Studiu Gfk TEMAX: Vanzarile de tablete si aparate foto au scazut puternic. Cele de elctrocasnice mari si de smartphone-uri sunt in crestere sustinuta

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 25 noiembrie 2015, 13:20 Economie | IT

Pentru piata bunurilor de folosinta indelungata cel de-al treilea trimestru al anului 2015 a depasit performanta primelor doua, inregistrand valoarea de 534 de milioane de euro. Aceasta reprezinta o crestere de 9,5% pentru piata de bunuri de folosinta indelungata comparativ cu T3 2014, arata cel mai nou studiu Gfk TEMAX. Sectorul telecom a fost motorul cresterii, plus 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut,  la rezultatul pozitiv contribuind si electrocasnicele mari si mici dar si electronicele. In schimb, sectorul foto, cel IT precum si imprimantele, multifunctionalele si consumabilele au scazut in valoare.

Telecom: accesoriile si smartphone-urile premium au crescut

Piata telecom si-a continuat performanta puternica in al treilea trimestru al lui 2015, cu o crestere de aproape 24% fata de T3 2014, avand o cifra de afaceri de 176 de milioane de euro. Smartphone-urile cu diagonale mari si tehnologie 4G si-au continuat performanta buna de pana acum. Aceasta evolutie pozitiva a fost acompaniata de cresterea importantei in vanzari a smartphone-urilor premium. De asemenea, accesoriile pentru telefoane mobile ¬ in special casti - au contribuit la cresterea pietei telecom.

Electrocasnice mari: crestere puternica

Inca o data, vanzarile electrocasnicelor mari au inregistrat o rata de crestere de doua cifre (aproximativ 11%) in T3 2015, pana la o valoare de 127 de milioane de euro ¬ cu 12 milioane mai mult fata de T3 2014. Cresterea a fost data de vanzari sezoniere ale aparatelor frigorifice (frigidere si congelatoare), dar si de electrocasnicele incorporabile care au continuat trendul ascendent. Piata masinilor de spalat a incetinit, avand o rata de crestere de o singura cifra in al treilea trimestru al anului.

Electronice: televizoarele si piata audio - motoare de crestere pentru electronice

Cel de-al treilea trimestru din 2015 a adus vesti bune pentru sectorul electronicelor, care a inregistrat o crestere de peste 3%, cu vanzari de 74 de milioane de euro. Piata televizoarelor si-a revenit dupa evolutia negativa din T2, inregistrand o rata de crestere de o cifra. Aceasta se datoreaza vanzarilor de televizoare cu diagonale mari, celor cu ecran UHD dar si celor de tip Smart TV.  Cererea pentru produsele audio a crescut cu rate de doua cifre pentru produse precum boxe sau boxe cu andocare.

Electrocasnice mici: usoara crestere

Dupa un inceput de an bun, al treilea trimestru si-a incetinit ritmul de crestere ¬ in special din cauza aspiratoarelor care au avut cel mai mult de suferit. Motivul ce sta la baza acestei evolutii il reprezinta cresterea vanzarilor de aspiratoare cilindrice in T3 2014, atunci cand consumatorii au achizitionat aspiratoare cu putere mare, inaintea intrarii in vigoare a legislatiei UE.  Anumite produse premium din cadrul aparatelor de bucatarie si de ingrijire personala au continuat sa inregistreze cresteri importante

IT: vanzarile de tablete au scazut 

Piata IT a inregistrat o valoare de 104 milioane de euro in T3 2015, cu o usoara scadere in vanzari de sub 1%. Tabletele au avut o rata de scadere de doua cifre, ce a influentat intregul sector. Reducerea vanzarilor a venit, in principal, din dimensiuni mici (mai putin de 8 inchi).

Desktop-urile, calculatoarele portabile, monitoarele, dar si segmentul de mouse-uri si tastaturi, au raportat cresteri ale cererii. In T3 2015, consumatorii romani au preferat laptopuri echipate cu procesoare performante.

Imprimante, multifunctionale si consumabile: o scadere in vanzarile cartuselor cu laser a afectat piata

In al treilea trimestru al 2015, valoarea sectorului a atins 14 milioane de euro ¬ o scadere de aproape 5 procente comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Tonerele au scazut cu o rata de doua cifre si au avut cel mai mare impact asupra evolutiei pietei de consumabile. Echipamentele de printare au urmat un trend pozitiv, cu o rata de crestere de 3%. In principal, aceasta s-a datorat vanzarilor de echipamente multifunctionale.

Foto: scadere de doua cifre

Comparativ cu T3 2014, piata foto din Romania a scazut cu 23% in trimestrul al treilea din 2015, pana la o valoare totala de 6 milioane de euro.

Pana acum, 2015 a fost caracterizat de activitati promotionale intense, ce au contribuit la cresterile pietei bunurilor de folosinta indelungata. Va fi interesant de urmarit daca, in acest context, vanzarile de Black Friday si de Craciun le vor depasi pe cele inregistrate anul trecut, in aceeasi perioada.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
994 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă