​Vanzarile de tablete au scazut in primul trimestru cu 15% pe plan mondial, la sub 40 de milioane de unitati, pe fondul popularitatii telefoanelor cu ecran mare, asa-numitele phablete. Apple are un sfert din piata, iar Samsung, 15%, insa la ambele companii vanzarile au scazut consistent, arata datele IDC. Segmentul tableteleor cu tastatura detasabila a cunoscut o dublare a vanzarilor, insa reprezinta sub o sesime din piata totala a tabletelor.

Piata tabletelor in Q1 2016Foto: IDC

Astfel, datele IDC arata ca in primele trei luni au fost livrate 39,6 milioane de tablete pe plan mondial, cu sapte milioane mai putin decat in primul sfert din 2015. Cele mai bune trimestre pentru tablete au fost la final de 2013 si de 2014 cand s-au livrat peste 75 milioane unitati.

Apple are 26% din piata, Samsung are 15%, iar pe locul trei este Amazon, la mare distanta (5,7% cota). Lenovo are 5,5% din piata, iar Huawei, 5,2%

Volumele livrate au scazut cu 19% pentru Apple si cu 28% pentru Samsung, in timp ce la Lenovo scaderea a fost de 14%. Amazon nu fusese inclusa in statisticile din Q1 2015 ale IDC fiindca tabletele companiei nu se incadrau in criteriie de clasificare IDC. Acum, Amazon este inclusa si se afla pe locul trei cu cele 2,2 milioane de unitati livrate.

In top 5, Huawei a avut o crestere extrem de buna, de 82%.

Tabletele clasice sunt tot mai neinteresante pentru clienti in conditiile in care smartphone-urile sunt tot mai ieftine si mai performante, avand si ecrane mari. In plus, foarte multi dintre posesorii de tablete nu vad niciun motiv pentru a le schimba, astfel ca ajung sa le tina si mai mult de trei-patru ani.