Intel ar putea inchide centrul de dezvoltare din Bucuresti - Cum arata scurta, dar zbuciumata istorie a Intel Romania Software Development Center

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 26 mai 2016, 0:12 Economie | IT

Sigla Intel
Foto: Intel
Intel a deschis in 2010 un centru de software in Bucuresti si planurile nu sunau deloc rau. Acum, se pare ca gigantul american a decis sa inchida unitatea din Capitala, scrie Ziarul Financiar care noteaza si ca 150 de oameni vor ramane fara loc de munca. Intel nu a confirmat, insa compania este intr-un amplu proces de restructurare anuntat in aprilie si a inchis mai multe fabrici anul acesta. Centrul de la Bucuresti, unde in toamna trecuta lucrau 240 de angajati, a parut inca de la inceput sa nu fie sub o zodie norocoasa, fiindca a mizat pe un sistem de operare fara niciun viitor. Si lucrurile au continuat intr-o zona de mister...

Intel anunta in noiembrie 2010 deschiderea centrului de software din Bucuresti unde investitiile au fost de "cateva milioane euro", iar in acel moment lucrau 25 de oameni, planurile fiind sa se ajunga la 100 de angajati pana la final de 2011. In februarie 2012 erau 75 de angajati.

Lucrurile s-au schimbat insa dupa ce la inceput de 2011 Nokia anunta ca va utiliza sistemul de operare Windows pe viitoarele telefoane, in timp ce sistemul MeeGo la care Nokia si Intel lucrau impreuna, a fost tras pe linie moarta. MeeGo era unul dintre obiectele de activitate ale noului centru de la Bucuresti, iar viitorul acestui centru era inca de atunci pus sub semnul intrebarii. Intel a reorientat insa centrul spre domeniile pe care activeaza acum.

Apoi lucrurile au parut sa se rezolve si centrul s-a repozitionat pe partea de sisteme de operare. Intel nu dezvolta produsul final, insa centrul are experienta pe partea de dezvoltare Android, sistemul de operare fiind optimizat pentru cele mai noi platforme Intel. Unele echipe lucreaza pe tehnologii cloud si s-a adaugat si domeniul data center, spunea pentru HotNews in toamna lui 2014 directoarea centrului, Monica-Ene Pietrosanu, in acel moment fiind 180 de angajati, cu planuri de a adauga inca 20.

Apoi in toamna lui 2015 Intel spunea ca la centru lucreaza 240 de oameni, mai ales pentru cercetare si dezvoltare software in domeniul Internet of Things, O echipa dedicata se ocupa de optimizarea anumitor produse Intel IoT, avand contributii in diverse proiecte Open Source, spuneau cei de la Intel, fara a da insa detalii.

Acum, istoria centrului de dezvoltare software pare sa fi ajuns intr-un punct nefast si compania ar fi decis sa-l inchida, scrie zf.ro. Intel nu a confirmat informatia. Intel are oameni si la Galati, acolo nefiind pericol de inchidere, insa si la Cluj se pare ca se va pune punct operatiunilor.

Contextul este insa unul complicat pentru Intel care anunta pe 19 aprilie un plan amplu de restructurare ce prevede renuntarea la 12.000 dintre cei 107.000 de angajati pe plan mondial. Compania va anunta mare parte dintre angajatii vizati pana in luna iunie, insa restructurarile vor continua pana la mijloc de 2017.

In conditiile in care Intel obtine 60% din venituri pe piata PC-urilor care a atins cel mai slab nivel din ultimii noua ani, nu este de mirare ca se cer decizii radicale. Restructurarea este cea mai dura din ultimii 7 ani pentru Intel care se va axa pe segmente mai profitabile si mai promitatoare precum procesoarele pentru centre de date si pentru terminale ioT.

Cel mai nou anunt despre restructurare a fost facut pe 18 mai in Israel unde compania a anuntat ca inchide uzina din Ierusalim, angajatii urmand insa a fi mutati la foarte puternicul centru de cercetare din Kiryat Gat. In Israel Intel are 10.000 de angajati, tara fiind excelenta la partea de cercetare. In aprilie compania anunta ca va inchide o fabrica din statul american Washington unde lucrau 350 de angajati, iar de curand s-au anuntat planuri si pentru restrangerea activitatilor din India..

