Samsung Electronics Romania a lansat aplicatia Live SMART 365, o colectie de sfaturi prin care consumatorii pot obtine mai mult timp liber si mai multa eficienta prin intermediul tehnologiei. Compania a prezentat si un studiu care arata cat de mult a crescut utilizarea internetului pe smartphone, concomitent cu scaderea importantei convorbirilor telefonice.

-Foto: Samsung

Sfaturile aplicatiei Live SMART 365 au fost colectate prin intermediul aplicatiei de Facebook, iar utilizatorii au putut contribui cu propriile moduri si sfaturi de a folosi tehnologia pentru un stil de viata "smart". La finalul campaniei, acestia au identificat peste 2.000 de idei despre cum se poate integra cat mai eficient tehnologia in viata de zi cu zi.

In cadrul campaniei, Samsung Electronics Romania a realizat un studiu care arata interesul pe care utilizatorii romani il au pentru produsele si functiile "smart".

Studiul arata ca evolutia numarului utilizatorilor de device-uri inteligente a determinat si o schimbare in comportamentul consumatorilor. Desi mai este loc de crestere in ceea ce priveste nivelul de utilizare a functiilor smart, comparativ cu anul trecut utilizatorii au inceput sa integreze din ce in ce mai mult tehnologia smart in viata lor.

Astfel, aproape jumatate dintre participantii la studiu (49%) spun ca smartphone-ul lor este permanent conectat la internet, comparativ cu 42% in 2013. In mod similar, comparativ cu 2013, utilizatorii folosesc din ce in ce mai putin functiile de baza ale telefonului si din ce in ce mai mult functiile smart.

De exemplu, 80% dintre participanti au mentionat ca folosesc cel mai des smartphone-ul pentru efectuarea apelurilor telefonice, comparativ cu 92% in 2013, iar scaderea se mentine si in ceea ce priveste SMS-urile. Creste, in schimb, comunicarea online si numarul de aplicatii utilizate.

Daca smartphone-ul este folosit intens in fiecare zi, tableta a devenit accesoriul preferat al oamenilor in concedii sau deplasari: aproape jumatate dintre participantii la studiu (48%) au declarat ca folosesc cel mai mult tableta in aceste situatii, in afara casei, iar 45% dintre ei au descarcat intre 6 si 10 aplicatii in ultimele 3 luni.

Totodata, Smart TV-ul devine din ce in ce ce mai mult o sursa de informare si socializare pentru consumatori. 24% dintre participantii la studiul Live Smart au declarat ca citesc ziare prin intermediul aplicatiilor online, comparativ cu 14% in 2013 si aproape o treime (30%) intra pe retelele de socializare direct de pe Smart TV.

In plus, 66% dintre detinatorii de Smart TV intervievati au incercat sa isi conecteze smartphone-ul sau tableta la Smart TV, comparativ cu 46% in 2013. Nu in ultimul rand, 70% dintre participantii la studiu au spus ca ar utiliza la un nivel mai avansat device-urile inteligente daca ar primi sfaturi de utilizare adaptate activitatilor de zi cu zi.

Studiul Live Smart a fost realizat in luna august 2014 pe un esantion de 502 de respondenti, utilizatori de internet si de produse Smart, din mediul urban, cu venituri medii si mari.