Cum vede avantajele Romaniei seful unui gigant IT cu 140.000 de angajati si de ce crede ca femeile sunt esentiale in aceasta industrie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 29 octombrie 2014, 12:17 Economie | IT

TK Kurien, CEO al companiei indiene de IT Wipro
Foto: Hotnews
​Wipro este unul dintre cei mai mari angajatori din IT la nivel mondial, in call centerele sale lucrand peste 140.000 de persoane, iar T K Kurien, CEO-ul companiei, a vizitat Romania si a vorbit despre avantajele tarii si despre calitatea speciala pe care femeile din IT o au, astfel incat duc lucrurile la bun sfarsit. In articol puteti citi despre cum va influenta inteligenta artificiala domeniul outsourcing-ului si care sunt tendintele care-i vor marca viitorul. Wipro are in Romania peste 600 de angajati la Timisoara si Bucuresti si vrea sa ajunga la 750 in decembrie 2015.

Wipro este prezenta in tara din 2006 "Am venit aici datorita costurilor reduse, insa am decis sa ramanem fiindca am gasit calitate si valoare adaugata", spune T K Kurien, venit sa inaugureze noul sediu din Bucuresti (Floreasca).

El povesteste ca acum un deceniu un director al Wipro a venit in aceasta zona a Europei pentru a decide in ce tara ar merita infiintat un centru de suport. Concluzia a fost ca Romania era locul cel mai bun.

"Romania are doua avantaje mari: oamenii stiu mult mai multe limbi straine decat in orice alta tara din jur, iar numarul femeilor din domeniu este mare, uneori chiar si peste cel al barbatilor. Cand ai multe femei in cadrul unei companii, capacitatea de a duce la bun sfarsit un plan este mult mai mare fiindca in general femeile sunt mai harnice, mai sarguincioase in comparatie cu barbatii, iar in domeniul nostru e importanta harnicia, pe langa cunostiintele lingvistice", spune seful Wipro. La nivel mondial, femeile reprezinta 37% din totalul angajatilor Wipro, adica peste 50.000.

In Romania salariile cresc in IT si tara devine, cel putin pentru unele companii, neatractiva. Se gandeste Wipro sa se duca spre est in viitor? "Dincolo de Marea Neagra nu sunt zone prea propice pentru business", spune T K Kurien care adauga ca pentru companie, salariile in sine nu conteaza mult, ci importanta e productivitatea per ansamblu. La acest capitol, spune el, Romania nu sta nici grozav, nici dezastruos, ci undeva pe la mijlocul clasamentului, insa compenseaza mult aptitudinile angajatilor de aici. Wipro furnizeaza din Romania servicii de suport IT pentru circa 20 de clienti, insa nu doar in limbi de circulatie internationala, ci si in unele mai rare prin zona, cum ar fi araba sau ebraica.

De ce a simtit insa Wipro nevoia expansiunii internationale, cand India are extrem de multi absolventi de IT foarte bine calificati? T K Kurien spune ca 90% din veniturile anuale ale Wipro - 8 miliarde dolari - vin din afara Indiei, SUA fiind tara care contribuie cel mai mult. "Aproape 80% dintre angajatii nostri sunt in india, insa fiind o companie globala, trebuie sa facem afaceri la nivel global. Daca 100% dintre anagajati ar fi in India, ne-am pierde competentele globale. Daca in viitor, Doamne fereste, s-ar intampla ceva in India, am avea mari probleme, astfel ca diversificarea este esentiala pentru noi"

Intrebat despre nivelul salariilor din Romania la Wipro, T K Kurien nu a dorit sa dea cifre, insa spune ca grupul incearca sa isi fidelizeze angajatii si adauga ca multi stau si pentru ca le place mediul de lucru si posibilitatea de a promova.  Pe forum-uri postarile arata ca salariul de intrare ar fi de 350-400 euro net, iar pentru cei cu experienta anterioara poate porni de la circa 600 de euro.

Cat de mult ar putea sa mai creasca numarul de angajati in Romania? "Pe termen mediu nu vad obstacole in calea cresterii, pe termen lung nu stiu ce sa zic, industria outsourcing-ului se va schimba mult in urmatorii cinci ani", spune seful Wipro.  

CEO-ul Wipro spune ca sunt mai multe tendinte globale in outsourcing, iar una dintre ele tine de faptul ca va fi tot mai importanta inteligenta artificiala si terminalele care o vor folosi, consecinta fiind ca ca se vor pierde locuri de munca.

Un exemplu legat de call-centere tine de faptul ca exista soft-uri automate care recunosc vocea clientului care suna si pot intelege ce doreste acesta. In aceste conditii, soft-urile pot rezolva singure ceea ce acum fac oamenii. Care va fi consecinta asupra angajatilor?

"Ca la orice schimbare tehnologica de amploare, exista o perioada de tranzitie pe care unii o vor depasi, iar altii nu, dar exista mai mullte oportunitati decat dezavantaje si cred ca o serie de locuri de munca se vor desfiinta, dar altele vor fi create (...) Daca o generatie va fi pusa in fata desfiintarii unor locuri de munca, generatia urmatoare va fi in fata unui val de creare de job-uri noi", spune T. K. Kurien.

