​Vanzarile de tablete au lasat in urma cresterile uriase din anii trecuti si au avansat cu doar 4%, pana la 230 milioane unitati pe plan mondial, arata cele mai noi date IDC. Apple a pierdut cateva puncte procentuale, dar ramane lider, Samsung si-a atins tinta de 40 milioane unitati, in timp ce Lenovo a crescut cu peste 40%.

Top 5 jucatori pe piata tabletelor in 2014Foto: IDC

In 2013 au fost livrate 219,9 milioane tablete pe plan mondial, iar anul trecut piata a ajuns la 229,6 milioane unitati, ultimul trimestru fiind de departe cel mai bun (peste 76 milioane unitati).

Apple si-a vazut cota de piata scazand de la 34%, la 28%, dar ramane lider detasat, in timp ce Samsung si-a crescut cota cu jumatate de punct procentual, pana la 18%. Asus a ramas pe trei, cu o cota usor diminuata catre 5%, in timp ce Lenovo a ajuns de la 3,5%, la 4,9%. Amazon a avut un an foarte slab, cota scazand de la 4,4%, la doar 1,4%.

Primele cinci companii aveau in 2013 peste 65% din piata, iar anul trecut ponderea lor a fost de 56%, semn ca tabletele mai ieftine, in multe cazuri marci"no-name" sau locale, castiga portiuni importante din piata. Partea buna e ca tabletele sunt accesibile pentru foarte multa lume datorita modelelor ieftine in intervalul 50-100 euro.

IDC estimeaza ca piata va putea creste si in 2015 datorita tabletelor cu Windows, datorita orientarii catre ecrane mai mari, dar si catre solutiile de productivitate si interfata bazata pe gesturi.