Anul care abia a inceput are mari sanse sa fie primul in care mai multi oameni vor urmari continut video online decat transmisiuni TV clasice, iar smartphone-urile isi fac loc in tot mai multe capitole ale vietii noastre, arata un raport al Ericsson despre cele mai importante tendinte de consum in 2015. In plus, servicii si produse care nu demult pareau desprinse din filme SF sunt astazi acceptate usor si multi cred ca ele vor fi disponibile publicului larg pana in 2020, mai arata raportul realizat din opiniile a peste 5.000 de utilizatori de smartphone-uri din cele mai mari orase ale lumii.

Top 10 tendinte de consum in 2015Foto: Ericsson

La inceput de an, Ericsson prezinta concluziile celei de-a patra editii a studiului ConsumerLab, subliniind cele mai importante tendinte de consum din acest an.

Cele mai importante 10 tendinte ale anului sunt:

Viitorul vizionat online. Din ce in ce mai des, utilizam continutul media in acelasi fel la nivel mondial. Utilizatorii prefera tot mai des sa foloseasca servicii la cerere care sa le permita sa urmareasca continut video de pe diferite platforme. 2015 va marca un moment unic, fiind primul an in care mai multi oameni vor urmari continut video online decat transmisiuni TV clasice.

Case care iti dau o mana de ajutor. Consumatorii sunt tot mai interesati de senzori instalati in case care sa ii alerteze in cazul unor probleme cu apa sau energia electrica, sau sa ii anunte cand vin si pleaca alti membri ai familiei.

Telepatie digitala. Vom vedea in continuare cum apar modalitati sa comunicam si sa tinem legatura unii cu altii. Multi dintre cei ce detin deja un smartphone ar dori sa foloseasca un dispozitiv purtabil care sa ii ajute sa comunice cu ceilalti direct prin ganduri - mai mult, multi cred ca un astfel de mod de a comunica va fi obisnuit pana in 2020.

Cetateni inteligenti. Ideea oraselor inteligente este interesanta ¬ dar o mare parte din aceste caracteristici inteligente sunt de fapt doar un efect secundar al comportamentului diferit al cetatenilor. Pe masura ce devenim mai informati cu ajutorul Internetului, putem sa luam decizii din ce in ce mai bune. Consumatorii cred ca, pana in 2020, aplicatiile ce ofera informatii despre traficul din orase si cele ce permit compararea uzului de energie electrica sau verificarea in timp real a calitatii apei vor fi aplicatii cat se poate de obisnuite.

Economie colaborativa. Internetul ne da posibilitatea sa facem schimb de informatii foarte usor, ceea ce face conceptul unei economii colaborative din ce in ce mai atragator. Jumatate dintre utilizatorii de smartphone-uri ar fi deschisi sa inchirieze sau chiar electrocasnicele si echipamentele pentru petrecerea timpului liber pe care nu le folosesc pentru a putea economisi mai multi bani.

Portofelul digital. 48% dintre utilizatorii de smartphone ar prefera sa plateasca pentru bunurile si serviciile pe care le achizitioneaza cu ajutorul telefonului, in timp ce 80% dintre ei cred ca smartphone-ul le va inlocui portofelul in intregime pana in 2020.

Informatia mea. Chiar daca sunt de acord cu schimbul de informatii pentru a obtine anumite beneficii, utilizatorii de smartphone nu considera ca actiunile lor ar trebui sa fie vizibile pentru oricine. 47% dintre ei si-ar dori sa poata plati electronic fara sa fie necesar transferul automat al informatiilor lor personale. In acelasi timp, 56% dintre ei ar vrea ca toate comunicarile pe Internet sa fie criptate.

O viata mai lunga. Utilizatorii de smartphone sunt de parere ca unele servicii din cloud le dau posibilitatea sa traiasca mai mult si mai sanatos. Astfel, ei cred ca aplicatiile de jogging, cele de masurare a pulsului si de evaluare a dietei ar putea sa le prelungeasca viata cu pana la 2 ani fiecare.

Roboti domestici. Consumatorii nu ar refuza ajutorul robotilor domestici pentru sarcinile de zi cu zi din casa. 64% dintre ei cred ca acestia vor fi un lucru comun in gospodarii pana in 2020. Intrebatii la ce lucruri din gospodarie i-ar putea ajuta robotii, cei mai multi au mentionat spalatul ruferlor si gatitul unor mancaruri simple.

Copiii conecteaza totul. Copiii vor fi in continuare vectorii dezvoltarii unui Internet mai tangibil, in care lumea fizica va fi la fel de conectata precum aplicatiile de pe ecranele dispozitivelor lor. 46% dintre utilizatorii de smartphone sunt de parere ca cei mici vor cere ca toate obiectele sa fie conectate.

"Este uimitor in ce masura smartphone-urile si-au facut loc in viata noastra de zi cu zi. Ca utilizatori, incercam cele mai noi aplicatii si le pastram pe cele care credem ca ne imbunatatesc sau ne vietile si facem asta atat de rapid incat nici nu ne dam seama ca si ceea ce credem si cum ne comportam se schimba cu aceeasi viteza. Servicii si produse care nu demult pareau desprinse din filme stiintifico-fantastice sunt astazi acceptate usor si credem ca ele vor fi curand disponibile publicului larg. Mai sunt doar cinci ani pana in 2020, iar viitorul pare mai aproape ca niciodata.", explica Michael Bjorn, Head of Research Ericsson ConsumerLab.

Raportul "Top 10 tendinte de consum in 2015 si mai departe" a fost realizat in baza informatiilor obtinute din programul global de cercetare al Ericsson ConsumerLab, un plus de atentie fiind acordat anul acesta utilizatorilor de smartphone cu varste cuprinse intre 15 si 69 de ani din Johannesburg, Londra, Ciudad de Mexico, New York, Moscova, San Francisco, Sao Paolo, Shanghai, Sydney si Tokyo - acestia reprezinta statistic opiniile a 85 de milioane de utilizatori frecventi de Internet.