​Vanzarile de Apple Watch au scazut cu 71% trimestrul trecut, arata datele IDC care spune ca scaderea s-a produs din mai multe motive legate de calendarul de lansare, dar si de interfata neprietenoasa. Trimestrul trecut s-au vandut 23 de milioane de dispozitive purtabile, dar numai 15% dintre ele au fost smartwatch-uri, desi se credea ca aceste ceasuri vor domina segmentul. Fitbit si Xiaomi au cele mai mari vanzari. UPDATE Ca reactie la cifrele IDC, Apple a spus pentru Reuters ca trimestrul acesta va fi cel mai bun de la lansarea ceasului. Tim Cook spune ca s-a atins un nou maxim al ceasurilor livrate catre clienti, indicator mult mai relevant decat stocurile de la retaileri.

Piata dispozitivelor purtabile in Q3 2016Foto: IDC

Piata dispozitivelor "purtabile" - wearables - este in schimbare, spun cei de la IDC. Se credea ca aceasta piata va fi dominata de smartwatch-uri si nu de bratarile mai simple de fitness, insa realitatea din retail contrazice mult asteptarile.

Oamenii prefera bratarile simple de fitness (smart band) si designul acestora conteaza mult, in foarte multe cazuri mai mult ca tehnologia incorporata in ele. Astfel, 85% din volumele din piata sunt generate de aceste bratari de fitness, Fitbit si Xiaomi fiind cele mai vandute marci. Pe de alta parte este mai mic numarul celor dispusi sa dea 200-300 euro (sau mai mult) pe un smartwatch.

Cea mai dura scadere a fost la ceasul Apple care si-a gasit 3,9 milioane de clienti in Q3 2015 si numai 1,1 milioane trimestrul trecut. Scaderea s-a produs fiindca noua generatie a ceasului s-a lansat abia in septembrie, iar acest lucru s-a vazut in vanzari, insa nu este singurul motiv. Altul tine de interfata neintuitiva.

UPDATE Tim Cook a trimis catre Reuters o reactie la datele IDC, compania spunand ca datele din prima saptamana a sezonului de shopping de sarbatori arata vanzari record pentru Apple Watch, ceea ce inseamna ca e posibil sa fie cel mai bun trimestru de la lansarea ceasului.