Cele mai noi informatii arata ca Intel va inchide si o unitate din statul american New Mexico unde la apogeu au lucrat 7.000 de persoane, iar acum mai sunt 2,300.

Intel a deschis in 2004 biroul din Romania si acum are aproape 500 de angajati, in afara de centrul de software existand birourile de vanzari si marketing din Bucuresti si doua birouri in provincie. Astfel, la Cluj este un centru de software educational, iar la Galati un centru de dezvoltare software, ambele ajungand in portofoliul Intel dupa doua achizitii facute pe plan mondial de gigantul american.

Veniturile anuale ale Intel pe plan mondial au crescut puternic din 2009 cand au fost de 35 miliarde dolari, ajungand sa depaseasca 55 miliarde dolari atat in 2014, cat si in 2015. Numarul de angajati a avut o evolutie interesanta, fiind de 99.000 in 2005, de 80.000 in 2008 si de peste 106.000 in ultimii trei ani.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
14940 vizualizari
  • +5 (9 voturi)    
    Centrele de dezvoltare (Joi, 26 mai 2016, 1:14)

    ICosmin [utilizator]

    nu le inchizi, ca nu gasesti oameni. Ar fi o miscare proasta.
    Par mai degraba sa restranga activitatea pe partea de productie, unde acolo e grosul de oameni, undeva peste 80%.
    • +5 (13 voturi)    
      Explica-mi si mie (Joi, 26 mai 2016, 2:02)

      MarianPConstantin [utilizator] i-a raspuns lui ICosmin

      Daca nu gasesti oameni specializati cu cine faci cercetare? Cu femeia de serviciu?

      De asemenea in Romania nu poti atrage straini bine pregatiti sa se mute la noi din prisma salariilor si a tarii in sine.
      • -13 (23 voturi)    
        job de-o zi (Joi, 26 mai 2016, 8:05)

        gicacontragica [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

        job-urile din it sunt pentru scurt timp. it-stul care vine in supermarket la 60 de ani spune totul. o sa fie multi someri in cativa ani.
        • +11 (13 voturi)    
          chillax.. (Joi, 26 mai 2016, 9:38)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui gicacontragica

          Cu job de R&D la Intel in CV cred ca singura problema pentru ei va fi sa aleaga intre oferte. Asta daca nu cumva au deja oferta de relocare de la Intel. Singurii care raman pe drumuri sunt personalul auxiliar.
      • -6 (22 voturi)    
        mda (Joi, 26 mai 2016, 8:11)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

        asta pentru ca desi cauta oameni super specializati, salariile sunt de romania, si nu intereseaza pe nimeni

        3000 lei net pe luna ca sa faci dezvoltare software in conditiile in care in vest un job asemanator plateste cel putin 3000 de euro pe luna

        au sperat sa prosteasca romanii, munca multa si ieftina, dar cei cu experienta n-au pus botul, asa ca mi se pare normal sa inchida taraba si sa se mute mai spre est, poate pun ceilalti botul

        urmeaza continental romania (centrul de cercetare si dezvoltare nu cel de cauciucuri)

        continental AG din germania trimite spre romania ce-i mai greu de facut, ca inginerii romani sunt fraieri si bucurosi in acelasi timp ca muncesc

        in germania beneficiile pornesc de la 5000 euro, in romania abea 1000 euro, evident ca, cine prinde experienta pleaca cu prima ocazie.

        vor disparea cam toate centrele astea ale companiilor mari din romania, asta pentru ca desi initial romanul se angajeaza fericit ca face de 4 ori mai mult decat salariul minim, ulterior se desteapta si intelege ca poate face si de 10 ori mai mult pe acelasi nivel de munca si acelasi grad de dificultate
        • +10 (10 voturi)    
          Salarii (Joi, 26 mai 2016, 8:42)

          SwatGuard [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Sefu, un dezvoltator la Intel bucuresti ajunge lejer la 10.000 de ron pe luna.
        • +6 (8 voturi)    
          Vad ca stii salariile (Joi, 26 mai 2016, 9:11)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Dar stii si competentele si productivitatea celor ce primesc asa sume? In rest postarea agramata (abea, romania, ...)arata nivelul.
        • +6 (8 voturi)    
          hmmm (Joi, 26 mai 2016, 10:06)

          /./ [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Continentalul cred ca o sa fie cam ultima firma din Romania care o sa plece, sa nu uitam daca nu stim ( ca nu toti stiu ) dar sunt singura firma care si-au construit propriul sediu ( cel putin in Timisoara ) pentru cei peste 2000 de ingineri , sediu care acum si-l extind cu o alta cladire.Daca planurile tale sunt pe 3-5 ani sa stai in Romania e clar ca nu te apuci sa iti construiesti cladiri ci inchiriezi birouri cum fac restu firmelor ( adica mai toate ).Statul ar trebui sa sustina astfel de companii, care fac R&D in tara si nu firme de tip outsourcing care imediat ce costurile cresc se muta in alta parte.Si apropo, deja cand ai peste 5 ani experienta in Continental salarul depaseste 1000 de euro net.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu e chiar singura dar nu conteaza (Vineri, 27 mai 2016, 8:25)

            Soro [utilizator] i-a raspuns lui /./

            In vest Continental are multe sedii inchiriate, chiar site-uri intregi cu peste 3000 de angajati.
            Intr-o economie dinamica nu e important.
            Simtul proprietatii e foarte dezvoltat la romani dar nu subliniaza foarte mult strategia unei firme mari.
            Saguaro are mai multe sedii construite in Timisoara. Hella de asemenea, Flextronics, Draexelmeir, ... multe.
            Continental Timisoara are cladiri proprii dar si inchiriate.
            Concluzie: nu poti trage o concluzie.
        • +6 (6 voturi)    
          Lol (Joi, 26 mai 2016, 10:06)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Esti praf cumetre, habar n-ai despre ce vorbesti.

          Tu esti ca aia de "au auzit" ca in Germania sau in Franta se castiga in IT cu "miile de euro".

          Vrajeala de doi bani, si propaganda.

          Acum, lucrurile cum sunt:

          a) in IT, in Romania, salariile in mana sunt de la 5000 RON in sus, iar media e pe la 7.000. Asta in corporatii.

          b) in dezvoltare, tot in Romania, salariile pleaca de la 9.000 RON net pe luna.

          c) confunzi Stefanini cu Intel si WiPro cu Microsoft. Primii sunt niste gainari care aburesc clientii la casca, ceilalti sunt ce trebuie.
        • +2 (2 voturi)    
          nu-s 3000 lei! (Joi, 26 mai 2016, 17:03)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Salariile "banale" ajung lejer pe la 6 - 7000 lei!
  • +7 (19 voturi)    
    Exista si o parte buna... (Joi, 26 mai 2016, 7:47)

    echidistantul_ [utilizator]

    Ca si un om trecut prin "criza dot com" ma ingrozesc cand ii aud pe guvernanti ca sunt gata sa mizeze totul pe partea de IT.
    Deja sunt orase , de ex. Clujul care este "monoindustrial". Un fel de Valea Jiului dar cu programatori in loc de mineri. O criza in sectorul IT ar duce astfel de orase in faliment direct.
    Daca cei de la conducere invata o lectie din efemeritatea firmelor de IT si se gandesc si la cat de usor se renunta la afacerile din strainatate, nu doar la cat de usor se implementeaza afacerile in strainatate, ar fi bine.
    Mai ales ca in Romania inca 90% este outsourcing. Care astazi poate sa dududie si maine sa se reduca spre zero.
  • -17 (27 voturi)    
    Nu-i bai! (Joi, 26 mai 2016, 8:01)

    cu5clase [utilizator]

    Nu-s decat o sleahta de corporatisti aroganti, scutiti si rascutiti de impozite. Curand va dispare si falsa idee ca Romania produce IT, produce doar slugi.
    • +8 (10 voturi)    
      Comis-voiajorul frustrat (Joi, 26 mai 2016, 8:38)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

      Se vad toate cele 5 clase.
      • -2 (4 voturi)    
        Flamandule (Joi, 26 mai 2016, 18:04)

        cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        i-ati o felie de parizer poate asa realizezi ca 5clase sunt o ironie.
  • +16 (18 voturi)    
    Sa fim seriosi! (Joi, 26 mai 2016, 8:11)

