Uber Romania publica o serie de sfaturi pentru ca utilizatorii sa evite tarifele exorbitante din noaptea de Anul Nou

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 29 decembrie 2016, 15:58 Economie | IT

Uber
Foto: Uber
In noaptea de Revelion a anului trecut o serie de utilizatori din Bucuresti si-au dat seama ca o cursa care normal faca 20-30 de lei i-a costat chiar si peste 150 de lei. Acum, Uber este prezenta in patru orase din tara si compania vine cu o lista de sfaturi care sa ii ajute pe pasageri sa scape de tarifele dinamice foarte mari. In noaptea de Revelion de acum un an tarifele au fost chiar si de opt ori mai mari decat cele normale in unele momente, iar Uber avertizeaza ca in functie de cererea si de disponibilitatea masinilor din acest an, tariful dinamic poate creste si mai mult de atat.

In Romania, zeci de mii de oameni sunt asteptati sa foloseasca aplicatia Uber in cele patru orase unde serviciul este prezent: Bucuresti, Cluj, Brasov si Timisoara, spun cei de la Uber.
 
Ce sunt tarifele dinamice si de ce exista ele


Peste tot in lume, noaptea dintre ani este una din cele mai aglomerate pentru Uber. In astfel de momente cu cerere exceptional de mare, pentru a asigura disponibilitatea unei masini, Uber foloseste tarifarea dinamica. In perioadele in care numarul de cereri este mai mare decat numarul de masini disponibile, sistemul aplica un algoritm care creste in timp real preturile pentru a incuraja mai multi soferi parteneri sa intre online pe platforma Uber si, astfel, pentru a echilibra cererea si oferta. In acest mod, platforma se asigura ca cei care au nevoie de o masina vor putea gasi una, chiar daca la un tarif mai mare, in timp ce utilizatorii care nu se grabesc pot reveni mai tarziu pentru a comanda o cursa la un cost mai mic.

Ce ore trebuie evitate

Evita orele de varf. In 2015, intre anumite ore, tariful dinamic mediu a fost de 5 ori mai mare. Cel mai mare tarif dinamic a fost de 8 x tariful obisnuit

In noaptea de Anul Nou (31 dec 2015 -1 ian 2016), in Bucuresti, cererea cea mai mare si, implicit, cele mai mari tarife, au fost intre 20:00 si 22:30 si intre 3 si 5 dimineata, cand tariful dinamic a ajuns, in medie, pana la de 5 ori mai mare fata de cel obisnuit, cu varfuri in care tariful a crescut si de 8 ori.

In functie de cererea si de disponibilitatea masinilor din acest an, tariful dinamic poate creste si mai mult de atat. De fiecare data, utilizatorii vor fi notificati in aplicatie si vor avea optiunea sa refuze costul si sa revina in aplicatie mai tarziu.

In 2015, cererea mare s-a mentinut pe tot parcursul noptii, insa, in afara orelor de varf, tariful dinamic a fost unul mai redus. Spre exemplu, intre 23:00 si 24:00, tariful dinamic a fost, in medie, de 1.3 ori mai mare decat cel obisnuit.  

Bazeaza-te pe estimarea tarifului pentru a nu avea surprize la finalul cursei

In splicatie utilizatorii pot vedea estimarea costului pentru cursa inainte sa comande o masina. Estimarea ia in calcul distanta pana la destinatie, timpul aproximativ si, daca e cazul, tariful dinamic care se aplica din cauza cererii mari.

Daca tarifele sunt mai mari ca de obicei, utilizatorii sunt rugati sa confirme ca sunt de acord. Dupa fiecare cursa, utilizatorii au apoi acces la factura fiscala, in contul lor.

In aplicatie exista si optiunea de impartire a tarifului (Fare split) iar cu ea un utilizator poate imparti valoarea cursei cu ceilalti pasageri care au si ei un cont Uber. Fiecare utilizator care imparte tariful unei curse Uber va achita o taxa suplimentara de 1 leu.