Alte tendinte care vor influenta industria outsourcing-ului tin de internet of things, prin faptul ca 20 de miliarde de terminale vor intra online in urmatorii cinci ani si cantitati uriase de date vor trebui gestionate. Cu aceasta dezvoltare vine insa si amenintarea tot mai mare legata de criminalitatea nformatica, domeniu pe care fiecare guvern ar vrea sa-l stapaneasca. "Romania are aici capacitati bune, un sistem de invatamant bun si traditia de hacking, astfel ca exista o cerere de job-uri care inca nu a fost acoperita de oferta".

Intrebat despre o posibila extindere in Rusia, T K Kurien a zambit "Dimineata cand ma trezesc, o posibila extindere in Rusia ar fi printre ultimele lucruri care imi trec prin cap. Daca priviti un buletin de stiri, capul de afis la stirile negative ar fi Statul Islamic, apoi Ebola si apoi ceva legat de Rusia. In aceste conditii trebuie sa spun ca Rusia e o oportunitate, insa pentru noi ar fi una limitata fiindca nu am vrea sa activam in tari unde nu am avea deloc libertate de miscare. Daca lucrurile se vor schimba acolo, as fi fericit sa mergem acolo".    

Ca si companie, Wipro a inceput producand uleiuri vegetale, apoi a trecut la cosmetice si abia in anii 80' a trecut pe IT, Compania avea in 2001, cand T K Kurien s-a alaturat, afaceri globale de 150 milioane dolari si acum a ajuns la 8 miliarde/an. "Suntem foarte mandri ca facem multi bani si ca avem multe lichiditati. Marja noastra de profit este de 21%".


Citeste mai multe despre   










7155 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    Wipro(un call center) nu este o firma de IT (Miercuri, 29 octombrie 2014, 12:31)

    AG [utilizator]

    asa cum sugereaza pana si titlul articolului.
    • +5 (5 voturi)    
      doar in sens foarte larg (Miercuri, 29 octombrie 2014, 13:04)

      rz_ [utilizator] i-a raspuns lui AG

      Absolut de acord, vroiam si eu sa fac aceeasi observatie. Doar daca privesti in sens foarte larg poti sa spui ca e firma de IT, incluzand si telecomunicatiile si chiar si asa e nitel fortat sa bagi un call center in telecomunicatii. Foloseste telecomunicatiile si IT-ul, dar nu produce in IT.
      • +1 (1 vot)    
        la inceput IT (Joi, 30 octombrie 2014, 11:19)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui rz_

        la inceput IT era doar IT. Adica doar informatica si tehnologia prelucrarii informatiei.

        Apoi au venit mobilele (telefoanele) si brusc au fost trecute acolo, apoi a fost IT&C dar acest &C obosea, si a ramas IT ca fiind tot ce inseamna device-uri tehnologice care au vreo legatura cu IT propriu zis dar si cu comunicatiile.

        Lucru pe de o parte de inteleg, nu mai exista call-centere ci exista contact-centere , dar s-a pierdut ideea de IT real si core fiind doar IT.
  • +12 (12 voturi)    
    !!! (Miercuri, 29 octombrie 2014, 12:46)

    cristiian [utilizator]

    WIpro este un call center de calitate joasa medie! Nu este o firma de IT! Cum puteti afirma asa ceva?
  • +2 (2 voturi)    
    ei... aiurea... IT... e call center (Miercuri, 29 octombrie 2014, 15:05)

    ciubex [utilizator]

    Stirea asta nu are ce cauta in rubrica de IT, poate la Companii.
    Este gresit si textul, se leaga de IT, dar lucratorii in serviciul de call center nu au nici o legatura cu IT-ul, se folosesc de IT, dar nu fac munca de IT-ist, doar de centralist si habarnist.
  • +2 (2 voturi)    
    ca fapt divers... (Miercuri, 29 octombrie 2014, 16:25)

    danright [utilizator]

    O afirmatie de genul acesteia
    "calitatea speciala pe care femeile din IT o au, astfel incat duc lucrurile la bun sfarsit",
    dar facand referire la sexul opus cred ca ar fi declansat un oarece scandal nu credeti?
  • +2 (2 voturi)    
    COD CAEN in ramura 82, activitati de secretariat! (Joi, 30 octombrie 2014, 9:49)

    TKI [utilizator]

    In romania firma nu a avut activitate IT decat in cadrul unui departament de 80 de oameni infiintat practic prin insourcing-ul acestora impreuna cu proiectul desfasurat, de la o mutinationala de telecomunicatii. In rest discutam de Call Center pe diverse domenii si de Finance, Procurement, Order etc. Da e drept in India firma are IT. Aici nu va avea niciodata pt ca nu poate concura la nivel salarial cu alte companii dedicate. NU are cum atata vreme cat e o firma de outsoucing ce presupune desfasurarea unei activiati intr-un mod mai eficient si la un cost mai scazut asta insemnanad inclusiv salariile. Cat despre femei, aceasta chestiune vine motivata cu totul altfel: sunt mai docile, mai harnice, cu mai putine pretentii si totodata mult mai usor de condus. Listen and execute. Don't put any question! That's the spirit.... :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri