Facebook spune ca, la cererea utilizatorilor, va incerca sa acorde mai putina vizibilitate in News Feed link-urilor catre articole care au titluri ce "momesc" cu orice pret oamenii sa dea click. Facebook spune ca un sondaj recent a aratat ca 80% dintre useri vor titluri care sa-i ajute sa decida daca vor sau nu sa faca click si in niciun caz unele de tipul "N-ai sa crezi niciodata".

Multe publicatii, vedete sau companii incearca sa convinga utilizatorii sa dea click pe diverse articole in conturile de Facebook, iar titlurile senzationaliste ce nu contin informatii sunt un mod preferat de a face asta. Omul intra in articol atras de titlu si vede ca nu s-a intamplat de fapt nimic interesant, totul fiind o momeala josnica in goana dupa click-uri.

Cei de la Facebook spun ca au facut recent un studiu legat de preferintele utilizatorilor. iar 80% au spus ca vor titluri informative care sa-i ajute sa decida rapid daca merita sau nu sa intre pe articol.

Problema este insa ca link-urile senzationaliste carora Facebook ar vrea sa le diminueze vizibilitatea sunt foarte sus in News Feed deoarece conving oamenii sa dea click, astfel ca e un mic cerc vicios. In plus, userii ajung sa citeasca aceste articole la care au fost momiti sa ajunga, in loc sa "rasfoiasca" lucruri cu adevarat interesante postate de prieteni si cunostiinte.

Facebook spune ca sunt doua moduri in care va detecta link-urile de tip momeala. Unul tine de monitorizarea timpului petrecut de oameni pe acel link, dupa ce au facut click. Daca revin imediat pe Facebook, poate fi o dovada ca nu au gasit ce au dorit.

O alta modalitate tine de monitorizarea raportului dintre numarul de like-uri la un articol si numarul de comentarii si share-uri. Daca numarul de like-uri este urias,. iar cel al distribuirilor si comentariilor este mic, se poate trage concluzia ca articolul nu era nici pe departe atat de interesant cum lasa sa se inteleaga din titlul pus ca momeala.

Ce se va intampla cu astfel de articole? Clar ca nu vor disparea, insa un numar limitat de publisheri vor vedea ca distributia acestor articole va fi mai redusa.

Surse: Forbes, BBC