Amazon propune ca dronele "curier" sa poata zbura la altitudini cuprinse  intre 60 si 120 de metri deasupra oraselor

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 28 iulie 2015, 21:05 Economie | IT

Amazon Prime Air
Foto: Amazon
​Retailerul Amazon anuntase inca din 2013 ca vrea sa faca livrari de produse folosind drone, iar compania vine acum cu propuneri concrete. Ar vrea ca o parte a spatiului aerian de deasupra oraselor (intre 60 si 120 metri altitudine) sa fie rezervata exclusiv dronelor autonome care fac livrari, scrie The Guardian. Compania estiemaza ca in 10 ani cerul va fi plin de drone sofisticate care duc automat produse dintr-un loc in altul, insa pana atunci va fi o lunga batalie cu autoritatile care nu vad cu ochi buni dronele si problemele de securitate puse de acestea.

La conferinta Nasa UTM Convention, Amazon si-a prezentat viziunea asupra dronelor folosite pentru a livra produse. Ar dura maxim jumatate de ora o livrare in oras, iar dronele ar putea zbura cu peste 110 km/h. Retailerul propune ca un segment al spatiului aerian de deasupra oraselor (intre 60 si 120 metri altitudine) sa fie dedicat exclusiv acestor drone rapide autonome), iar intre 120 si 150 metri altitudine compania propune o "no fly zone", o zona "tampon" care sa faca separare intre zona dronelor si cea a altor aeronave de mare altitudine.

Compania mai propune ca in acel segment special cuprins intre 60 si 120 metri altitudine sa fie permise doar drone cu anumite caracteristici care sa le faca extrem de sigure. Practic, e vorba doar de drone cu GPS, cu conexiune internet si cu capacitatea de a comunica in timp real cu alte drone din acel spatiu, astfel incat sa nu se intample coliziuni. Apoi, fiecare drona, inainte de decolare, trebuie sa comunice un traseu exact de zbor si sa fie dotata si cu senzori care sa-i permita in orice situatie sa evite alte drone sau diverse obstacole.

Amazon intrevede ca intr-un deceniu cerul marilor orase americane va fi plin de drone cu pachete atasate, insa pana acolo mai este mult. Nu doar ca astfel de drone sunt scumpe in prezent, insa nici nu este legala operarea lor.

Autoritatile aeronautice din SUA nu agreeaza dronele civile si e de asteptat ca regulile pentru acestea sa fie relaxate dupa discutii aprinse si dupa multi ani.


Citeste mai multe despre   









1701 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    O propunere pentru o utilizare neverificata (Marţi, 28 iulie 2015, 22:52)

    AdrianBorza [utilizator]

    Ideea ar fi buna daca ar exista sisteme si standarde care sa permita asa ceva.
    1. O drona de cateva kilograme zburand cu 110 km/h in caz de defectiune nu doar ca poate omora un om la sol, dar poate da si gauri prin peretii caselor (dry wall, rigips) americane. Se pot face drone sigure, dar pana se vor face si se vor testa mai dureaza. Dronele fara aripi in caz de defectiune cad ca un bolovan, fara nici un control, chiar sunt periculoase.
    2. Nu exista nici un standard de intercomunicare a dronelor si nu exista aparatura de zbor care sa o faca. Se poate face, dar iarasi o sa dureze.
    3. Aeronavele nu au plafon minim de 150 de metri (500ft) decat in afara oraselor si centrelor dens populate. Pentru a survola orasele mari legea spune ca altitudinea trebuie sa fie suficient de mare incat in caz de probleme sa poata iesi in afara orasului - in practica asta inseamna ca atunci cand vrei sa treci peste Brasov cu avionul, de pilda, o faci la 500 de metri sau mai mult, nu la 150m. In cazul satelor, insa, sunt probleme cu spatiul de separare de 30 de metri intrucat aeronavele mici care zboara jos au altimetre barometrice, cand reglezi un altimetru la Clinceni si zbori pana la Brasov abaterea poate fi de 100 de metri sau mai mult, in orice caz peste 30 de metri. Asta insemna un risc mare de coliziuni.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică