​Apple si IBM au anuntat un parteneriat prin care vor concepe impreuna aplicatii pentru companii, IBM urmand sa vanda iPad-uri si iPhone-uri cu aplicatii copncepute cu tehnologia IBM. Parteneriatul este considerat istoric fiindca cele doua grupuri au fost rivale de moarte. Apple va intra mai puternic in segmentul de business, iar IBM are sanse sa castige noi clienti de business avand "binecuvantarea" Apple.

Parteneriatul prevede faptul ca Apple si IBM vor dezvolta impreuna aplicatii care vor fi instalate pe iPhone si iPad si sunt destinate clientilor companii. IBM va vinde catre companii dispozitive Apple cu aceste aplicatii si va furniza si servicii de cloud pentru dispozitivele mobile Apple.

Comunicatul nu da date clare, ci vorbeste despre "o noua clasa de aplicatii profesionale" care vor beneifica de capacitatile IBM in domeniul analizelor unor cantitati uriase de date :(big data) pe terminale Apple.

Apple s-a aliat destul de rar cu alte companii foarte mari, iar cu IBM rivalitatea a fost dura in ultimele trei decenii. Totusi, Apple, desi are o imagine excelenta datorita iPhone si iPad, nu a patruns atat de mult pe domeniul aplicatiilor de business unde IBM este bine plasata.

IBM va putea castiga noi clienti pentru solutiile sale, (clienti care au nevoie de suport pe iOS) avand "in spate" acest parteneriat cu Apple, insa pentru moment se stiu foarte putine despre ce va contine exact. Tocmai de aceea, unii analisti spun ca intelegerea nu e una istorica si s-ar putea sa aiba implicatii reduse.

Totusi, toti sunt de acord ca cei mai afectati de anunt sunt cei de la BlackBerry care deja erau in declin de cativa ani. Parteneriatul de acum tinteste exact segmentul unde BlackBerry a fost in trecut dominanta.

Apple are 80.000 de angajati si afaceri anuale de 170 miliarde dolari. IBM are 430.000 de angajati si venituri de aproape 100 miliarde dolari.