    RicaZice [anonim]

    In domeniul asta IT/ SW/ HW se face extrem de putina cercetare in Ro - cam 95% este vorba de outsourcing la costuri mai mici aici. (Plus ca multe multinationale din astea au luat ceva subventii de la status roman).
    Nici INTEL Ro nu face execptie - dezvoltau diferite chestii periferice lipsite de importanta majora pt. INTEL.
    Oricum angajatii de acolo isi vor gasi usor de lucru - dar multi dintre ei asteapta sa isi primesaca platile compensatorii si apoi se vor angaja fara probleme prin alte parti.
    • +6 (6 voturi)    
      Asta tine de noi (Joi, 26 mai 2016, 9:05)

      Soro [utilizator] i-a raspuns lui RicaZice

      Facem outsourcing cat timp nu suntem in stare sa facem mai mult.
    • -2 (6 voturi)    
      Corect, asa e peste tot (Joi, 26 mai 2016, 10:59)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui RicaZice

      Nu exista cercetare & inovatie in Romania in IT ci doar executie pe baza unor cerinte din afara. Asta e valabil pentru 95% din firmele de software care activeaza in RO. Numarul de angajati din IT este deja prea mare si salariile prea mari pentru valoarea pe care o aduc. Domeniul IT in urmatorii ani se va contracta , nu va creste asa cum cred multi. Asta deoarece sunt multe companii multinationale care fie se restrang datorita concurentei, fie isi muta site-urile pe zone mai ieftine. Odata ce situatia din Rusia si Ucraina se va stabiliza, multe firme de outsourcing vor migra acolo. Nu e nimic spectaculos. In vest, un job in IT e ca oricare alt job, nici mai bine , nici mai rau platit. In Romania vor rezista doar acele companii care fie au reusit sa-si construiasca un business orientat pe export , fie traiesc din contracte cu statul. Dar in mod sigur nu va fi nevoie de atatia angajati in IT.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu facem "cercetare" in adevaratul (Joi, 26 mai 2016, 12:34)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        sens al cuvantului. Desi centrele firmelor mari se numesc pompos "R&D", ca sa hraneasca mandria si egoul angajatului "low cost", stiti voi, "the high tech illusion". Nu stiu de ce, dar companiile au inteles ca trebuie sa faca asta, mai ales aici, in est. Asta pe langa ecusonul cu numele firmei pe care angajatul roman, de obicei "proaspat" si fara prea multa experienta il poarta cu mandrie si in somn.

        Cercetare se face de obicei in universitati cu oameni f. experimentati. Nu zic ca nu sunt exceptii, desi am si acolo dubii serioase legate de valoarea si mai ales finalitatea actului de cercetare de la noi, dar companiile astea au mai degraba ca singura legatura cu universitatile campanii de promovare pentru a atrage studenti, stiti voi, numai buni pentru "R&D" :).

        Cercetarea pe care o fac corporatiile este de obicei o treaba care nu se externalizeaza in nici un fel, pur si simplu nu exista conceptul de "cercetare low cost", daca esti bun pentru asta in mod sigur ti se ofera un loc de munca la ei in centre, nu aici.

        Datul in pacanele pana iese ceva nu se numeste cercetare desi unii cred asta, este doar munca cea mai buna pentru a fi externalizata, la fel ca si chestiile prea specifice, dar care totusi nu necesita prea stapanirea unor concepte care se invata in ani, ci se pot deprinde la un training relativ scurt sau nici macar, doar prin overtime + trial&error, astea sunt multe din joburile in IT-ul nostru.
      • +3 (5 voturi)    
        Est (Joi, 26 mai 2016, 13:29)

        RicaZice [anonim] i-a raspuns lui MasP

        Rusia nu este low cost. Poate Ucraina.
        Rusia este foarte - foarte scumpa. Si de 10 ori mai corupta decat Romania. Este drept ca ui ingineri sw/ hw foarte - foarte buni.
        • +4 (4 voturi)    
          Pe net (Joi, 26 mai 2016, 14:42)

          RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui RicaZice

          Când te uiți cât cer rușii și ucraninenii pe oră.. Încep de la $30 pe oră.

