UPDATE eMAG, amendata cu 2,6 milioane dolari in Bulgaria, din cauza campaniilor promotionale

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 3 iunie 2016, 12:52 Economie | IT

eMAG.bg
Foto: eMAG
Consiliul Concurentei din Bulgaria a amendat retailerul eMAG cu 4,66 milioane leva (2,6 milioane dolari) din cauza ca unele campanii promotionale induc clientii in eroare, scrie seenews. Totul a pornit de la acuzatiile unui magazin local concurent care s-a plans ca la unele produse preturile pe eMAG au crescut inainte de inceperea campaniei de reducere. Autoritatile bulgare au amendat si doua companii ce au luat parte la campaniile eMAG si a deschis o investigatie si asupra filialei Fashion Days detinuta de eMAG, tema fiind campania de Paste. UPDATE eMAG a trimis HotNews.ro clarificari, explicand la ce situatii se refera sanctiunile si subliniind ca autoritatile bulgare au respins o buna parte dintre acuzatiile magazinului online care a depus plangerea.

Autoritatile de la Sofia au amendat Dante International, care detine brand-ul eMAG, totul pornind de la plangerea unui magazin rival store.bg care a atras atentia ca eMAG si-ar fi indus clientii in eroare in cateva campanii promotionale din 2014 si 2015 pe tema reducerilor reale.

La una dintre campanii preturile unor produse ar fi crescut cu putin timp ca acestea sa fie reduse cu 70%. Site-ul bulgar Novinite scrie ca problemele sunt legate de campanii precum Black Friday si Crazy Days. UPDATE eMAG spune ca aceste acuzatii au venit de la competitorul bulgar si au fost respinse de KZK

eMAG spune ca decizia nu are nicio baza legala, o va contesta si se va adresa si Comisiei Europene pe aceasta problema.

Doua edituri din Bulgaria ce au fost parte a campaniilor eMAG au fost amendate in total cu 350.000 de leva. Cele doua companii au spus insa ca nu iau parte la procesul organizational al campaniilor eMAG.

Compania romaneasca primise pana acum amenzi de 900.000 lev in Bulgaria.

 eMAG a trimis HotNews.ro clarificari in legatura cu acuzatiile

Declaratia privind procentul reducerilor face parte din acuzatia formulata de competitorul eMAG, store.bg si a fost respinsa de Consiliul Concurentei din Bulgaria, KZK.

De asemenea, KZK a respins si acuzatia competitorului conform careia unele produse cu reducere nu se gaseau pe site. Amenda nu se refera la aceste doua situatii reclamate de competitor si respinse de KZK

Sanctiunea priveste alte situatii:
Primul motiv este ca si in Bulgaria oferim 30 de zile perioada de retur, in vreme ce standard sunt 14 zile, iar eMAG a fost sanctionat pentru ca a comunicat clientilor ca beneficiaza de "perioada dubla" de retur si nu literal 30 de zile.

Al doilea subiect a fost ca am spus in promovarea unui eveniment de vanzari "Cea mai simpla cale de a comanda. Milioane de motive sa fii fericit" interpretarea lor fiind ca duce cu gandul milioane de produse pe site, iar eMAG nu are inca milioane de produse listate in Bulgar
ia.


Citeste mai multe despre   











[P] Tu ce mananci azi la birou? Preparate culinare delicioase, care iti asigura energia necesara pentru intreaga zi

In intelepciunea populara se spune ca "toamna se numara bobocii". Adaptata la secolul vitezei, aceasta zicala arata ca toamna se numara proiectele, care vin pe banda rulanta si trebuie finalizate cu brio in cel mai scurt timp. Iar intr-o perioada plina de task-uri solicitante la birou, masa de pranz reprezinta singura perioada in care va puteti incarca cu energia necesara pentru a le duce la bun sfarsit. Cum, de multe ori, programul nu va permite sa gatiti acasa preparatele culinare preferate, foodpanda.ro, cea mai mare platforma de comenzi de mancare din Romania, va intampina cu cea mai variata gama de mancaruri gustoase, pline de vitamine si proteine sanatoase, care va dau energie pentru intreaga zi.
9832 vizualizari
  • +13 (19 voturi)    
    pai da! (Vineri, 3 iunie 2016, 12:59)

    AdriEu [utilizator]

    Foarte tare! Ar fi frumos sa se aplice si in Romania, sa vezi atunci prostelile de tip "Black Friday" cum dispar. Sunt satul de retailer-ii care umfla preturile cu 2 saptamani inainte de "promotie" mai apoi sa vina cu pretul promotional care e mai mare decat pretul initial! Niste habotnici, fitelizarea clientilor este pe cale de disparitie din pacate.. si asta in multe locuri din Europa! Un exemplu e bine venit.
    • +2 (8 voturi)    
      de ce sa devenim extremisti? (Vineri, 3 iunie 2016, 13:23)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui AdriEu

      de acord sa fie amenzi pentru publicitate falsa asa cum prevad legile. dar nu se pot da amenzi ca tu ca client nu te simti fidelizat.

      sunt curios ce cifra de afaceri are emag in Bulgaria si care este suma reducerilor promise si neprimite. daca cifra de afaceri e de 1 mil usd si niste functionari bulgari decid din pix amenda de 2 mil usd pare abuz in serviciu. nu poti sa indrepti o situatie cu un abuz si mai mare
      • +1 (1 vot)    
        nu.. (Vineri, 3 iunie 2016, 16:29)

        AdriEu [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        nu ai inteles mesajul meu. Companiile nu mai pun accent pe fidelizare ci doar pe atragerea de clientela noua prin fel si chip, vezi astfel de promotii. Subliniam care este trendul. Legat de subiect, da, merita dati exemplu si poate se mai schimba lucrurile "in piata"
  • +13 (17 voturi)    
    la noi e permis (Vineri, 3 iunie 2016, 13:02)

    gigi1 [utilizator]

    Inca o dovada ca pana si sistemul bulgar e mai eficient, la noi consiliul anticoncurenta e doar simbolic.

