Retailer-ul foto F64 estimeaza ca va incheia anul cu afaceri in crestere cu 20%, pe o piata foto dificila, aflata sub presiunea smartphome-urilor si impulsionata de reducerile de pret si nu de inovatiile tehnologice. Compania va incepe sa vanda televizoare 4K si se bazeaza tot mai mult pe serviciile conexe vanzarilor de aparate foto, precum cele de printare si de consultanta foto, a spus Marian Alecsiu, seful companiei, la un eveniment de presa la implinirea a 14 ani de existenta a F64.

Marian Alecsiu si Daniela Becheru, fondatorii F64Foto: F64

Compania are 138 de angajati, iar business-ul a fost de aproape 21 milioane euro anul trecut, estimarile pentru anul in curs fiind de 25 milioane euro. Compania are asteptari mari pentru Black Friday-ul din noiembrie, cand in trei zile asteapta vanzari cat intr-o luna normala.

Din aceasta toamna, aproximativ 150 de produse F64 sunt integrate in eMAG Marketplace, planul fiind sa se ajunga la cateva mii de produse, iar vanzarile prin eMAG sa ajunga in 2015 la o pondere de 6% din vanzarile totale realizate de retailer-ul F64.

Piata foto este tot mai presata de faptul ca smartphone-urile incep sa aiba camere foto/video tot mai performante, o alta problema a segmentului foto fiind ca producatorii consacrati de aparate nu au venit cu tehnologii care sa uimeasca. Totusi, romanii cumpara tot mai multe DSLR-uri, insa piata foto merge inca bine datorita diverselor promotii facute de producatori si nu din cauza inovatiilor tehnologice care sa atraga clientii.

Aparatele foto compacte si profesionale aduc 30% din business-ul companiei, o alta categorie care a crescut puternic fiind camerele de actiune (action camera, stil GoPro). Alaturi de acestea incep sa se vanda si dronele, insa nu in volume mari fiindca cele profesionale trec de 10.000 lei.

F64 va introduce o categorie noua de produse: televizoarele 4K pe care sa poata fi urmarit continutul realizat cu aparate ce suporta aceasta tehnologie. "Este un domeniu foarte complicat si nu e usor sa intri, insa pana la final de an speram sa adaugam categoria".

F64 se bazeaza insa tot mai mult pe serviciile conexe vanzarii propriu-zise a aparatelor foto si accesoriilor, tot mai multe venituri fiind generate de serviciile de printare, de consultanta si de training.

Compania ar vrea sa-si creasca prezenta in segmentul aparatelor foto entry-level, unde are o pondere insignifianta, insa nu doar acolo tinteste "Vad un interes teribil in zona de foto la OLX, okazii.ro, in special pe zona de second-hand"

F64 a sarbatorit miercuri 14 ani de existenta, magazinul pornind in 2001 cu patru oameni si schimband pana acum trei sedii.