          Românii încă se consideră că la 1,000-2,000 de euro pe lună o duci bine. Hmpf!
          • -2 (6 voturi)    
            Pai o duci (Joi, 26 mai 2016, 17:27)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

            Cu 60 de milioane in Romania esti boier bibescu.
            Bineinteles ca se poate si mai bine, cu mult mai bine, dar pentru siguranta locului de munca si pentru preturile de aici, sunt niste salarii mai mult decat decente - in IT.
  • +7 (7 voturi)    
    citesc si ma minunez (Joi, 26 mai 2016, 9:02)

    Soro [utilizator]

    Citesc comentariile si ma minunez. Corporatiile dau munca grea angajatilor pe salarii mai mici ca in vest. Da. Asa e. Dar dragilor, nu suntem la stat. Avem cateva firme mici care fac bani din IT. Multi bani. Cand vom fi in stare sa crestem putem sa oferim salarii mai mari si sa "furam" angajatii acestor companii mari. Ei vor trebui sa mareasca salariile si se va ajunge la echilibru.
    Diferenta intre salariile din IT in Ro si in strainatate e ai mica (procentual) decat in alte domenii, deci acest domeniu este in continuare unul dorit pe la noi.
    Cat despre impozit, trebuie retinut un lucru: nu platesc impozit pe salar doar angajatii. Firmele platesc impozitul pe salar la fel ca in celelalte domenii.
    • +4 (4 voturi)    
      Ai dreptate, (Joi, 26 mai 2016, 13:42)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Soro

      firmele de la noi fac multi bani. Dar hai sa vedem cum fac banii aia. Iti spun eu cum : se ia una bucata IT-ist si se vinde cu ora. Firma isi opreste si ea un procent semnificativ din banii aia, depinde pe cine vinde si cui vinde. Vesticii vor sa lucreze cu firme, nu cu angajati individuali din estul salbatic, asa ca omul accepta sa lucreze asa pentru ca individual nu l-ar angaja nimeni decat daca pleaca din tara.

      Desi de multe ori dupa aceea e singur in relatia cu clientul, el face sedintele, primeste taskurile, le executa, bineinteles totul sub supravegherea "straina" si mai putin a firmei de aici al carei management se trezeste doar in caz de nevoie, cu masuri pompieristice as zice.

      Nimic rau pana aici, dar la noi firmele care fac banii astia in IT 'din nimic' nu prea investesc mare lucru in cercetare, training-uri, inovatie, etc. Mai mult, nu reprezinta interesele nimanui, nici ale clientului si nici ale angajatului asa ca de multe ori vand angajati mai slabi pe post de mari cunoscatori, fie umfla rapoartele cu orele lucrate, totul in detrimentul angajatilor care trebuie sa faca ore suplimentare in detrimentul formarii profesionale, sau, fiind altceva decat se asteapta clientul, vor primi pana la urma doar partile de munca mai putin interesante de la client.

      Asa ca ramanem vulnerabili pe o piata unde se cere doar executie la preturi mici. Guvenrul a inteles asta si a taiat impozitul tocmai ca un semn ca nu putem creste pretentiile prea mult, daca am cere salarii mai mari sau ar trebui sa plateasca impozite mai mari, multi ar inchide si s-ar muta in alte tari.

      Imi pare rau sa o spun, dar nu e nimic sa ii tina pe aici, decat pretul pe ora al oamenilor.
      • +4 (4 voturi)    
        Freelancing (Joi, 26 mai 2016, 14:40)

        RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Firma cere $30/oră și programatorul e plătit cu 5500 de lei pe lună. La 8 ore înseamnă vreo 8 euro pe oră. Și cică firma mai plătește niște taxe pentru tine. Oricum, hai maxim 16 euro pe oră. Deci firma face 10 euro pe oră pe spinarea ta.

        De aia le tot zic românilor să meargă direct pe freelancing, dar ei tot mă iau peste picior că e imposibil ca cineva să te plătească cu $20 sau mai mult pe oră. Hmpf!
        • +2 (2 voturi)    
          Calcul inexact (Vineri, 27 mai 2016, 8:33)

          Soro [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

          Sper sa nu te superi dar calcului tau nu e real defel. Diferenta e data si de taxe dar in mare parte de serviciile centrale (resurse umane, financiar, management) si de investitiile mari din firmele astea. Firmele nu fac doar software. Cele care fac si hardware au investitii mari in aparate care costa zeci (si nu de putine ori sute) de mii de euro.
          Evident ca si eu lucrez intr-o corporatie despre care vorbesc.
          Nu m-a impiedicat niciodata nimeni sa fac cercetare si pot spune ca e chiar incurajata cu beneficii importante.
          Lupta de a trage spuza pe turta ta exista, adica fiecare locatie (din Ro sau Germania, Franta, China, ...) din firma vrea sa atraga cele mai multe fonduri pentru ceretare (nu doar dezvoltare). Onestitate 100% de asemenea nu exista. Eu daca incep un proiect de cercetare incerc sa atrag romani cat mai multi in el chiar daca organizatia imi impune echipe internationale. De ce cei din alte tari nu ar face la fel.
          .... in final face ceretare cine poate. Regula de baza e ca poti face cercetare DOAR cu oameni buni.
  • +4 (4 voturi)    
    fara ei nu se poate.... (Joi, 26 mai 2016, 9:06)

    ITguru [utilizator]

    LOL! Cum sa pleci tu dita mai firma dintr-o tara care iti da asa facilitati, dupa ce ai atras super creiere?

    Pentru cei ce faceau Cloud pt Intel sau ceva ce tine de sisteme de operare, programare C sau Java, am eu niste joburi de oferit la o multinationala.
  • +9 (9 voturi)    
    programatorii (Joi, 26 mai 2016, 9:25)

    scharke [utilizator]

    Acest articol nu alarmeaza niciun programator, nici pe cei care sunt acum angajati la Intel in Romania. De ce? Simplu: programatorii romani s-au aliniat concurentei internationale inca de acum 20 de ani cand au aparut primele firme de programare in Romania. De atunci mereu au luptat in concurenta directa cu toata lumea, am fost si inca suntem mai ieftini decat Vestul dar mereu mai scumpi decat cei mai la Est de noi.
    Una peste alta programatorii romani se adapteaza, nu asteapta un job sigur si caldut ci prefera mai mereu noi provocari si invata toata viata. Daca e nevoie, se muta in alta tara. Daca e nevoie, revin acasa. Daca e nevoie, schimba tehnologia.
    Daca toate sectoarele de activitate ar fi avut aceeasi abordare si concurenta directa internationala, Romania era departe azi. De ce agricultura nu misca? Pai a pus mina vreodata vreun taran sa vada cum poate avea o productie mai buna sau cum sa isi faca munca mai eficient? Nu, el arunca boabele de porumb peste camp, popa plimba moastele pentru ploaie si in restul timpului "socializare" in fata portii sau la crasma.
    Nu mai spun ca daca am avea sisteme IT implementate competent in domeniul public probabil ca nici nu ar mai fi nevoie de vreun ghiseu cu publicul in niciuna din institutiile Statului roman. Si deci costuri de guvernare multe reduse.
    • +3 (3 voturi)    
      Sunt in mare de acord cu ce spui, (Joi, 26 mai 2016, 12:48)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui scharke

      insa si acest domeniu poate suferi apocalipse.
      Poate sa o mai duca bine 10-15-20 de ani, dar nu cred ca o va duce bine la infinit.

      Daca nu vedem in jurul nostru la alte sectoare, cererea de forta de munca direct productiva scade vertiginos iar oamenii se muta in servicii, cu exceptia IT-ului ( de fapt si in IT se "produce" tot mai putin, multe din activitati incadrandu-se la servicii), pe baza automatizarii si mutarii productiei in Asia, desi tocmai am citit un articol ca si in Asia sunt dati oamenii afara in favoarea robotilor.

      Sunt foarte-foarte multe domenii si in IT unde se baga bani ca la cazino. Investitorii stiu ca e riscul mare, dar si ca pot da lovitura. Sunt multe domenii care nu sunt foarte clare ci doar la stadiul de "concept" si in care companiile concurente intra intr-o spirala a investitiilor, toti asteptand daca nu sa dea lovitura, macar sa aiba o parte din piata, desi inca e prea devreme pentru o piata. Aceste bule, mai mari sau mai mici se pot sparge asa cum s-au mai spart, singure sau in serie tragand centre intregi sau chiar firme relativ mari dupa ele.

