eMAG anunta reduceri medii de 35% de Black Friday, spune cu fermitate ca discount-urile nu sunt false si promite ca nu vor mai exista clienti care sa-si vada abia la Craciun produsele

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 17 noiembrie 2015, 14:28 Economie | IT

Depozit eMAG
Foto: eMAG
eMAG are asteptari foarte mari de la ziua de Black Friday, sperand sa vanda 650.000 de produse in valoare de peste 200 milioane lei. Compania admite ca anul trecut livrarea a durat peste sase zile la 10% dintre comenzi, iar unii nu au primit produsele nici dupa o luna. In 2015 eMAG a inceput inca din aprilie discutiile cu curierii si angajeaza 400 de oameni doar pentru a gestiona activitatile de Black Friday. Compania va vinde diverse, de la autoturisme si scutere, pana la tigai si lopeti, dar promite si noi produse surpriza.

eMAG va tine Black Friday pe 20 noiembrie, cu o saptamana inainte de data din SUA. S-a ales data de 20 noiembrie pentru ca majoritatea clientilor sa isi primeasca pana la 1 decembrie produsele, mai ales ca in perioada Zilei Nationale nici curierii nu lucreaza si multi clienti sunt in vacanta. eMAG promite ca va livra intre 21 si 29 noiembrie.

Black Friday va incepe dimineata, insa ora nu a fost comunicata (anul trecut a inceput putin dupa ora 6.00). Smartphone-ul este produsul care se va regasi cel mai mult in oferta (60.000 de unitati), televizoarele fiind pe locul secund la volume in categoria electronice, (17.000 unitati). Printre altele vor fi in oferta 8.000 de anvelope, 5.000 de saltele si cate 3.000 de tigai si lopeti.

Seful eMAG admite ca lucrurile nu au mers excelent in 2014.

"Pentru unii clienti am dat-o in bara si nu am livrat in sase zile. Pentru 10% din clienti nu am respectat promisiunea si de fapt unii nu si-au primit produsele nici pana la Craciun", spune seful companiei care promite ca anul acesta nu se va mai intampla asta.

Discutiile cu furnizorii au inceput acum noua luni, iar cele cu companiile de curierat, acum sase luni. eMAG a avut 100 de oameni care au negociat reducerile cu furnizorii care au adus si ei o parte din bugetele investite in total in reduceri. eMAG promite ca jumatate din produsele listate vor fi la pret redus. Compania promite reduceri medii de 35%.

Compania estimeaza ca va vinde de peste 205 milioane lei de Black Friday, ceea ce inseamna cam o zecime din vanzarile anuale ale eMAG. Ca si numar de produse, anul trecut a vandut 500.000, iar anul acesta asteptarea este sa se treaca de 650.000.

Seful eMAG spune ca reducerile afisate sunt "pe bune", adaugand ca oamenii si-au format o perceptie gresita si din cauza ca eMAG nu a explicat bine cum se formeaza pretul si nici nu a reactionat repede cand au aparut o serie de print screen-uri sau informatii negative.

Stanciu spune ca produsele intra pe piata cu pretul de lansare sau cel recomandat de producator si apoi exista diverse campanii de reducere, dupa terminarea carora pretul creste. Preturile unui produs variaza mult. El mai spune ca ar fi extrem de complicat ca la fiecare produs sa se puna un tabel cu istoria evolutiei pretului fiindca aproape niciun site nu are asa ceva si daca ar fi, clientul ar vrea sa stie si de ce pretul a variat mult, lucru greu de explicat pentru fiecare produs in parte. "Nu ne jucam intentionat cu chestia asta fiindca am pune brandul in pericol. Nu am face asta fiindca suntem intr-un business online si suntem in camp deschis".

Interesant este cei de la eMAG au avut cateva discutii despre schimbarea numelui de Black Friday, dat fiind ca s-au intamplat atat de multe nenorociri in lume. Compania a comunicat mai putin si mai tarziu in media si in online si s-a discutat chiar si daca sa se tina evenimentul. "Oamenii vor un eveniment de shopping. daca e o asociere cu evenimentele negative clientii inteleg ca e o intamplare (...) Chiar si aceasta conferinta a fost amananta cu o saptamana si am amanat pe cat am putut comunicarea (...) Ar fi fost insa foarte greu sa renuntam la tot, dar presa vorbeste demult de Black Friday si, daca noi i-am fi spus Hope Friday sau White Friday sau altfel, toata lumea ar fi vorbit tot despre Black Friday", spune Stanciu

Seful eMAG estimeaza ca in toata piata romaneasca de retail vanzarile de Black Friday vor totaliza un miliard de lei.

eMAG anuntase in vara ca va cumpara retailerul Fashion Days, ce are operatiuni in sapte tari, iar acum doua saptamani tranzactia a primit acordul consiliului concurentei in trei tari. eMAG a mutat sediul Fashion Days din Elvetia, in Romania si a inceput sa includa produsele site-ul ui in marketplace-ul eMAG. Va dura insa cateva luni pana cand toate produsele vor fi listate, fiindca trebuie acord de la vendori.   

Compania estimeaza ca va termina anul cu afaceri de peste 450 milioane euro (din care 360 mil. euro in tara), numarul de angajati fiind de peste 2.000. In a doua jumatate a anului viitor se va lansa eMAG Polonia, iar in Bulgaria si Ungaria compania are business-uri in putermica dezvoltare, cu cifre anuale de vanzari de 45 milioane euro, respectiv 44 milioane euro.

Nu sunt planuri de lansare a unor categorii cu totul noi, pentru ca exista aproape toate pe eMAG, insa ar fi loc in subcategorii (de exemplu instrumente muzicale sau anticariat), mai spune seful companiei.


Citeste mai multe despre   









23378 vizualizari
  • +4 (4 voturi)    
    Discountr-uri false de la eMAG?.... (Marţi, 17 noiembrie 2015, 14:38)

    Andy [anonim]

    eMAG spune ca discount-urile nu sunt false?

    Nu prea mai poti sa-i crezi pe cuvant avand in vedere cate "mega" oferte au avut in ultimul timp...

    Eu folosesc un plugin de Chrome de la pricy.ro pentru a vedea istoricul de pret pentru fiecare produs plus alternative - https://chrome.google.com/webstore/detail/pricy/jnpfnacconjipomhfkphknjfmcnhagpb
    • +1 (1 vot)    
      Cat de corecti sunt cei de la pricy.ro? (Marţi, 17 noiembrie 2015, 15:31)

      Amad [utilizator] i-a raspuns lui Andy

      Un SSD 120GB este in oferta la A""*x la 208 lei iar pe pricy.ro cel mai ieftin este 248 lei.
      Ambele magazine sunt indexate.
      Din ce traieste site-ul?
      In ziua de astazi nimeni nu mai analizeaza pretul, daca produsul merita banii respectivi. Daca s-a ieftinit atunci nu trebuie ratata ocazia. Asta-i trendul.
      • 0 (0 voturi)    
        Trimite-le linkul (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 15:06)

        Tudor [anonim] i-a raspuns lui Amad

        Incearca sa le atragi atentia. Sunt baieti receptivi, ai cu cine vorbi.
  • +2 (2 voturi)    
    Cat sa ne mai prostiti... (Marţi, 17 noiembrie 2015, 14:57)

    Spryte [anonim]

    Ati ajuns la un nivel prea mare si va bateti joc de oameni. Faceti adevarate reduceri, nu doar vrajeli. Asa ati facut in fiecare an va jucati cu preturile. Mincinosi
    Sunt multe site-uri mult mai profesioniste decat voi, plus ca ati inceput sa vindeti si facaturi ( vezi parfumuri )
    Ne-am saturat de minciunile voastre si bataia voastra de joc.
  • +3 (3 voturi)    
    adevar partial (Marţi, 17 noiembrie 2015, 15:22)

    lambda [utilizator]

    Ce nu spune eMag e ca un produs e la promotie mai tot anul. Cu reduceri mai mari sau mai mici (asta au spus). Asa ca daca un produs un sta niciodata cu pretul de intrare, ci are in mod constant o reducere de 15%, de 'black Friday' reducerea apare de 20%, dar pentru cumparator reducerea de moment e doar de 5%.
    In plus, pentru acelasi produs stocul e actualizat ori de cate ori e necesar. Pretul de intrare poate fi mai mare in preajma campaniilor de reducere (cerere mai mare, pentru un stoc solid, din partea mai multor actori), asa ca un produs luat de BF cu reducere de 20% s-ar putea sa fie mai scump decat intr-o campanie de "sfanta joi".
  • +1 (1 vot)    
    :) (Marţi, 17 noiembrie 2015, 18:04)

    owl [anonim]

    emag traverseaza o perioada foarte buna (stiu ei la ce ma refer) - au de unde sa dea discount-uri corecte.

    au si soft implementat - care sa-i asigure ca au cel mai bun pret la TOATE produsele in perioada de black friday ( un manager poate vedea aceasta informatie in mai putin de 5 minute).

    sa speram ca directorul isi tine promisiunea - si nu da vina pe angajati apoi...

    nu stiu de ce, dar ma astept sa am 3% reducere la produsul pe care vreau sa-l cumpar... probabil din cauza a ce s-a intamplat in ultimii ani ??!? oricum, sunt pregatit cu poze.... :)
  • 0 (0 voturi)    
    Nu sunt false? Mdea... (Marţi, 17 noiembrie 2015, 20:20)

    pfff [anonim]

    In ultimul timp emag are cel putin o data la doua luni sesiune de "promotii", care nu sunt promotii. Pentru ca spre sfarsitul verii doream sa imi cumpar un telefon nou, am urmarit si studiat foarte atent preturile la mai multe magazine din tara. Ce am descoperit? Pai cam asta: telefonul pe care il aveam in vizor era LG G Flex2, versiunea cu 32 GB stocare. Am ajuns la concluzia ca pretul lui cel mai bun era cam 1700 de lei. Cam asta era pretul si la emag, dar si la PC Garage. Au trecut cateva zile de la constatarea mea, inca nu am fost facuta comanda pentru telefon. Apoi, ma uit pe emag si ce vad? Brusc, pretul versiunii de 16GB de G Flex2 este 2100 RON?!!?!?!? Pe PC Garage ramasese 1600 pt cel de 16GB, 1700 pt cel de 32GB. Dupa inca cateva zile, ghiciti ce? Emagul are campanie de reduceri (revolutia preturilor sau ceva rahat de genul asta), iar G Flex 2 era cica redus de la 2100 la 1600, si scria urias pe el -500 RON. Deci cam asta e fratilor, se umfla preturile in prostie cu cateva zile/saptamani inainte de campania de reduceri, apoi ti se da produsul la pretul lui normal, dar prezentat pompos pe site-uri ca fiind super redus, astfel incat toti fraierii care nu compara preturile din mai multe locuri inainte de a cumpara sa muste momeala. P.S: Saptamana trecuta a avut si Altex o campanie de reduceri...de obicei si ei aplica cam aceeasi tactica descrisa mai sus, insa acum am fost surprins placut sa compar preturile unui Smart TV care ma interesa si a unui expresso cu preturile de la alte magazine, si sa descopar ca erau reduse pe bune, erau cele mai mici la Altex...bineinteles nu erau reducerile atat de mari cum se laudau ei, insa era un minus de 300 de lei la tv si de 200 la expresso. Sper ca macar de black friday sa se renunte la practicile astea tipic romanesti.
  • 0 (0 voturi)    
    Black Friday (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:34)

    Papioane.ro [anonim]

    Black Friday cu Reduceri de 75% AICI -> http://papioane.ro -> www.papioane.ro
  • 0 (0 voturi)    
    Teapa (Vineri, 20 noiembrie 2015, 23:58)

    ROmanul [anonim]

    Flanco are acelasi proprietar ca emag. Cand Flanco a deschis magazinul in Braila au zis ca au reducere de 30 la suta pentru toate produsele in ziua deschiderii. Uitandu-ma pe telefon pe site-ul lor si comparand pretul produselor din magazin reduse cu 30 la suta, am constatat ca pretul pe site-ul lor era mai mic sau egal cu cel din magazin asa zis redus cu 30 la suta. Practic era o teapa. Era mai ieftin sa cumpar de pe site-ul lor decat din magazin cu reducerea de 30 la suta. Cand i-am zis unuia de la Flanco asta din magazin a dat din umeri si a zis ca nu ei fac preturile... Ca fapt divers era duminica cand ANPC nu are program...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version