​In aceasta primvara se va lansa in SUA ceasul Apple care cel tarziu la jumatatea anului ar trebui sa ajunga in Europa, cu preturi de la circa 350 euro. Mai rar au fost insa atat de multe controverse in jurul unui produs Apple, fiindca estimarile de vanzari au o "plaja" uimitoare: intre 10 si 60 milioane unitati in 2015. Sunt oameni din piata care nu vad nici macar UN motiv pentru a-si lua Apple Watch, insa fanii marcii ar putea sa vada toate motivele din lume pentru a-l cumpara, in ciuda pretului mare.

Apple Watch cu aur de 18 karateFoto: Apple

S-a vorbit trei ani despre ceasul inteligent al Apple care a fost (in sfarsit) prezentat toamna trecuta, dar evenimentul a fost urmat de multe opinii dezamagitoare in presa din mai multe motive: ceasul nu s-a lansat imediat, au fost mai putine noutati tehnologice decat se asteptau fanii, iar preturile nu sunt mici.

In ultimele zile au aparut mai multe opinii negative despre viitorul ceasului Apple, acestea fiind gazduite de publicatia Business Insider, cea mai vehementa dintre ele apartinandu-i lui Matt Rosoff care spune ca nu vede nici macar un motiv pentru care ar cumpara ceasul fiindca iPhone e un mini-computer excelent cu care poti face multe.

Si Fred Wilson, investitor la companii mari precum Twitter si Zynga, spune ca Apple Watch va fi un esec deoarece cumparatorii nu vor vedea niciun motiv sa mai poarte inca un device cu ei. Wilson conchide ca s-a facut prea mare tam-tam in jurul produsului si asteptarile nu vor fi confirmate de vanzari.

Pornind de la aceste articole, Mark Rogowski noteaza in Forbes ca Apple Watch este o mare necunoscuta comerciala, dovada fiind si "plaja" foarte mare de vanzari indicata de estimari: intre 10 si 60 de milioane unitati, cu o medie pe la 30-40 de milioane.

Autorul articolului noteaza ca marea intrebare este cati dintre posesorii de iPhone vor fi atat de atrasi de noul device, incat sa-l cumpere, iar estimarile sale arata ca 2-3 milioane de unitati se vor vinde imediat dupa lansare, media lunara va fi apoi de un milion de unitati, iar totalul pentru anul in curs va fi undeva pe la 14 milioane unitati. Desi pare putin, la un pret mediu de 500 de dolari pe unitate asta inseamna cam 7 miliarde dolari venituri, ceea ce nu e rau nici macar pentru o companie cu venituri anuale de 180 miliarde dolari.

Apple Watch va avea si o versiune cu aur de 18 karate, iar costul acesteia ar putea fi de 2.000-3.000 de dolari, articolul fiind unul clar de "fite", de super nisa. Criticii spun ca nu e nevoie de un ceas care sa te anunte ce se intampla pe iPhone, fiindca iPhone-ul este deja suficient, dar puterea brand-ului Apple nu trebuie subestimata.

Apple a schimbat definitiv piata smartphone-urilor cand a lansat iPhone, la fel s-a intamplat si cu tabletele cand a venit iPad. E aproape sigur ca ceasul Apple va deveni cel mai vandut din categorie, mai ales ca pana in prezent nu exista un model de smartwatch care sa se fi detasat si sa fi fost laudat masiv. Toate au multe minusuri, fie ca e vorba de pret, de functiile insuficiente, de dependenta de smartphone sau de display-urile rudimentare.

Despre Apple Watch

Apple nu a publicat toate specificatiile ceasului Watch. Modelul are senzor de puls si accelerometru, mai putin decat se asteptau fanii tehnologiei, iar fara a fi sincronizat cu iPhone 5 sau 6, ceasul este inutil.

Sunt disponibile doua marimi de ecran: 1,5 si 1,65 inci, insa curelele si bratarile disponibile sunt diverse atat la culori, cat si la materiale, ceea ce face ca ceasul sa fie cel mai personalizabil terminal lansat pana acum de Apple.

Cea mai mare critica la adresa Watch tine insa de pret: de la 349 dolari in SUA inseamna de 350-400 euro in Europa, fiind posibil ca variantele de fite sa ajunga la 2.000 de euro. Apple nu scoate produse ieftine, insa pe piata smartwatch-urilor preturile scad puternic si pot fi gasite modele cu mai multe tehnologii la sub 200 de euro. Iar la 350 de euro pot fi gasite smartphone-uri excelente care au infinit mai multe functii decat ceasul.

Un alt minus este faptul ca trebuie folosit sincronizat cu un iPhone, in caz contrar multe dintre functii fiind inoperabile. Un ceas cu SIM ar fi fost mult mai scump, astfel ca s-a ales varianta "dependentei" de iPhone, insa cei care au 4S sau model mai vechi nu vor putea folosi ceasul, limitare care reduce numarul de potentiali clienti.