Citeste mai multe despre   










6272 vizualizari

  • -1 (35 voturi)    
    Metode de a evita tarifele exorbitante (Joi, 29 decembrie 2016, 16:07)

    cato [utilizator]

    1 Uber sa nu mai practice tarife exorbitante
    2 Nu folosi Uber
    3 ANAF sa verifice Uber
    4 Fiica presedintelui ANAF sa nu mai fie director Uber... ups
    • -1 (31 voturi)    
      Corect! (Joi, 29 decembrie 2016, 16:47)

      mbm [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Foloseste cu incredere taxiurile de la coltul strazii, care vor accepta cu placere sa porneasca aparatul si iti vor solicita fix suma de pe bon in noaptea de Revelion.

      Daca nu gasesti niciunul, mai asteapta. Pe 2-3 ianuarie sigur vei gasi unul.
      Numai ca atunci si Uberul va reveni la tarifele de baza.
    • -6 (6 voturi)    
      Nu mai lansa intoxicari ! (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 22:21)

      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Care e intoxicarea ? Ca fiica presedintelui ANAF este director Uber . Presedintele ANAF este Daniel Doros iar acea fiica este fiica personajului de trista amintire Gelu Diaconu , fostul sef al ANAF , demis de guvernul Ciolos in februarie 2016 pentru ca avea dosar penal . Asadar actuala conducere a ANAF are mainile dezlegate in fata lui Uber si n-o impiedica nimic sa ceara perfecta legalitate firmei Uber . Daca nu face asta nu Uber e de vina .
      • +5 (5 voturi)    
        Nu e intoxicare! (Duminică, 1 ianuarie 2017, 10:40)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        Nu doar ca omu' a fost presedinte Anaf cand s-a lansat Uber si pana de curand, da' in ultimii 20 de ani a fost plin si adjunct la vami, secretar de stat la economie, administrator la Romsilva, Eximbank si Romgaz. Chiar crezi ca trebuie sa fie direct la butoane!? Hai, nu-mi zi ca nu intelegi poza de ansamblu...
        • -4 (4 voturi)    
          Da , trebuie sa fie la butoane ! (Duminică, 1 ianuarie 2017, 13:22)

          Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

          Caci altminteri , cine e la butoane ii poate zadarnici orice actiune . Mai exact , acel Daniel Doros , actualul presedinte al ANAF , ii poate face mari mizerii lui Uber . Ia spune , Ponta de cind nu mai e la butoane mai are vreo influenta decit sa latre pe Facebook ? Si de ce e intoxicare ? Fiindca informatia este falsa : Fiica presedintelui ANAF sa nu mai fie director Uber . Pai director Uber nu este fiica presedintelui ANAF ci fiica unui fost presedinte ANAF .
  • +1 (27 voturi)    
    Bucuriile extreme se obtin cu costuri extreme ! (Joi, 29 decembrie 2016, 16:44)

    Sparafucile [utilizator]

    Tarifele mari , folosite ca sa-i stimuleze pe soferii Uber sa iasa pe traseu si sa nu bea spritzuri in casa , asa mari cum sunt ele , sunt cunoscute . Nu te forteaza nimeni sa le accepti . E preferabil sa-ti crape buza dupa un mijloc de transport si sa nu ai niciunul ? Apoi , indicind pe aplicatie destinatia , esti informat si cit te va costa cursa . Nu-ti baga nimeni mina-n buzunar . E prea scump ? Ia un taxi clasic - daca gasesti , ha ,ha ! - sau mergi pe jos . Lumea trebuie sa inteleaga ca in zile deosebite , de sarbatoare , si soferii Uber doresc sa stea acasa cu familia . Doar setea de cistig ii poate face sa renunte la aceasta bucurie , in favoarea clientilor lor . Ce ar vrea unii clienti , sa plateasca la fel de putin in zile de sarbatoare precum in zile obisnuite ? Nu se poate , bucuriile extreme se obtin cu costuri extreme . Se declara cineva indignat , de pilda , ca la avion clasa business este mult mai scumpa decit clasa economic ? Considera cineva acele tarife exorbitante ? Nu , este o bucurie extrema care se obtine cu un cost la fel de extrem . Si sa nu uitam esentialul : bucuriile extreme nu sunt si OBLIGATORII .
  • +2 (18 voturi)    
    Cursă Gratis (Joi, 29 decembrie 2016, 17:29)

    CristianDumitrescu [anonim]