    Faptul ca emag mareste preturile inainte de promotii nu e o noutate, am avut surpriza sa constant ca uneori pretul promotional e mai mare decat cel normal.

    Fiind un site e foarte usor de verificat frauda, nici nu e nevoie ca inspectorii sa se deplaseze dar probabil sunt ocupati cu altele nu cu atributile serviciului.
  • +9 (13 voturi)    
    eMag nu neaga (Vineri, 3 iunie 2016, 13:04)

    AnderT [utilizator]

    zice doar ca nu au cadru legal... si voi inca mai credeti in "black friday"
    • 0 (6 voturi)    
      Blakc Friday (Vineri, 3 iunie 2016, 15:17)

      FlorinMihai [anonim] i-a raspuns lui AnderT

      Imi pare rau amice, dar Black Friday exista cu adevarat, dar nu in Romania, Bulgaria sau mai bine sa zic in tarile estice, dar in vest Black Friday chiar e o zi de reduceri colosale. Pace
      • +1 (1 vot)    
        da? (Sâmbătă, 4 iunie 2016, 23:02)

        andreisv [utilizator] i-a raspuns lui FlorinMihai

        Salut... eu stau de 3 ani intr-o tara din vest. Zi-mi si mie unde sunt reducerile alea colosale? Nu am gasit nimic... si crede-ma, am cautat. Au de fapt la cateva produse de la apple un 10%... deci tot e ceva.
  • +3 (7 voturi)    
    emag... (Vineri, 3 iunie 2016, 13:29)

    sorin_o [utilizator]

    La noi emag-ul si alte magazine fac chestii din astea la fiecare campanie, nu ma mai mira nimic...

    De aceea o extensie de chrome ca cea de la pricy.ro e atat de necesara :D
  • +2 (2 voturi)    
    Da (Vineri, 3 iunie 2016, 16:36)

    feisbuk [utilizator]

    La noi putem vorbi de un BlackYear. Tot anul e o reducere, dupa ce pe 1 ianuarie se baga un adaos comercial gras.

    Daca intrati acum pe emag, un slider cu reduceri. idem altex :)
  • -1 (3 voturi)    
    Recomand mai multa sustinere pt o firma romaneasca (Vineri, 3 iunie 2016, 22:21)

    dodorita [utilizator]

    Emag-ul este una dintre putinele companii romanesti care prin respect fata de client, multa munca cinstita si decizii inteligente a ajuns la o cifra de afaceri uriasa. A pornit in 2001, foarte de jos - 3 oameni intr-o garsoniera, iar acum a ajuns sa se extinda regional in 4 tari. A creat peste o mie de locuri de munca.

    Este usor sa arunci cu piatra, dar aratati-mi o singura companie romaneasca ajunsa la acest nivel. Si nu ma refer la firmele capusa cliente ale statului corupt, ca de alea suntem satui.

    O amenda de 2.6 milioane de dolari este o lovitura importanta pentru orice companie si ar trebui sa ne intristeze pe noi ca romani ca Emag-ul a patit asta ... dar aratam inca o data ca nu stim ce este solidaritatea. Si ca nu stim sa ne apreciem valorile reale.

    Recomand mai multa informare si moderatie. Si mai multa sustinere pentru o companie romaneasca ce reprezinta un succes important al capitalismului REAL romanesc.
    • 0 (0 voturi)    
      Dude, mai usor cu (Sâmbătă, 4 iunie 2016, 10:19)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui dodorita

      romanismele pe scari.

      cred ca te referi la alte companii cand vorbesti de respect fata de clienti, munca cinstita si alte sinonime.

      respect fata de clienti inseamna sa aplici reducirile corect (daca luam exemplul de fata), nu sa cresti preturile si apoi sa le scazi pana ajung sa fie mai mari ca pretul initial.

      da, poate sa dea faliment, pe mine ca si client nu ma intereseaza pentru ca 1) poate fi exemplu pentru altii care fac astfel de prostii si or sa inceteze sau 2) vine o companie mare internationala, intra pe piata si se comporta corect. problema atunci va fi ca "nu ne vindem tara ..."

      exemplu comparativ: mi-am cumparat de aici o tableta. dupa aproape un an a inceput sa faca probleme (se restarta random). am dus-o la magazin, au trimis-o la service si pentru ca nu a putut sa fie reparata mi-au schimbat-o.

      in 2014 un amic a cumparat de la emag o tableta (ceva romanesc si nu foarte scumpa). dupa vreo juma de an a inceput sa faca figuri. a dus-o in service and guess what "pai modelul asta nu se mai fabrica. nu avem ce sa-i facem".

      deci, hai sa terminam cu sustinerea firmelor romanesti indiferent de prostiile / magariile pe care le fac.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică