Facebook declara razboi articolelor senzationaliste de tipul "N-ai sa crezi niciodata..."

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 26 august 2014, 14:35 Economie | IT

Facebook spune ca, la cererea utilizatorilor, va incerca sa acorde mai putina vizibilitate in News Feed link-urilor catre articole care au titluri ce "momesc" cu orice pret oamenii sa dea click. Facebook spune ca un sondaj recent a aratat ca 80% dintre useri vor titluri care sa-i ajute sa decida daca vor sau nu sa faca click si in niciun caz unele de tipul "N-ai sa crezi niciodata".

Multe publicatii, vedete sau companii incearca sa convinga utilizatorii sa dea click pe diverse articole in conturile de Facebook, iar titlurile senzationaliste ce nu contin informatii sunt un mod preferat de a face asta. Omul intra in articol atras de titlu si vede ca nu s-a intamplat de fapt nimic interesant, totul fiind o momeala josnica in goana dupa click-uri.

Cei de la Facebook spun ca au facut recent un studiu legat de preferintele utilizatorilor. iar 80% au spus ca vor titluri informative care sa-i ajute sa decida rapid daca merita sau nu sa intre pe articol.

Problema este insa ca link-urile senzationaliste carora Facebook ar vrea sa le diminueze vizibilitatea sunt foarte sus in News Feed deoarece conving oamenii sa dea click, astfel ca e un mic cerc vicios. In plus, userii ajung sa citeasca aceste articole la care au fost momiti sa ajunga, in loc sa "rasfoiasca" lucruri cu adevarat interesante postate de prieteni si cunostiinte.

Facebook spune ca sunt doua moduri in care va detecta link-urile de tip momeala. Unul tine de monitorizarea timpului petrecut de oameni pe acel link, dupa ce au facut click. Daca revin imediat pe Facebook,  poate fi o dovada ca nu au gasit ce au dorit.

O alta modalitate tine de monitorizarea raportului dintre numarul de like-uri la un articol si numarul de comentarii si share-uri. Daca numarul de like-uri este urias,. iar cel al distribuirilor si comentariilor este mic, se poate trage concluzia ca articolul nu era nici pe departe atat de interesant cum lasa sa se inteleaga din titlul pus ca momeala.

Ce se va intampla cu astfel de articole? Clar ca nu vor disparea, insa un numar limitat de publisheri vor vedea ca distributia acestor articole va fi mai redusa.

Surse: Forbes, BBC


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

3392 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    exact asta fac unele ziare (Marţi, 26 august 2014, 14:57)

    outside_the_wall [utilizator]

    "N-ai sa crezi ce i-a zis Putin Angelei". :D E stirea momentului, nu ai sa crezi. Fain ar fi sa scrie intr-o propozitie ce s-a intamplat, ca eu si de al naibii nu dau click. :) Dar unii, vaneaza doar click-uri. Totusi e bine ca nu like-uri, ca Ponta. :)
  • +1 (1 vot)    
    Mutatis mutandis... (Marţi, 26 august 2014, 15:07)

    muvis [utilizator]

    O idee buna si pentru continutul tv improscat de multi detinatori de licente.
    Ca nici "stirile" tv nu sunt atat de interesante cum lasa sa se inteleaga din titlul pus ca momeala.
    Ar putea CNA sa se inspire din aceasta actiune FB si sa gaseasca modalitati de a mai curata mizeria sau a o face neatractiva.
    Bineinteles, astfel de asteptari am putea avea doar dupa ce e mazilita matracuca.
    • +1 (1 vot)    
      aia nici nu e mare lucru (Marţi, 26 august 2014, 16:10)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui muvis

      CNA-ul ar trebui sa ia masuri URGENTE impotriva acelor piti neavizate care dau sfaturi medicale! Toate "vedetele" de doi lei au devenit nutritionisti, doctori, in cel mai fericit caz, dupa un curs de 3 saptamani. Asa apar la televizor tot felul de matracuce fanatice sustinatoare ale curentului anti-vaccinare, sau ale homeopatiei, tot felul de vraci cu cristale, magneti si alte porcarii. Si au mare trecere, pentru ca multor telespectatori le cam lipseste cultura si educatia stiintifica. Din pacate, si unele ziare serioase contin sfaturi pseudostiintifice, nu doresc sa dau nume. Am mai zis-o, dar merita sa repet: a da sfaturi medicale fara a a avea calificarea necesara ar trebui sa constituie FAPT PENAL!
  • +3 (5 voturi)    
    Titlul acestui articol e complet greşit! (Marţi, 26 august 2014, 17:20)

    LianBerthold [anonim]

    Corect ar fi fost: "Rămîi tîmpit cînd o să citeşti ce vrea să facă Facebook " :D :D :D
  • +1 (1 vot)    
    da... (Marţi, 26 august 2014, 18:30)

    I [utilizator]

    nu mai pot ei de binele omului. O sa ascunda articolele respective pentru ca lumea sa petreaca mai mult timp pe site si pe reclamele lor nu ca le-ar pasa de oameni.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi