Utilizatorii trebuie sa fie mult mai atenti cu parolele lor, arata un studiu Kaspersky ce releva ca 44% au dezvaluit parolele sau le-au lasat la vedere

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 18 decembrie 2015, 19:18 Economie | IT

​Aproape jumatate (44%) dintre utilizatorii de Internet recunosc ca au dezvaluit parolele cuiva sau le-au lasat la vedere, conform rezultatelor unor sondaje recente Kaspersky Lab. Acest lucru arata o lipsa de experienta in lumea virtuala care ar putea fi cu usurinta exploatata de infractorii cibernetici pentru a obtine acces la informatii despre viata online a utilizatorilor. "Nimeni nu s-ar astepta ca un prieten sau un membru al familiei sa dezvaluie intentionat o parola, dar facandu-le cunoscute, utilizatorii maresc riscul ca ele sa ajunga la persoane rau intentionate", spun cei de la Kaspersky.

Atunci cand au fost intrebati despre importanta parolelor, respondentii au fost tentati sa spuna ca parolele complexe sunt necesare in cazul serviciilor online care sunt cele mai valoroase pentru ei. Sondajele au aratat ca, potrivit utilizatorilor, site-urile unde e cea mai mare nevoie de parole complexe sunt conturile de online banking (54%), de e-mail (44%) si pe site-urile de social media (24%). Lista celor mai importante trei aplicatii este aproape identica: 53% - online banking, 43% - e-mail, 21% - site-uri de social media. 

De asemenea, utilizatorii considera ca shopping-ul online si aplicatiile de plata necesita parole complexe, dar nu sunt la fel de atenti pe aceste site-uri. Doar 29% vad cumparaturile online ca un serviciu important pentru ei, desi peste o treime dintre respondenti (38%) cred ca ar fi nevoie de o parola complexa. In plus, 29% au fost de acord ca si sistemele de plata online necesita o parola complexa.
Mai ingrijorator este faptul ca, desi utilizatorii considera ca tranzactiile financiare necesita o parola complexa, peste un sfert dintre ei (29%) sunt de parere ca nu este nevoie de o protectie suplimentara pentru datele lor personale atunci cand folosesc aceste servicii. Ei se asteapta ca brand-urile de la care cumpara sa le ofere toata protectia de care au nevoie.

O treime dintre utilizatorii de Internet (33%) isi expun datele personale la un risc si mai mare, admitand ca isi dezvaluie de buna voie parolele in fata membrilor familiei. 44% si-au dezvaluit parolele si le-au lasat, de asemenea, la vederea altora. Un respondent din 10 (11%) isi dezvaluie parolele in fata prietenilor, iar 6%, in mod surprinzator, a colegilor. Avand in vedere ca peste o treime dintre utilizatori (38%) folosesc doar o adresa de e-mail, dezvaluirea parolei ii poate costa mult. Daca ajunge la persoane rau intentionate, parola poate da acces la toate informatiile stocate in acea adresa de e-mail.

“Utilizatorii trebuie sa fie mai atenti cu parolele lor”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky Lab. “Odata dezvaluita, este foarte greu sa mai stii exact unde va ajunge parola ta. Sondajul nostru arata ca este o mare discrepanta intre intelegerea faptului ca avem nevoie de parole complexe si masurile pe care oamenii le iau efectiv pentru a fi in siguranta. Nimeni nu s-ar astepta ca un prieten sau un membru al familiei sa dezvaluie intentionat o parola, dar facandu-le cunoscute, utilizatorii maresc riscul ca ele sa ajunga la persoane rau intentionate. Acest lucru le-ar putea da infractorilor cibernetici acces facil la informatii personale si financiare, iar conturile compromise pot fi folosite pentru a trimite link-uri si fisiere malware, afectand si alte persoane. Chiar si cea mai complexa parola este slaba daca este vizibila pentru altii in afara de posesor, asa ca fiecare trebuie sa si-o pastreze pentru sine.”


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
690 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    ar trebui sa fie atenti si cu Kaspersky (Vineri, 18 decembrie 2015, 22:19)

    Metusala [utilizator]

    eu am renuntat la Kaspersky cand au aparut "omuleti verzi" in Crimeea, Ucraina abia dupa un an a luat aceasta decizie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri