Integratorul IT Sistec impreuna cu doua companii partenere de pe piata locala, au castigat la finalul lunii iulie 2014 o licitatie ce presupune digitizarea fondului de arhiva a actelor de stare civila din Republica Moldova. Astfel, compania romaneasca va transpune in format digital noua milioane de pagini, ce reprezinta acte de stare civila din perioada sovietica si contemporana, proiectul de 750.000 euro urmand sa dureze doi ani.

Procesul de digitizare a arhivei actelor de stare civila din Republica Moldova a inceput in urma cu mai bine de un an, cand o companie din Estonia a castigat licitatia pentru a digitiza patru milioane de acte de stare civila de dinainte de 1944. Arhiva Serviciului de Stare Civila cuprinde 20 de milioane de acte, o parte dintre acestea fiind digitale din start.

In momentul de fata, Sistec, alaturi de ceilalti doi parteneri romani, vor digitiza noua milioane de acte din Republica Moldova, ce includ certificatul de nastere, de casatorie, divort si deces. Majoritatea documentelor sunt scrise cu caractere chirilice si pot fi accesate pe portalul guvernamental , prin folosirea semnaturii mobile sau a celei digitale. Actele pot fi platite prin intermediul serviciului guvernamental de plati electronice Mpay.

Practic, digitizarea arhivei actelor de stare civila presupune scanarea, introducerea metadatelor, verificarea calitatii informatiilor preluate si, in final, transferul acestora in MCloud, platforma de cloud computing a Republicii Moldova. Sistec va realiza acest lucru pentru actele emise dupa anul 1944 folosind forta de munca locala.

In afara de echipa din Republica Moldova, Sistec va aduce din Romania resurse tehnologice si coordonatori operationali care sa se ocupe de digitizarea certificatelor de nastere, casatorie, divort si deces.

Actele pentru aceasta licitatie au fost depuse in luna iunie a acestui an, pentru ca, la finalul lui iulie, sa se fi semnat deja contractul cu Guvernul Republicii Moldova. Proiectul, in valoare de aproximativ 750.000 de dolari, urmeaza sa se desfasoare in urmatorii doi ani si are ca obiectiv gestionarea mai eficienta si sigura a datelor si pastrarea actelor de stare civila pe suport electronic la o calitate ridicata.