia, iar proprietarii erau rusi.
    • +1 (1 vot)    
      qed gresit... (Luni, 7 iulie 2014, 23:31)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui miguelito

      Rusii nu sunt prosti, dar nu confunda pe cei emigrati in Miami sau China sau Australia si Canada, cu cei pusi de Fhurtin sa faca rata sa zboare supersonic.
  • +3 (3 voturi)    
    Procesoarele rusesti si Radio Erevan (Luni, 7 iulie 2014, 13:56)

    Inchizitia [utilizator]

    Era un banc care suna cam asa "La Radio Erevan se intreaba: - Tovarase redactor, este adevarat ca si americanii au pitici? - In principiu da, dar cei rusesti sunt mai mari.". Cum ar suna varianta cu procesoare? :)))
  • 0 (2 voturi)    
    Regula nr. 1 a contraspionajului (Luni, 7 iulie 2014, 22:05)

    Nyk1 [utilizator]

    Nu procesezi secrete de stat folosind CPUuri x86 produse de companii afiliate NSA (precum Intel sau AMD).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă