De ce ar vrea cineva sa cumpere Yahoo?

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 11 aprilie 2016, 22:03 Economie | IT

Logo Yahoo
Foto: Flickr
​Sunt mai bine de opt ani de cand se zvoneste ca diverse companii mari ar vrea sa cumpere Yahoo, gigantul online care acum zece ani avea internetul la picioare, iar in prezent este in declin. In ultimele luni au revenit zvonurile despre Yahoo si eventuala vanzare a intregii companii sau a diviziei de internet. Cel mai recent zvon arata ca proprietarul ziarului britanic Daily Mail ar fi interesat de Yahoo, insa in lupta ar fi si uriasa companie de internet Verizon. Intr-o analiza, BBC arata de ce Yahoo este inca o tinta interesanta.

Yahoo si-a pierdut foarte multi dintre utilizatori, mai ales ca Gmail a devenit clientul de mail cel mai des folosit, iar Facebook Messenger a inlocuit pentru multa lume celebrul Messenger al Yahoo care nu functiona grozav pe smartphone.

Insa in SUA, Yahoo are peste 200 de milioane de useri, nefiind departe de Google si Facebook si unul din patru americani citeste stirile Yahoo sau rubrica sportiva de pe site. Astfel, fara exagerare se poate spune ca in America Yahoo! este o forta, fiind a treia cea mai populara platforma de internet.

Un alt aspect important este ca Yahoo detine 6.000 de brevete care, conform unui articol recent din New York Post, ar valora patru miliarde dolari. Un alt aspect atragator ar fi Index, un asistent virtual de cautare online actionat prin voce, asistent care a ajuns la performante excelente, devenind astfel extrem de interesant pentru o eventuala achizitie.

Yahoo mai detine si platforma de blogging Tumblr si site-ul foto Flickr, ambele cunoscute si apreciate mai ales in SUA. Marea problema este ca, desi in America Yahoo are vizibilitate si utilizatori, veniturile din publicitate sunt extrem de mici comparativ cu rivalii.

O explicatie pentru veniturile mici este legata de strategia de afaceri si mai ales de faptul ca Facebook si Google stiu mult mai multe despre useri si pot monetiza mult mai bine din publicitate si fiindca utilizatorii trebuie sa se autentifice. La Yahoo, o multime de lucruri pot fi vazute fara log-in si compania pierde. Google si Facebook au multe date despre useri si pot sa le livreze publicitate mult mai bine tintita.

Legat de cel mai nou zvon, cum ca Daily Mail ar putea cumpara Yahoo, BBC noteaza ca nu este nimic sigur, insa adauga ca pentru Daily Mail & General Trust ar fi o achizitie extrem de utila care ar creste enorm prezenta grupului media britanic in SUA.

Insa pare ca mai mari sanse ar avea gigantul telecom amwrican Verizon, care anul trecut a cumparat AOL cu peste 4,4 miliarde dolari. Verizon vrea sa isi diversifice si pe mai departe portofoliul si, cumparand Yahoo, poate deveni o forta la capitolul publicitate.

Dat fiind ca valoarea Yahoo a scazut puternic in utlimii ani, Verizon ar putea spera sa cumpere compania la o suma foarte convenabila.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
7128 vizualizari
  • +2 (4 voturi)    
    Corectare si in textul cu bold (Luni, 11 aprilie 2016, 23:19)

    vax [utilizator]

    Sa corectati va rog si in textul cu bold din "uriasa companie de internet Verizon" in "uriasa companie de telecomunicatii". Ca dupa cum ati scris in finalul articlului, e companie de telecomunicatii nu internet.

    In rest Yahoo din pacate a fost mereu in contra timp cu tehnologia. Faptul ca nu exista pe mobil si aplicatiile pe care le au sunt in urma rau de tot ca user experience i-a facut sa nu fie cool.

    Ca utilizator mi se pare foarte bine ca pot accesa content fara sa-mi dau toate datele.
  • +1 (1 vot)    
    Yahoo s-a cam dus (Marţi, 12 aprilie 2016, 9:20)

    EMP [utilizator]

    Ca sa vedeti pana unde merge ipocrizia corporatista: am citit recent un articol in care Marissa Mayer, CEO-ul Yahoo, era ridicata in slavi ca un executiv vizionar. Asta desi toata lumea stie ca Yahoo e in cadere libera. Realitatea a ajuns sa nu mai conteze, totul e sa ai tupeu si sa afirmi ca negrul e alb - ideal este sa crezi si tu asta. Sunt pline presa financiara si retelele de socializare de tot soiul de "povesti de succes" ale unor CEO care ingroapa companii, isi iau zecile de milioane de dolari cu care au fost platiti si apoi devin "consultanti" si pentru alti fraieri.
  • +1 (1 vot)    
    Marea firma de internet (Marţi, 12 aprilie 2016, 10:32)

    Pink Z [anonim]

    Mailul e o varza, messengerul nu mai merge pe mac de 3 ani..
    • +1 (1 vot)    
      yahoo nu mai are nicio valoare (Marţi, 12 aprilie 2016, 14:56)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Pink Z

      pe internet. Mai am adresele de yahoo doar pt ca am ramas cu ele de vreo 14 ani, dar in prezent nu sunt bune de nimic: soft greoi, neprietenos, culori urate, totul e rece si neprietenos...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă