​In aceasta saptamana o companie foarte putin cunoscuta va face istorie. Line are peste 210 milioane de utilizatori si este a saptea cea mai mare aplicatie de mesagerie din lume. In urmatoarele zile compania se va lista atat la Tokyo, cat si la New York, si vrea sa stranga 1,3 miliarde dolari din IPO. In aceste luni au fost extrem de putine listari in domeniul IT, astfel ca intrarea Line pe bursa este evenimentul anului, investitorii fiind extrem de interesati de reteaua sociala.

Line - pagina principalaFoto: Line

Line este o companie japoneza al carui principal actionar este un portal sud-coreean de internet numit Naver Corp. Compania are 218 milioane de useri, dintre care doua treimi sunt in patru piete asiatice: Japonia, Indonezia, Thailanda si Taiwan.

Line a fost lansata in 2011 imediat dupa tsunami-ul care a afectat Japonia. In primele zile comunicatiile au fost grav perturbate, iar Line s-a dovedit extrem de utila pentru ca oamenii sa tina legatura. Si dupa ce lucrurile au revenit la normal Line si-a continuat cresterea, in prezent compania ajungand la venituri anuale de un miliard de dolari, obtinute mai ales din jocuri video, "emojii" si stickere electronice.

Line vrea sa obtina 1,3 miliarde dolari din listarile de la New York (14 iulie) si Tokyo (15 iulie), pretul unei actiuni fiind stabilit la limita maxima (33 dolari). Capitalizarea de piata a Line este de 6,9 miliarde dolari si investitorii sunt interesati fiindca in ultimele luni au lipsit listarile importante in IT.

Ca si in cazul Twitter, investitorii se vor intreba cum va reusi Line sa-si creasca puternic numarul de useri si cum isi va putea extinde activitatile in alte tari din Asia.

Compania a obtinut venituri de un miliard de dolari anul trecut, insa nu a fost profitabila, Line obtine din Japonia 90% din venituri si in total 69% din venituri sunt obtinute din jocuri.

Surse: Reuters, Wall Street Journal