Veniturile Facebook au crescut cu 59,2% in trimestrul al doilea, la 6,44 miliarde de dolari, depasind asteptarile analistilor, sustinute de aplicatiile pentru dispozitive mobile si concentrarea pe continut video, care au atras noi furnizori de publicitate, iar actiunile companiei au atins un nivel record in urma informatiilor, relateaza Reuters, potrivit News.ro.

HotNews.roFoto: Hotnews

Operatorul retelei de socializare are peste 1,7 miliarde de utilizatori pe luna, cu mult peste cei ai companiilor concurente.

Profitul net al Facebook a urcat de aproape trei ori, de la 715 milioane de dolari in urma cu un an la 2,05 miliarde de dolari.

Actiunile Facebook au atins cel mai ridicat nivel de la listarea companiei, in 2012, fiind tranzactionate ulterior in crestere cu peste 5%.

"Facebook a aratat ca poti fi un gigant si sa si inovezi. Ce functioneaza foarte bine este trecerea foarte rapida de la desktop la mobilitate. Aceasta a fost cea mai mare problema atunci cand s-au listat", a declarat Patrick Moorhead, analist la Moor Insights & Strategy.

Facebook se adapteaza mai bine la tranzitia catre servicii mobile si video decat operatorul concurent Twitter, care a raportat miercuri cea mai lenta crestere a veniturilor trimestriale din ultimii trei ani.

Veniturile din publicitate mobila ale Facebook au reprezentat 84% din veniturile totale din publicitate ale companiei, comparativ cu 76% in urma cu un an.

Astfel, veniturile totale din publicitate au avansat cu 63%, la 6,24 miliarde de dolari, fiibnd peste estimarile analistilor, de 5,8 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare a pietei FactSet StreetAccount.

Numarul utilizatorilor lunari activi a atins 1,71 miliarde, la 30 iunie, comparativ cu 1,49 miliarde in intervalul similar al anului trecut.