Dragos Sirbu, CEO Flanco: Lipsa de creativitate in zona de Black Friday este maxima. Industria electro-IT face Vinerea Neagra de la 1 ianuarie, la 31 decembrie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 2 martie 2016, 14:58 Economie | IT

Dragos Sirbu, CEO Flanco Retail
Foto: Flanco
Industria electro-IT nu are iamginatie si face in exces campanii de Black Friday in orice anotimp, efectul fiind ca multi clienti nu mai reactioneaza la aceste campanii, a spus Dragos Sirbu, CEO al Flanco, la o conferinta de presa. El a vorbit si despre faptul ca angajatii din retail isi schimba des locul de munca, iar asta a devenit o problema. De falimentul Domo a profitat si Flanco, preluand o multime de spatii, insa au existat si ceva consecinte negative. Flanco a avut afaceri de 175 milioane euro anul trecut, anul acesta asteapta o crestere de 20% si vrea sa deschida 30 de magazine, insa va si inchide cateva.

Sirbu a vorbit despre excesul de campanii de Black Friday, sarbatoare de shopping care in tarile de traditie se tine doar la final de noiembrie, nu tot anul.

"Piata noastra este exclusiv orientata pe pret si nu ne place faptul ca show-uri de vanzari precum Black Friday sunt folosite pe tot parcursul anului pentru a acoperi tot felul de neajunsuri sau obiective, de la "vanatoare" de cota de piata, pana la lichidarile de stoc. Lipsa de creativitate in zona de Black Friday este maxima si s-a ajuns in industria asta ca fiecare campanie facuta sa se numeasca Black Friday pentru a fi siguri ca ea merge bine", spune seful Flanco.

El spune ca de la 1 ianuarie, pana la 31 decembrie este plin de campanii de Black Friday si clientul a inceput sa-si schimbe comportamentul de consum si nu mai reactioneaza atat de mult la aceste campanii. "Vestea buna pentru noi este ca suntem obligati sa venim cu idei noi de campanii".

O alta problema tine de faptul ca angajatii schimba job-urile prea des in domeniu. "Suntem intr-un cerc vicios legat de fluctuatiile de personal in sensul in care, si noi, ca si restul retailer-ilor, ne confruntam cu un turnover de personal undeva pe la 50%. (...) In momentul de fata, in intreaga industrie, ma refer la retail in general, la sase luni omul pleaca la alt loc de munca. Este destul de greu. Investesti in el, incerci sa ridici nivelul de calitate, insa omul pleaca fiindca oportunitatile cresc".

Insa nu ar fi o solutie ca angajatii sa fie pastrati prin cresteri de salarii? Sirbu spune ca nu exista un raspuns pe termen scurt si trebuie privit tot fluxul de angajare, cat de buni sunt oameni si cum pot fi pregatiti. "Fiindca piata este orientata pe pret si 80% din decizia de cumparare este dictata de pret, cat timpul pretul este atat de important, marjele noastre sunt mici si posibilitatile noastre de crestere a salariilor sunt limitate".

Solutia pe termen lung este si o crestere a salariilor, spune seful Flanco, subliniind ca asta se va intampla o data cu cresterea veniturilor medii in tara.

La final de 2015 concurentul Domo a dat faliment, iar Media Galaxy si Flanco au preluat spatiile ramase vacante peste tot in tara. Falimentul a avut efecte pozitive, disparand un rival, insa au fost si efecte negative.

"Efectele initiale au fost mai putin placute si le-am trait anul trecut, in timp ce efectele placute sper sa le traim anul acesta. Au fost efecte neplacute fiindca modul in care compania a iesit din piata nu a fost unul transparent si clar si aveam limite de credit la asiguratori si alte lucruri pentru care trebuie sa dam explicatii. (...) Efectul pozitiv este evident: au ramas locuri libere, dar competitia in industrie este acerba".

Flanco a avut afaceri de 175 milioane euro anul trecut, cu 27 milioane mai mari decat in 2014. Compania a deschis 12 magazine noi anul trecut si alte patru in 2016, ajungand la 104. Pana la final de an vor fi deschise 30 de magazine noi si doua vor fi inchise. Numarul de angajati a ajuns la 1.400. Compania va investi 12 milioane lei in acest an si isi va creste cu 220 de angajati numarul total.

"2015 a fost un an bun pentru tot retail-ul romanesc, cresterile fiind sustinute puternic de mai multi factori favorizatori. Dobanzile la credite au fost relativ mici, cursul de schimb nu a avut fluctuatii mari, inflatia a fost negativa. Toate acestea, sustinute de reducerile de taxe, maririle de salarii, si, nu in ultimul rand, de pretul redus al petrolului, au condus la o revigorare a pietei si la revenirea optimismului si increderii consumatorilor", spune Dragos Sirbu


Citeste mai multe despre   









2454 vizualizari
  • +3 (5 voturi)    
    Flanco (Miercuri, 2 martie 2016, 15:17)

    zugurudumba [utilizator]

    Are dreptate, mai ales ca pana si campaniile de Black Friday in sine au ajuns destul de jenante - in afara de cateva magazine care chiar au reduceri consistente, restul se fac ca reduc preturi, aflandu-se in treaba doar pentru ca sa spuna ca au facut si ei ceva de BF.

    Pe de alta parte, nu pot sa nu observ cum ii inteapa pe cei de la Altex, care anul trecut au avut o luna intreaga de BF, cu reduceri pe bune. La fel, chiar si acum, in primavara, au avut alta campanie care s-a numit exact asa, "BF de primavara" si a venit cu reduceri reale. La Flanco nu am vazut nimic.

    Ba mai mult, daca ne uitam la preturi, la aceleasi modele de cuptoare cu microunde, de exemplu, constatam ca sunt mai ieftine la Altex / Media Galaxy decat la Flanco. Pe scurt, Altex se misca bine din perspectiva clientului, Flanco nu prea.

    Aia cu "Nu putem sa platim salarii decente deoarece piata e... capitalista" e bullshit. Plus ca, daca le dai putin, nici nu au vreo tragere de inima sa ramana sau sa le placa ce fac. De cate ori am patit sa intru nu doar in Flanco, ci in orice retailer din asta de electrocasnice si sa constat ca cei care aseaza marfa pe rafturi habar nu au sa dea detalii despre produse si capabilitatile acestora. Oamenii aia pur si simplu nu stiu ce vand.
  • +2 (2 voturi)    
    Ipocrizia din marketing (Miercuri, 2 martie 2016, 17:13)

    adro [utilizator]

    Un mesaj de marketing in care minti cu nerusinare ca ai facut reduceri sau ca ai cele mai mici preturi este o insulta la adresa cconsumatorilor. Atentie la mesajele de marketing promovate in Romania! O mare parte sunt aidoma vechilor lozinci comuniste: goale de continut, sau evocand o realitate falsificata. De asta au si avut succes comercial intr-o fosta tara comunista, dar nu cred ca asta va mai dura mult. Vine din urma o noua generatie de consumatori, care se respecta mai mult pe ei insisi.

    Indiferent cat ar fi de cunoscut comerciantul, daca m-a tratat cu lipsa de respect mintindu-ma, ii voi ignora mesajele, iar orice viitor newsletter "cu reduceri" pe care mi-l va trimite va ajunge in cosul de gunoi fara sa-l citesc.

    Minciuna si lacomia nu au picioare lungi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri