Educatia, turismul si administratia publica sunt domeniile ce ar avea cel mai mult de castigat de pe urma tehnologiei si a internetului, arata un studiu realizat de Ericsson si Cult Market Research. Studiul, realizat in septembrie din raspunsurile a peste 1,400 de persoane, si-a propus sa afle cum cred romanii ca le poate influenta tehnologia diversele aspecte ale vietii.

Educatia (73%), turismul (70%) si administratia publica (67%) au fost identificate de catre romani ca fiind cele mai importante domenii in care tehnologia si conexiunea la Internet ar putea fi benefice.

Detaliat, daca vorbim de educatie, romanii cred ca tehnologia ar putea facilita urmarea de cursuri la distanta si de la scoli din strainatate (48%), dezvoltarea unor moduri de studiu non-traditionale (48%) si oferirea accesului la servicii educationale mai multor oameni (44%). Cat priveste administratia publica, pentru romani ar fi important ca tehnologia sa reduca birocratia (69%), sa ajute la eliberarea mai rapida a documentelor (60%) si sa permita plata online a tuturor taxelor (59%).

In viziunea romanilor, tehnologia ar putea avea un impact pozitiv semnificativ si asupra serviciilor de sanatate prin accesul online la fisa pacientului (59%), o mai buna organizare a institutiilor medicale (50%), dar si prin monitorizarea de la distanta a sanatatii pacientilor (41%).

Romanii cred si ca viata urbana ar putea beneficia de pe urma noilor tehnologii. Astfel, locuitorii din orase ar putea avea acces la Internet de oriunde (43%), iar tehnologia ar putea duce la cresterea potentialului turistic al oraselor (40%) si la crearea de noi locuri de munca (34%). Pe langa acestea, 63% dintre romani cred ca tehnologia ar putea contribui la o mai buna organizare a traficului urban de pasageri. De asemenea, 54% dintre romani isi doresc informatii in timp real despre starea traficului si a vremii, iar 47% vor sa aiba posibilitatea de a achizitiona bilete online sau de pe mobil.

Alte rezultate ale studiului arata ca 81% dintre romani cred ca tehnologia poate sa imbunatateasca viata oamenilor, in timp ce 75% dintre acestia sunt de parere ca tehnologiile noi si accesul la Internet pot contribui la cresterea economica a tarii. Intrebati despre modurile concise in care tehnologia le-ar putea face viata mai buna, cei mai multi respondenti (60%) sunt de parere ca tehnologia le poate imbunatati casa, in timp ce 44% cred ca mijloacele de transport in comun ar putea fi imbunatatite.

In plus, 30% dintre romani sunt convinsi ca tehnologia ar putea ajuta sistemul public de energie electrica si tot 30% cred ca aceasta ar putea conduce la dezvoltarea unor masini mai performante. Bineinteles, exista si obstacole care ar putea impiedica tehnologia sa aiba un impact pozitiv asupra vietii private si publice din Romania. In opinia romanilor, printre acestea s-ar numara lipsa de interes a guvernului (53%), problemele legate de securitatea informatiilor (48%) si faptul ca utilizatorii nu au cunostintele potrivite (45%). In acelasi timp, studiul a relevat faptul ca 91% dintre romanii intervievati folosesc Internetul zilnic, iar 87% dintre acestia il utilizeaza pentru a accesa retele sociale. Mai mult decat atat, romanii folosesc in proportie de 68% un smartphone pentru a se conecta la Internet, acesta fiind al doilea cel mai utilizat dispozitiv dupa laptop.

In ciuda popularitatii dispozitivelor mobile, romanii nu sunt siguri daca sa aiba incredere sa isi impartaseasca datele personale cu ajutorul dispozitivelor mobile. Astfel, doar 53% au mai degraba incredere si 47% sunt reticenti sau evita complet sa isi impartaseasca datele personale.

Studiul Networked Society ¬Societatea Permanent Conectata -, initiat de compania de cercetare de piata Cult Market Research si sustinut de Ericsson, a dorit sa afle parerile sincere ale romanilor despre impactul tehnologiei asupra educatiei, transportului in comun, institutiilor administrative de stat, utilitatilor sau sistemului de sanatate, dar si asupra vietii la oras

Studiul Networked Society¬Societatea Permanent Conectata - s-a desfasurat online si telefonic, la nivel national, in perioada 01 septembrie ¬ 21 septembrie, pe un esantion de 1435 de respondenti, considerat statistic reprezentativ pentru populatia Romaniei. Persoanele care au raspuns chestionarului au fost, in proportii egale, atat de sex feminin, cat si de sex masculin. Majoritatea respondentilor (66%) sunt absolventi de studii universitate si doar 34% sunt absolventi de studii medii. Cat priveste varsta, cel mai mare procent (29%) este reprezentat de persoanele cu varsta intre 25-34 ani, urmate aproape de cele intre 35-44 ani (25%) si 16-24 (22%).