Intre ianuarie si martie s-au vandut in lume 3,2 milioane de ceasuri inteligente, dintre care 1,5 milioane Apple si 700.000 de Samsung. Adunand si bratarile de fitness si alte dispozitive asemanatoare, piata "purtabilelor" totalizeaza aproape 20 de milioane de unitati, arata datele IDC.

Top 5 companii la vanzarile de ceasuri inteligenteFoto: IDC

La ceasurile inteligente vanzarile s-au dublat, de la 1,6 milioane unitati in Q1 2015, la 3,2 milioane in primele trei luni din 2016. Apple si-a gasit 1,5 milioane de clienti, Samsung 700.000, Motorola 400.000 si Huawei, 200.000.

Luand in calcul si bratarile de fitness, mai ieftine si mult mai numeroase ca vanzari, intre segmentul wearables a totalizat 19,7 milioane de unitati, avans de 67% fata de Q1 2015. Lider este Garmin, cu 4,8 milioane si Xiaomi, cu 3,7 milioane unitati.

Segmentul a crescut puternic per total, insa numarul de unitati ramane foarte mic in comparatie cu smartphone-urile si tabletele. Cele mai ieftine bratari de fitness costa si sub 30 de euro, iar cele mai scumpe ceasuri trec de 400 euro.

IDC noteaza ca mai multe startup-uri ce promiteau lansari interesante au dat faliment, semn ca piata este concurentiala.