Satya Nadella, noul sef al Microsoft, promite intr-o scrisoare catre angajati o schimbare a culturii companiei si o schimbare a modului in care diversele lucruri sunt realizate. Scrisoarea foloseste termeni generali si multa "limba de lemn", insa citita cu atentie scoate la iveala lucruri interesanta, arata o analiza ZDNet. Anumite cuvinte se repeta foarte des, unele mesaje "inteapa" fosta conducere, iar altele sunt gamdite sa linisteasca lumea.

Satya NadellaFoto: Microsoft

In scrisoarea de peste 3.000 de cuvinte sunt evidentiate cateva mesaje. "Cultura companiei" se va schimba, "vom face lucrurile altfel", traditiile "se vor schimba", prioritatile "vor fi evaluate si ajustate".

Fara a da indicii clare, el lasa de inteles ca se vor face schimbari organizationale si spune ca "trebuie sa avem o noua abordare si sa lucram impreuna". Noile domenii de baza sunt "mobile" si cloud", iar pentrua tingerea obiectivelor "nimic nu este exclus".

Citind "printre randuri" si interpretand mesajele formale, ies la iveala cateva lucruri.

Va fi o distantare fata de strategia atat de dur criticata a lui Steve Ballmer, considerat vinovat pentru multe dintre domeniile in care Microsoft a ratat startul. Nadella vrea sa aiba imaginea unui jucator de sah care anticipeaza din timp mutarile adversarului si nu un sef temperamental care risca uneori orbeste. Va fi o distantare si fata de strategia bazata pe "device-uri si servicii" prmovata atat de mult de Ballmer "vom marsa pe strategia noastra unica", se mentioneaza intr-una dintre fraze.

Un fapt interesant este legat de cat de des apar in text diversele brand-uri ale companiei. Windows e mentionat de 13 ori, in diverse contexte, semn ca e un element esential in strategia de dezvoltare. Azure si Skype au fiecare cate trei mentiuni, Skype Translator fiind catalogat ca produs care "va schimba lumea".

Xbox are un paragraf special, gandit sa elimine zvonurile cum ca Microsoft ar vrea sa renunte la el, in timp ce Office si Office 365 sunt prezente intr-o singura propozite, semn ca Microsoft e multumita de modul in care divizia merge.

Textul lui Nadella da clar de inteles ca vor fi schimbari organizationale si se admite ca unele procese dureaza prea mult. "Vom imbunatati procesul ingineresc si vom reduce timpul necesar atingerii obiectivelor". Apoi in cateva cuvinte Nadella admite ca sunt probleme interne "Vor fi mai putini oameni implicati in luarea unei decizii si se va pune mai mult accentul pe responsabilitati".

Angajatii Microsoft sunt obisnuiti cu schimbari organizationale, insa cele ce vor urma se anunta de amploare.

Apoi cuvantul world (lume, plan mondial) apare de peste 20 de ori, semn ca Microsoft vrea sa ajunga si in tarile emergente unde oamenii descopera abia acum internetul. Compania nu se va axa doar pe marii clientii companii, ci si pe firmele mici din tari mai sarace unde nu exista bugete mari. E posibil ca Microsoft sa fie dispusa sa fie prezenta pe cat mai multe ecosisteme si sa nu mai insiste atat de mult pe Windows Mobile, ci si pe prezenta pe alte sisteme de operare.