​Vanzarile de tablete au scazut cu 10% in 2015 care a fost primul an in care aceasta categorie a involuat, arata datele IDC. In top 5, Asus si Apple au avut scaderi mult peste cele ale pietei, in timp ce Huawei si-a dublat vanzarile, dar volumele au ramas mici. Este clar ca tabletele si-au pierdut din atractivitate: oamenii le inlocuiesc la multi ani sau deloc si foarte putine modele s-au dovedit a fi un substitut viabil pentru PC.

Livrarile de tablete in 2015Foto: IDC

In 2015 livrarile au totalizat 207 milioane unitati, cu 24 milioane mai putine decat in 2014. Ultimul trimestru, desi a fost cel mai bun al anului, cu 65 milioane unitati vandute, a fost cu 14% sub Q4 2014.

iPad-ul a aparut in 2010, iar in 2011 a inceput sa se simta in piata si concurenta venita din partea altor modele. In 2012 se credea ca tabletele ar putea creste inca cinci - sase ani, insa concurenta cu smartphone-urile si laptop-urile s-a vazut in cifrele in scadere.

Anul trecut, vanzarile de iPad-uri au scazut la sub 50 milioane, ceea ce inseamna 22 de procente, vanzarile celui mai mare iPad, modelul Pro, fiind de aproximativ doua milioane unitati.

Samsung a livrat 33 de milioane de tablete, scaderea fiind de 16%. Lenovo se afla pe locul trei, cu vanzari in crestere usoara, in timp ce Asus a cazut pe locul patru, dupa un declin de 40%. Locul cinci a fost ocupat de Huawei, ale carui vanzari s-au dubat,

Tabletele detasabile au avut insa un an bun, vanzarile crescand cu peste 100%, la 8,1 milioane unitati, semn ca modelele premium pot inlocui in unele cazuri laptop-urile. Tablete precum Apple IPad Pro sau Microsoft Surface Pro sunt printre modelele evidentiate.

In cealalta latura a pietei, tableta Amazon de 50 de dolari a fost printre cele mai vandute cinci modele din lume, companii precum Huawei si Lenovo avand aceeasi strategie, de a face volume importante cu tablete cat mai accesibile la pret.