Intr-o carte despre gigantul online Alibaba este inaintata o ipoteza inedita. Epidemia mortala de SARS (sindromul respirator acut sever) din China din 2003 a deschis apetitul chinezilor pentru internetul de mare viteza si pentru comertul online. De ce? Pentru ca teama infectiilor, multi nu au iesit cu zilele din casa si au descoperit beneficiile internetului. Mai mult, o echipa de la Alibaba inchisa in acea perioada intr-un apartament a creionat ideea care a stat la baza crearii uriasului magazin online Taobao care este acum utilizat de peste 300 milioane de persoane, relateaza Quartz.

HotNews.roFoto: Hotnews

Duncan Clark, scrie intr-o carte despre gigantul online Alibaba, ca in 2003, cand epidemia de SARS a speriat zeci de milioane de chinezi, s-au pus bazele revolutiei internetului in China.

Pentru ca oamenii au stat in casa chiar si saptamani intregi, a crescut numarul de mesaje text trimise, iar companii precum China Mobile au avut de castigat. Traficul a crescut si pe cele mai mari trei portaluri internet chineze: Sina, Sohu si NetEase, acestea parafand si intelegeri cu operatorii telecom.

Atunci a crescut mult interesul investitorilor pentru companiile chineze de tehnologie, a crescut mult utilizarea telefoanelor mobile si dorinta pentru internet broadband s-a instalat si ea.

Epidemia de SARS a coincis cu introducerea ofertelor de internet de mare viteza pentru clientii persoane fizice. A fost o intamplare, insa una fericita fiindca oamenii, nevoiti fiind sa stea mult acasa, au vazut cat de multe lucruri pot face cu aceste super-conexiuni.

Tot in perioada SARS s-a petrecut si un eveniment esential in evolutia Alibaba. Fondatorul Jack Ma si-a trimis angajatii acasa pentru a-i feri de infectare, iar o echipa "cantonata" intr-un apartament din Hangzhou a primit de la Ma o sarcina deloc usoara: sa vina cu o noua idee de dezvoltare pentru companie.

Acum 12 ani Alibaba era un serviciu extrem de mic, business to business. Atunci, in acel apartamant s-a nascut planul de a dezvolta magazinul online Taobao care acum e folosit de peste 300 milioane de oameni.