Conform estimarilor eMAG referitoare la intreaga piata de wearables, in 2015 s-au vandut cumulat peste 35.000 de smartwatch-uri si bratari fitness, iar anul acesta volumul va ajunge la 75.000 de unitati. Ceasurile inteligente au reprezentat 75% din total. Compania estimeaza ca in trei ani piata totala va ajunge la 200.000 de unitati.

Piata dispozitivelor purtabileFoto: eMAG

Piata locala a gadgeturilor smart a cunoscut in ultimii ani una dintre cele mai spectaculoase evolutii din segmentul produselor electronice. Ceasurile inteligente si bratarile fitness sunt in topul preferintelor clientilor, urmate de gadgeturile Smart Home, precum alarmele si senzorii cu infrarosu, yalele electromagnetice sau prizele inteligente.

In 2015, clientii eMAG au cumparat peste 14.000 de smartwatch-uri si bratari fitness, cu 300% mai mult fata de anul precedent si in valoare de peste 7,5 milioane de lei. Evolutia va continua si in 2016, cand numarul acestor gadgeturi cumparate de pe eMAG se va dubla, atingand pragul de 30.000 de unitati vandute. Volumul gadgeturilor smart achizitionate de pe eMAG reprezinta aproximativ 40% din numarul de unitati vandute in total in Romania.

"Diversificarea gamei de produse si preturile accesibile pentru publicul general sunt cateva dintre motivele care au dus la avansul accelerat al pietei de wearables la nivel local. Estimam ca, in viitorul apropiat, Apple va lansa oficial pe piata din Romania Apple Watch, iar acest lucru va duce cu siguranta la o crestere a vanzarilor pe intreaga categorie. Preconizam ca, in maxim 3 ani, piata locala va atinge pragul de aproximativ 200.000 unitati vandute", spune Stejara Pircan, Commercial Director Hard Lines eMAG.

Potrivit eMAG, si dezvoltarea Smart Home si Internet of Things este un factor de crestere a consumului de pe telefoanele mobile si, implicit, a cererii pe segmentul smartwatch. Interesul crescut pentru acest tip de gadgeturi influenteaza si piata de accesorii. In perioada imediat urmatoare, clientii vor beneficia de cea mai mare gama de produse wearables, dar si de o gama completa de accesorii pentru acestea prin intermediul platformei eMAG si eMAG Marketplace.

Topul celor mai cumparate gadgeturi smart, dupa valoarea comenzilor, este condus de ceasul Samsung Gear S (model Super Amoled, memorie interna de 4GB, conectivitate 3G, de culoare neagra), urmat de Samsung Galaxy Gear Fit (modelul de culoare neagra), Motorola Moto 360 (modelul de culoare gri) si de Fitbit Charge HR, (modelul de culoare neagra, cu autonomie de 5 zile).

Anul trecut, valoarea medie a achizitiei pe segmentul smartwatch-uri si bratari fitness a fost de aproximativ 550 de lei.

Peste 83% dintre clientii eMAG care au achizitionat anul trecut ceasuri inteligente si bratari sunt barbati. In ceea ce priveste varsta, 74% din ei sunt intre 25 si 44 de ani. In perioada urmatoare, odata cu diversificarea modelelor si culorilor pentru dispozitivele purtabile, ponderea publicului feminin va creste semnificativ.

Daca pana acum, smart tv-urile erau produsele din categoria smart home cu cele mai multe comenzi, odata cu evolutia noilor tehnologii pentru locuinte, clientii eMAG au inceput sa se orienteze si catre alte game, de la senzori cu infrarosu, senzori de miscare, yale electromagnetice, pana la prize inteligente. La finalul acestui an, categoria gadgeturilor smart pentru casa de la eMAG va inregistra o crestere majora.

Topul gadgeturilor smart pentru locuinte este condus de alarme si accesorii, cu 60% din totalul comenzilor inregistrate in 2015, urmate de camere de supraveghere (22%) si de senzori si module Smart Home (18%).

Publicul este preponderent masculin, iar 73% dintre ei au varsta cuprinsa intre 25 si 44 de ani. Principalele motive pentru achizitionarea acestor produse sunt siguranta si controlul de la distanta al anumitor aparate din casa.