Cand comanda mancare pe internet romanii aleg in special pizza, noodles si saorma, mancarea traditionala este prezenta in doar un sfert dintre comenzi, iar foarte multi isi iau mancare de pe internet dupa orele 19 si 20, arata datele platformei online de comenzi de mancare foodpanda. Aceasta e prezenta in 45 de tari, iar in Romania cuprinde 250 de restaurante din noua orase si vrea sa ajunga la 15. foodpanda se vrea a fi un "eBay" al comenzilor de mancare, ea fiind un marketplace la care restaurantele se pot inscrie, cu conditia sa plateasca un comision si sa aiba posibilitatea de a livra la domiciliu.

foodpanda este prezenta in 45 de tari si acopera in total 30.000 de restaurante. Lansarea in Romania s-a petrecut in septembrie 2013 si acum sunt afiliate 250 de restaurante din noua orase, in curand urmand sa fie adaugate alte trei orase (Sibiu, Galati, Bacau). Clientii pot comanda mancare de la diverse restaurante prin intermediul platformei care in ultimul an a adunat o serie de date despre ce mancaruri aleg romanii pe internet, la ce ore si la ce preturi.

Astfel, o comanda medie este in valoare de 40-50 de lei, cu un minim in Iasi si un maxim in Bucuresti, insa cu mentiunea ca in general cine comanda mancare o face pentru doua-trei persoane.

Pizza este mancarea cel mai adesea comandata de romani (mai ales sortimentele Capriciosa si Taraneasca), in timp ce alte mancaruri populare solicitate prin internet sunt "noodles" si nelipsita shaorma. Doar un sfert dintre comenzi au ca subiect mancarea traditionala romaneasca, in timp ce restul sunt mai ales pentru mancaruri cu italienesti, chinezesti, libaneze si turcesti.

Ce alimente sunt cele mai populare in alte tari unde activeaza foodpanda? In Rusia se comanda cel mai adesea sushi, in Vietnam burgeri, in Africa este foarte populara inghetata, iar in Kazahstan, patiseria frantuzeasca.

Romanii fac in week-end de doua ori mai multe comenzi de mancare online decat in restul saptamanii, semn ca prefera sau nu iasa din casa sau sa nu prea gateasca. La fel, comenzile sunt mai numeroase cand afara este vreme rea, iar ca ore ale zilei, doar 7% dintre comezni sunt facute intre orele 10 si 12, semn ca romanii fie "sar" peste micul dejun, fie il prepara acasa.

In fiecare zi exista un "sfert de ora de aur" in care numarul comenzilor creste cu 50% fata de media zilei, cele 15 minute foarte bune fiind intre 12.30 si 12.45 in Bucuresti, in timp ce in Timisoara si Cluj aceste minute faste sunt dupa ora 19.00, semn ca multi "corporatisti" isi comanda mancarea cand pleaca de la birou pentru a o avea gata imediat dupa ce ajung acasa.

Platforma online pentru comenzi de mancare foodpanda cauta sa incheie parteneriate cu cat mai multe restaurante (in Romania sunt 250 si obeictivul este sa se ajunga la 400), acestea trebuind apoi sa investeasca intr-o echipa de livrari si in infrastructura online de plati.

foodapanda obtine venituri din comisioanele percepute restaurantelor afiliate, insa reprezentantii companiei nu au dorit sa dea detalii despre valoarea acestor comisioane. Ei spun insa ca restaurantele devin mai vizibile trecand pe online datorita platformei si ca in medie business-ul unui restaurant poate creste cu 20%.

Trebuie retinut ca datele prezentate sunt valabile doar pentru cei care comanda mancare de pe internet si o fac tocmai pentru ca nu au timp si/sau chef sa gateasca acasa. Spre deosebire de tarile din Occident, o buna parte dintre romani gatesc in casa si per total regimul alimentar este diferit data de ce reiese din comenzile online.