Facebook cauta sa asigure companiilor de advertising o modalitate imersiva de a ajunge la utilizatori fara sa-i faca sa paraseasca reteaua de socializare. Asa ca astazi a lansat oficial Canvas ("Panza") pentru reclame. Atunci cand utilizatorii acceseaza o reclama din interfata News Feed conectata la Canvas, acesta va deschide o fereastra noua rich media, in cadrul Facebook, astfel utilizatorii nu vor mai fi nevoiti sa astepte incarcarea unui site extern, scrie TechCrunch.

Facebook - CanvasFoto: Colaj foto

Anul trecut Facebook a inceput testarea proiectului Canvas. Sub avantul faptului ca site-urile pentru mobile s-au triplat in "dimensiuni" din 2011 pana acum, ducand la 5 - 10 secunde, timp de incarcare pe care utilizatorii nu vor sa si-l petreaca pentru a urmari o reclama. Astfel ca Facebook a construit platforma prin care integreaza reclama in propria aplicatie astfel incat sa o poata pre-incarca si arata in aproximativ o secunda.

Canvas elimina constrangerile pe care site-urile de mobile, cu consum redus de energie, le pun asupra continutului. Facebook Canvas permite includerea elementelor interactive precum animatiile, caruselurile, cataloagele de produse, rasturnarea imaginilor si videoclipurile. "Panzele" apar legate de reclamele din News Feed pe iOS si Android, iar Facebook evalueaza posibilitatea de a extinde proiectul si pentru alte aplicatii precum Instagram.

Facebook anunta ca proiectul Canvas nu va duce la si mai multe reclame pe Facebook. Utilizatorii pot identifica reclamele pe "panza" dupa o mica sageata (ce indica in sus) ce denota faptul ca va fi derulata o fereastra full-screen.

Facebook spune ca testele initiale pentru Canvas au aratat ca utilizatorii de fapt doresc sa ramana si sa urmareasca reclama. 53% dintre utilizatorii ce deschid un Canvas urmaresc cel putin jumatate din reclama, iar timpul mediu de vizionare este de 31 de secunde. Cele mai bune reclame prin Canvas ajung sa "tina prins" un utilizator pentru mai mult de 70 de secunde.