​elefant.ro, care pana anul trecut vindea doar carti si jucarii, a ajuns acum la 11 categorii de produse, inclusiv mobila si tablete, isi continua extinderea si va adauga noi lucruri, inclusiv laptop-uri, a spus intr-un interviu pentru HotNews.ro, Dan Vidrascu, CEO al companiei. elefant.ro are 180 de angajati si se orienteaza tot mai mult si pe segmentul offline pentru a aduce clienti pe online, o posibila solutie fiind si deschiderea unui showroom.

Home page elefant.roFoto: elefant.ro

A inceput ca librarie online, acum vinde si electronice, mobila, haine si parfumuri

elefant.ro a pornit in 2009 ca librarie online si pana in 2012 (cand a inceput sa vanda si jucarii) nu a adaugat nicio alta categorie de produse. Cresterea accelerata a inceput din a doua parte a lui 2013 cand au fost adaugate hainele, iar de atunci numarul de categorii a crescut mult. De ce a decis elefant sa se diversifice atat de mult "Dupa primii ani de activitate ne-am dat seama ca am acumulat experienta in vanzarea online, insa pe de alta parte am facut investitii semnificative in companie si nu se mai justifica practic pastrarea unei singure categorii, in conditiile in care vedeam un potential mare al e-commerce-ului in tara", spune CEO-ul elefant, Dan Vidrascu.

Acum exista 11 categorii pe elefant.ro care vinde chiat si electronice

"Electro-IT va fi o categorie permanenta pe site, nu ne propunem sa avem un catalog extins si nici sa acoperim toate subcategoriile din domeniu, dar vrem sa facem selectii relevante pentru audienta noastra care e formata din femei in proportie de 70%", spune seful companiei.

Ce noi categorii ar putea veni la elefant.ro? Vidrascu nu exclude sa fie introduse electrocasnicele mari in urmatoarele luni "Acum ne concentram pe telefoane, tablete, televizoare si urmeaza sa aducem notebook-uri in urmatoarele saptamani", spune Vidrascu. Cele mai scumpe produse vandute in ultima vreme au fost iPhone 6 si iPad Air 2.

Ca si categorii noi care merg bine, Vidrascu s-a aratat multumit de Home&Deco (amenajari), dar si de genti si ceasuri. In mod special elefant.ro va insista pe categoria Home&Deco la partea de materii prime pentru cei care bricoleaza acasa. "Vedem un potential mare si e o cerere neacoperita in piata pentru aceasta categorie. Tocmai de aceea, o buna parte din dezvoltarea gandita pentru 2015 se va indrepta spre imbogatirea categoriei cu produse noi si furnizori locali si internationali si vom incerca sa aducem si produse in exclusivitate", spune seful companiei.

O categorie in care elefant.ro nu va intra prea curand este auto: scurt timp a testat vanzarea de polite RCA, dar nu are de gand sa intre in 2015 pe aceasta zona cu vreun produs.

Afacerile s-ar putea dubla de la an la an

Cartile, care au consacrat site-ul, vor reprezenta sub 40% din cifra de afaceri in acest an, dar categoria va exista in continuare si stocul este de 60.000 de titluri. elefant.ro a ajuns la 180 de oameni, adaugand 80 de oameni in acest an, dat fiind ca ritmul de crestere a business-ului este accelerat. Compania a avut in 2013 afaceri de 6,5 milioane euro, iar pentru anul in curs estimeaza cel putin o dublare, prognoza cea mai optimista fiind de 16 milioane euro. Si pentru anii urmatorii compania estimeaza cresterea afacerilor cu cel putin 100% de la an la an. elefant.ro nu este pe profit fiindca banii se duc spre investitii, iar Vidrascu nu estimeaza ca se va obtine profit in urmatorii ani.

In 2015 vor fi adaugate noi categorii la cele 11 de acum, insa seful companiei nu a dorit sa le mentioneze acum "Procesul de diversificare va continua, el nu va mai fi asa accelerat ca in acest an, dar anul viitor va fi mai degraba unul de consolidare a acestei categorii.

Offline-ul: sursa nesecata de clienti

Vidrascu spune ca elefant.ro are ca si concurent important retailul clasic (offline) si de acolo ar putea fi castigati clienti. Compania are mai multe proiecte de prezenta in mediul offline, unul recent fiind deschiderea de magazine de tip "pop-up" in cladiri de birouri, "magazinase" de cativa metri patrati unde se si vand produse. Proiectul este la inceput si magazinele sunt deschise patru zile intr-un loc.

Un alt proiect tine de cresterea numarului de puncte fixe de unde clientii sa isi poata ridica produsele (coletele). Acum exista trei puncte de ridicare, dar la anul vor fi create foarte multe puncte in marile orase, clientii dorind sa nu depinda de programul unui curier, ci sa aleaga ei intervalul in care vor intra in posesia coletului.

elefant.ro analizeaza insa si posibilitatea deschiderii unui magazin propriu, un showroom cu multe produse "Cand vindeam doar carte era mai putin important, dar pe masura ce am diversificat catalogul cred ca se va impune deschiderea unui showroom in care sa avem prezentate o mare parte dintre produsele pe care le vindem pe site. Analizam mai multe optiuni si e posibil ca in 2015 sa lansam un astfel de proiect", spune seful companiei.

Au existat oferte de preluare pentru elefant.ro? Seful companiei spune ca au existat discutii cu fonduri internationale, unele s-au oprit repede, altele au mers in profunzime. Vidrascu precizeaza ca sunt bineveniti investitorii si ca e posibili sa vina noi parteneri in afacere pentru dezvoltarea ei, insa nu se pune problema unui exit.

Black Friday

elefant.ro a inceput acum sase luni pregatirea pentru Black Friday si investeste in stocuri de produse, promitand ca va avea 10.000 de produse la reducere (discount promis intre 40 si 80%). Va fi dublat pe o perioada provizorie personalul din depozite, iar Black Friday va fi la elefant.ro pe 21 noiembrie, urmat de un "Black Week" pana in 28 noiembrie. Compania promite ca livrarea se va face in maxim o saptamana.

elefant.ro este un proiect dezvoltat de fondul de investitii Fribourg Capital condus de omul de afaceri Ion Sturza. Fondul are 60% din actiuni, iar Dan Vidrascu, 40%.