Daca smartphone-urile "zburda" in piata, tabletele abia se mai misca, in trimestrul trecut livrarile pe plan mondial scazand cu 13%, la sub 50 milioane unitati. Datele IDC arata ca Apple a avut scadere de 20%, iar Samsung, 17%. Huawei a avansat cel mai mult - 147% - insa compania are sub 4% din piata. IDC estimeaza ca in lume sunt peste 580 de milioane de tablete in uz.

Livrarile de tablete in Q3 2015Foto: IDC

Smartphone-urile tot mai mari au "muscat" puternic din piata tabletelor. Trimestrul trecut s-au livrat doar 48,7 milioane unitati, extrem de putin fata de cele peste 75 milioane din perioada aprilie-iunie.

Apple a avut cu iPad cel mai slab trimestru din ultimii patru ani, cu livrari de sub 10 milioane de unitati, extrem de putin fata de cele 21,4 milioane de unitati livrate in Q2 2015. A contribuit si lansarea iPhone-urilor mai mari care au preluat o parte din potentialii clienti ai iPad.

Samsung a avut o scadere ceva mai mica decat Apple, insa compania asiatica s-a concentrat pe tablete mai ieftine, de intrare in gama. La mare departare se gaseste Lenovo, ale carei vanzari au crescut cu 1%, in timp ce Asus a scazut in mod dramatic (43%). Huawei a fost marca din top 5 cu cele mai bune evolutii, livrarile crescand de la 700.000, la 1,8 milioane unitati.

Asa cum au spus numerosi oameni din industrie, tabletele scad pentru ca cei care le-au cumparat acum 2-3 ani (sau chiar mai multi) nu gasesc motive sa le schimbe, mai ales ca le pot updata pe cele existente cu noile versiuni ale sistemelor de operare.

in plus, chiar daca ar fi exagerat sa spunem ca tabletele nu si-au gasit loc in piata, un adevar este ca cei care le-au cumparat au descoperit ca nu le pot folosi la foarte multe lucruri, in contextul in care smartphone-urile pot face tot mai multe lucruri. Asa ca milioane de tablete "zac" nefolosit si sunt deschise rarl poate chiar si la cateva saptamani.