      Nu mai vorbesc de agregarea datorata globalizarii, pe scurt esti cel mai bun sau dispari. Cine credea acum 10 ani, sau chiar mai incoace ca gigantul Nokia va iesi de pe piata mobilelor, sau ca Blackberry va disparea din corporatii ? Sau ca Intel nu va putea sa intre serios pe piata de mobile ?

      Daca lucrurile merg asa, vom avea 2-3 giganti IT ( gen Apple, Google, Samsung, Oracle ) si in rest ... nimic, cam asa s-a intamplat cu hardware-ul. Ca tot vorbim de Intel, mai stie cineva ceva de Via, AMD, Cyrix, etc ?
      • +3 (3 voturi)    
        ARM îi mănâncă (Joi, 26 mai 2016, 15:36)

        e.o. [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Cyrix->NI->Via
        NexGen->AMD(K6)

        Dar na, partea embedded l-a mâncat ARM, Intel a greșit strategia acum mulți ani pe această zonă. Să vedem ce soluții va dezvolta împreună cu Altera.
  • +7 (9 voturi)    
    Celor (Joi, 26 mai 2016, 11:53)

    tudor74 [utilizator]

    Celor care se intreaba ce vor face acesti programatori disponibilizati: vor raspunde la telefoane incontinuu in urmatoarele luni :)

    Firma unde lucrez deja a inceput sa ii vaneze !


    Aviz celor care muncesc la stat-degeaba, vedeti, nu a iesit nimeni in strada, gadea nu face spume la gura plangand de mila lor ! Am sa modific un citat clasic:

    La privat nu e ca la stat!
    • +4 (4 voturi)    
      De fapt, piata muncii din IT de la noi (Joi, 26 mai 2016, 13:48)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      ar putea sa absoarba lejer 150-200% din forta de munca pe care o absoarbe in acest moment.

      Din pacate multe companii nu gasesc oamenii potriviti pentru a se dezvolta formand noi echipe samd. deci sunt limitate in crestere de lipsa fortei de munca. Cand se inchide un centru toata lumea va sari sa profite, si sunt convins ca majoritatea celor de la Intel vor avea mai multe optiuni pentru a se angaja in viitorul apropiat.
    • +4 (4 voturi)    
      E adevarat, insa (Joi, 26 mai 2016, 14:27)

      ionutionut [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      atunci cand firma unde lucrezi primeste 160 de CV-uri la fel de bune, alta va fi oferta salariala.

      Chiar daca este cerere de programatori pe piata (desi daca te uiti pe siturile de job-uri, situatia nu mai e la fel de buna ca in alti ani), disparitia unei firme mari de pe piata duce la un anumit dezechilibru care ne afecteaza pe toti.
      • 0 (0 voturi)    
        200 de oameni nu e firma mare (Vineri, 27 mai 2016, 8:36)

        Soro [utilizator] i-a raspuns lui ionutionut

        .. si nu mai e firma mare in IT de cel putin 5 ani. Oamenii astia vor fi absorbiti intr-o luna fara probleme, doar de Bucuresti.
        La urma urmei va fi "un sut in cur = un pas in fata".
    • 0 (2 voturi)    
      E adevarat, insa (Joi, 26 mai 2016, 14:27)

      ionutionut [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      atunci cand firma unde lucrezi primeste 160 de CV-uri la fel de bune, alta va fi oferta salariala.

      Chiar daca este cerere de programatori pe piata (desi daca te uiti pe siturile de job-uri, situatia nu mai e la fel de buna ca in alti ani), disparitia unei firme mari de pe piata duce la un anumit dezechilibru care ne afecteaza pe toti.
  • +5 (7 voturi)    
    Doar un lucru (Joi, 26 mai 2016, 14:44)

    RedGuard [utilizator]

    vreau să spun: lucrați pe cont propriu. Nu mai dați iama la ușa firmelor să „vă angajeze” și să facă bani pe spinarea voastră.

    Când proiectul e gata, programatorul/dezvoltatorul ei care a construit-o de la 0 e ultima persoană de care cineva își aduce aminte.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri