Reteaua de socializare Ello primeste aproximativ 31000 de cereri pe ora de la persoanele care doresc sa se alature platformei, a declarat fondatorul acesteia pentru BBC. Ello a fost initial conceputa pentru a fi folosita de aproximativ 90 de prieteni ai fondatorului Paul Budnitz. Cu toate acestea, reteaua a fost deschisa publicului incepand cu 7 august si de atunci atrage mii de utilizatori pe zi. Ello a fost supranumita "anti-Facebook-ul" datorita promisiunii de a nu afisa reclame.

Ello, platforma anti-FacebookFoto: captura Ello

Cu toate acestea, unii expertii au avertizat ca Budnitz s-ar putea confrunta cu probleme in planul sau de a vinde caracteristici, prin care utilizatorii isi vor putea personaliza profilurile. Site-ul are un design minimalist si nu este la fel de "prietenos" ca alte platforme similare.

Ello a supravietuit unei erori, provocate de traficul mare, care a determinat inchiderea acestuia pe parcursul weekendului. "Invatam pas cu pas, dar avem o echipa tech foarte puternica", a spus Paul Budnitz.

"Este beta, are multe erori, face lucruri ciudate, dar incercam sa le rezolvam cat de repede putem".

Budnitz spune ca este flatat ca platforma sa a fost numita "anti-Facebook", dar a specificat ca el nu a creat Ello in aceasta idee. "Nu consideram Facebook-ul un competitor. Il vedem ca pe o platforma cu reclame. Noi suntem o retea", a explicat Budnitz.

Reteaua va face pana la urma bani din vanzarea de caracteristici. Vom vinde caracteristici pentru cativa dolari, spune fondatorul Ello. Membrii pot deja sa vada ce optiuni au la indemana si isi pot inregistra interesele.

Modelul traditional al unei retele libere pentru utilizatori a fost cheia succesului, potrivit lui James McQuivey, analist la compania Forrester.

"Per total, celelalte experiente de social media, de la Whatsapp la Instagram la Pinterest- motivul pentru care functioneaza este pentru ca sunt gratuite", spune James McQuivey.

McQuivey sugeraza ca atitudinea utilizatorului fata de publicitate si fata de exploatarea datelor s-ar putea sa nu fie atat de negativa precum pare.

"Cu totii am putea crede ca nu ne place publicitatea, credem ca este gresit ca firmele sa profite de pe urma datelor noastre personale, dar comportamentul nostru sugereaza ca aceste companii ne ofera ceea ce vrem si nu ne deranjeaza ce fac ele intre timp".