    Sau poți folosi codul promo UBER-BUCHAREST pentru o primă cursă gratuită, până în 20 lei, valabilă în BUC/CJ/TM/BV.
    Până una alta, într-adevăr, sunt exorbitante/aberante tarifele practicate de revelion, dar merită pentru tot restul anului. Oricum ar fi, că e taxi sau uber, va fi cerere mare și cei implicați vor profita de asta.
  • +3 (19 voturi)    
    blabla (Joi, 29 decembrie 2016, 17:36)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Am luat taxi in noaptea de revelion in ultimii 3 ani la 1.39 la comanda-da, am gasit la comanda. Din cei 6 taximetristi dus/intors doar unul a comentat distanta si a primit doar 5 lei in plus fata de cursa. Asa ca se poate si fara Uber si tariful lor nesimtit!
    • -3 (3 voturi)    
      Hai , comenteaza si ce a fost anul asta (Luni, 2 ianuarie 2017, 19:37)

      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Si ca sa te lamuresti mai bine, priveste reportajul lui B1TV . Cum stateau taxiurile in siruri nesfirsite , refuzind sa primeasca comenzi prin dispecerat , ca sa se poata tocmi cu clientii pe tarife de 5-6 ori mai mari . Pe care le practica si UBER , cind are putine masini pe traseu , dar :
      1. Ti le aduce la cunostinta cinstit , de la inceput .
      2. Iti da prin email chitanta pentru transportul la acel tarif.
      3. Soferii parteneri UBER , inregistrati ca PFA , platesc impozit si TVA - din partea ce le revine din incasarea mentionata ( 80% )
      4. UBER plateste impozit si TVA pe partea care-i revine din incasarea mentionata ( 20% )
      Si acuma te-ntreb , ce faceau dispeceratele cind primeau comenzi , asa cum ai dat tu ? Raspuns : spuneau ca n-au masini pe traseu . Asa este sau nu ? Dar masinile lor stateau in siruri nesfirsite si refuzau comanda prin dispecerat, ca era mai interesanta jecmaneala clientilor pe teren , pe viu.
      Si acum ii intreb pe detractorii lui UBER : acei taximetristi care se tocmeau pe tarife de 5-6 ori mai mari , plateau ei vreun impozit ANAF pentru acei bani ? Intrebare retorica , bagau banii-n buzunar . Si in conditiile astea se mai gasesc unii care se lupta cu dintii si cu ghiarele sa apere taximetria clasica ? Uite ca se gasesc si striga : UBER e hotul , puneti mina pe hot !
      Ca fapt divers , in noapte de revelion , intre orele 23:30 - 03:30 , UBER a avut tarife normale , cu suprataxa ZERO ! Atit de multe masini UBER au iesit pe traseu . In timp ce taximetristii clasici umpleau oamenii de nervi si cereau sume de 5-6 ori mai mari .
      Iti recomand cu incredere si in viitor sa eviti UBER daca indragesti atit de mult taximetria clasica .
      • +7 (7 voturi)    
        Pot sa ma bag eu? (Luni, 2 ianuarie 2017, 20:04)

        Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        2.Chitanta nu fiscalizeaza sumele deci se incalca legea si se face evaziune;
        3-4. Pentru ca sumele sint nefiscalizate se poate presupune ca o pt o parte din ele se platesc taxe; cat exact, doar Uber stie pt ca Anaf-ul nu poate sa-i controleze vs. un martor fiscal sigilat.
        Si imi place refrenul: taximetristii fac evaziune, pe noi de ce bateti atat la cap cu fiscalizarea? :)
        • -6 (6 voturi)    
          Poti , dar te bagi degeaba (Luni, 2 ianuarie 2017, 20:47)

          Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

          Si iata de ce : chitanta aceea este informativa , pentru tine ca client , ca sa verifici prin internet banking ca nu ti s-au extras din cont mai multi bani . Nu este pentru ANAF caci conform OUG 28/199 , ART.2 , paragraful f , persoanele fizice autorizate sunt exceptate de la obligatia de a detine case de marcat fiscale si de a elibera bonuri fiscale . Vezi ultima mea postare din josul paginii . Iar soferii parteneri UBER asta sunt , persoane fizice autorizate . Odata ce am lamurit ca nu sunt obligati sa dea bon fiscal inseamna ca ei nu incalca legea caselor de marcat OUG 28/199 . Si cu asta am incheiat discutia fiindca detractorii UBER de acest punct se cramponau , de emiterea bonului fiscal .
          • +4 (4 voturi)    
            Nu chiar (Luni, 2 ianuarie 2017, 23:34)

            Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

            Citeste raspunsul; citeste complet legslatia fiscala; Uber face evaziune si e pacat pt tara asta daca are sustinatori.
          • 0 (0 voturi)    
            nu e okay sa emiti facturi pe alte sume (Miercuri, 4 ianuarie 2017, 8:53)

            avaprime [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

            Uber si AirBnb incalca legea fiscala deoarece emit facturi doar pe comisioanele incasate de ei nu pe toata suma platita.
            Incearca sa beneficiezi de aceste servicii ca persoana juridica sa vezi cum nu-ti poti justifica banii :)
  • 0 (20 voturi)    
    Sfat pt Uber Romania (Joi, 29 decembrie 2016, 17:41)

    Anarb [utilizator]

    Sa-si plateasca taxele si sa respecte legislatia.
    Sfat pt Anaf: sa investigheze evaziunea la scara larga practicata de diverse sisteme de plata online cu cardul.
    • -4 (10 voturi)    
      Grija ta pentru ANAF ne-nduioseaza pina la lacrimi (Vineri, 30 decembrie 2016, 10:50)

      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

      De ce ? Pari sincer cind crezi ca ANAF-ul este pagubit de Uber . Dar ia spune-ne tu cum este pagubit in conditiile in care fiecare sofer Uber este inregistrat ca persoana fizica autorizata , adica PFA , toate incasarile lui se fac prin banca si orice evaziune se poate constata fulgerator ? Fii mai degraba ingrijorat de cum este pagubit ANAF-ul de catre taximetristii clasici care primesc bacsisuri si nu le supun impozitarii . Deci Uber nu plateste un impozit la ANAF ci mii si mii de impozite mai mici prin fiecare sofer Uber inregistrat . Unde-i paguba ANAF-ului ? Ai fost victima unei manipulari grosolane regizata de televiziuni si companii de taximetrie , disperate ca noile tehnologii IT ii obliga sa fie cinstiti si mai cu respect pentru clienti .
      • +2 (6 voturi)    
        Deci sa inteleg ca UBER nu castiga nimic... (Vineri, 30 decembrie 2016, 12:33)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        Din cum coprofagesti tu aici banii pleaca la sofer, soferul da impozit si gata! uber face totul din bunatatea sufletului sau...
        Mai cati oameni destepti in tara asta!
        • -7 (7 voturi)    
          Fiindca vad ca-ti pasa enorm de Uber (Vineri, 30 decembrie 2016, 21:13)

          Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Iti explic eu mai detaliat cum stau lucrurile : Uber nu este firma de transport sau taximetrie ci de IT . Ea este proprietara aplicatiei ce se instaleaza pe tablete si telefoane . Ea nu detine masini , masinile sunt ale soferilor , care sunt colaboratori si si le intretin singuri . Soferii platesc lunar o chirie lui Uber pentru dreptul de a fi introdusi in aplicatie si de a cistiga bani de pe urma ei . Iti dau aceste explicatii dintr-o imensa marinimie dar si din dorinta de a te scoate din pasa scatologica in care pari intrat fara scapare .
          • +5 (7 voturi)    
            Auzi, da' TVA cine colecteaza? (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 0:03)

            Iomen [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

            Uber sau soferii Uber. Si in baza a ce daca nu dau bon fiscal?
            Uber e inregistrata in Romania?.Declara impozit pe profit la nivelul sumelor platite de clienti? In baza a ce inregistreaza veniturile?De unde stim ca sint toate daca nu le putem compara cu memoria din casele de marcat? La Anaf se prezinta un cont si grosul platilor se pot duce direct intr-un cont sau in 10.000 din Panama (si nu-mi spune ca nu se pot transfera bani nefiscalizati in Panama).
            • -7 (7 voturi)    
              Dar ia raspunde tu la o intrebare (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 0:41)

              Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

              De ce trebuie sa ma preocupe pe mine , client UBER, modul cum se organizeaza ANAF-ul ca sa nu fie tras pe sfoara ? Demonstreaza-mi tu mie ca asta trebuie sa fie treaba mea si nu a ANAF-ului . Toate detaliile astea sunt in curs de organizare - vezi Ziarul Financiar - fiindca platforma Uber foloseste plati integral digitalizate . Bonul acela fiscal de care pomenesti vine prin email - eu am o sumedenie - iar ANAF trebuie sa se organizeze ca sa colecteze TVA-ul de pe o factura digitala , nu clientul . Pe mine ca si client ma intereseaza sa-mi fie mie bine si serviciul pe care-l platesc sa-si merite banii . N-o sa ma apuc acuma sa ies in strada ca sa protestez ca ANAF-ul nu e-n stare sa schimbe legislatia pentru a-si incasa drepturile de la Uber . Cum nu ma preocupa nici daca din bacsisurile primite soferii de taxi clasic platesc vreun impozit .
              • +8 (8 voturi)    
                Iti raspund eu (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 9:34)

                Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                Pt ca sint si banii tai. Sint banii de spitale pt care s-a marsaluit dupa Colectiv, sint banii de autostrazi, sint banii de metrou.
                Ce primesti tu nu e bon fiscal pt ca nu vine dintr-o masina fiscalizata, adica dintr-o cutie neagra in care statul se asigura ca odata sigilata nu se poate umbla si tranzactiile se memoreza ramanand martor la control. Teoretic orice sistem de casa de marcat e admisibil atata vreme cat il inregistrezi si obtii aprobare pt el; asa ca statul n-are nici o vina de data asta. Tu primesti de la Uber chitante pe care le fac si eu pe calculator si ti le trimit pe mail si zic, vai draga, eu sint era digitala si statul e in urma.
                • -7 (7 voturi)    
                  Raspunzi dar n-ai priceput esentialul (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 12:14)

                  Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

                  Adica ce ? Adica faptul ca eu , client , nu pot organiza relatia dintre un agent economic si ANAF . Oriciti bani de spitale si catedrale s-ar obtine prin jugularea evaziunii , nu eu client sunt chemat sa rezolv asta . Si de aceea nu ma intereseaza fiindca n-am atributii in domeniu si nici putere . Asa cum lipsa de autostrazi nu ma poate determina - oricit mi-as dori autostrada spre Iasi - sa construiesc eu una . Iar acuma spune-mi cind ai protestat ultima data pentru neimpozitarea bacsisurilor chelnerilor , taximetristilor , frizerilor si a spagii la doctori . Fiindca - tu spui asta - sunt si banii tai .
      • +7 (9 voturi)    
        Era plin de soferi Uber pt PFA la Anaf (Vineri, 30 decembrie 2016, 23:48)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        Se facuse o coada...noroc cu marmota de la ghiseu ca era operativa. :) Chiar m-ai facut sa rad. Pai si de ce s-ar inregistra soferii Uber cand au acoperirea perfecta pt evaziune? Pe un taximetrist normal il vezi dupa masina, il opresti, ii faci numerarul, compari cu fiscalul de pe casa si l-ai ars.
        La Uber nu stii ca face transport sa-l opresti, dar presupunand prin absurd ca-l nimeresti n-ai nici casa de marcat, nici bon fiscal si nici bani nu gasesti la el. Tranzactiile catre el fiscul nu poate sa le verifice; cand au cerut acces automat asta vara la platile electronice au sarit toate bancile si firmele de carduri ca se face intruziune in viata privata. Trebuie cerere aprobata, sa justifici de ce...asta merge doar la pestii mari, cu filaj. Asa ca lasati gogorita asta ca ce e prin banca e verificat; fara acces Anaf automat la big data e cea mai buna acoperire de evaziune.
        • -8 (8 voturi)    
          Trezeste-te amice , vremurile s-au schimbat ! (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 0:54)

          Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui ids

          Azi cind platile digitale se extind fulgerator tu ti-ai dori controale la bani cash doar pentru a avea garantia ca nu se produce evaziune ? Adica toti clientii taxiurilor sa fie obligati sa plateasca cash ? S-au schimbat vremurile , trezeste-te ! E treaba ANAF-ului sa se organizeze si sa schimbe legislatia pentru a nu putea fi tras pe sfoara nici in cazul platilor digitale . Trebuie doar sa stie ce sa ceara Parlamentului , dar daca nu stie , asta nu e treaba noastra a clientilor Uber . Noi stim ca ni se ofera un serviciu care ne place , pe care il apreciem si suntem gata sa platim si tarife dinamice in situatii de mare aglomeratie . Cine moare de grija ANAF-ului si vede in evaziune un atac la propria prosperitate sa protesteze si in cazul bacsisurilor primite de soferii de taxi clasic .
          • +5 (7 voturi)    
            Exact asta e problema (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 10:14)

            Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

            Platile digitale se extind fulgerator, dar nu intotdeauna legal, iar Uber e campion la asta. Micul comerciant are si casa de marcat, si plati limitate in numerar si din ian va avea si POS obligatoriu, toate dintr-o suspiciune doar ca ar face evaziune. Uber in schimb nici nu se sinchiseste de conceptul de bon fiscal, de TVA si toata lumea trebuie sa taca malc. Pai unde e egalitatea in fata legii? Daca nu esti in stare sa te adaptezi legislatiei, iti inchizi matale frumos sandramaua si revii cu afacerea cand poti sa respecti cerintele legale ca toata lumea. Platile cu cardul trebuie sa.reslecte legislatia la fel ca si cele cash; nimeni nu e deasupra legii.
            • -4 (4 voturi)    
              Unde exista solutii nu inventa tu altele (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 16:48)

              Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Ioizu

              Cum vine chestia asta pe care o sustii : Daca nu esti in stare sa te adaptezi legislatiei, iti inchizi matale frumos sandramaua si revii cu afacerea cand poti sa respecti legislatia . S-avem iertare dar cine incalca legislatia e infractor iar afacerea nu si-o stopeaza de buna voie ci i-o inchid autoritatile statului . Impiedica cineva ANAF-ul sa-i inchida afacerea lui Uber daca Uber e infractor si face evaziune fiscala ? Da sau nu ? Nu face , dar ANAF-ului ii e jena sa admita ca nu si-a pus la punct instrumentele de verificare si control pentru plati digitalizate . Pai cine sa i le puna la punct , Baba Wanga ? Platile cu cardul pina nu le declara vreo lege ilegale sunt perfect legale chiar daca tie iti displace profund ideea . Principiul fundamental e ca nu este treaba clientilor in ce masura reusesc autoritatile statului sa impoziteze corect un agent economic . Asa cum nici pacientii doctorilor celebri nu se lupta pe viata si pe moarte ca spaga data de ei sa fie impozitata - n-au decit sa gaseasca autoritatile metode pentru asta .
              • +5 (5 voturi)    
                Pe logica ta (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 17:57)

                ids [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                Legislatia cere bon fiscal, Uber n-o respecta =>Uber infractor. De ce nu face nimic Anaf!? Pai cred ca a spus Cato mai sus, da' l-ati umplut de minusuri.
                • -5 (5 voturi)    
                  Ia examineaza si urmatoarele cazuri (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 22:54)

                  Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui ids

                  Platile digitale facute online, dintr-un cont de banca , nu sunt comparabile cu platile cash facute la o covrigarie , care are casa de marcat fiscala si da bon fiscal FIZIC care evidentiaza TVA-ul . Exemple : plata unei facturi online a serviciilor unui furnizor , fie el ENEL pentru electricitate , sau RDS-RCS pentru net , sau Vodafone pentru telefonie mobila . Primesti vreun bon fiscal dupa o asemenea plata ? Nu , primesti o factura in format electronic PDF si asta pentru stiinta ta . Regularizarea platii TVA-ului intre furnizorul de servicii si ANAF se face pe alte cai specifice tranzactiilor digitale . Vrei ca Uber sa dea bon fiscal ? Pentru ce ? Ca nu Uber ti-a efectuat serviciul de transport ci soferul - cu statut de PFA - care de la Uber a inchiriat doar aplicatia IT . Aplicatie care face trei lucruri : 1. Il pune in contact cu clientul . 2. Ii calculeaza lungimea traseului si intervalele de stationare conform senzorilor GPS . 3. Ii calculeaza suma ce trebuie s-a extraga din contul clientului , suma din care Uber ia o parte iar soferul alta . Ce TVA are de platit fiecare se calculeaza dupa aceea si fiecare raspunde in fata ANAF pentru obligatiile sale financiare . Nu e treaba ta ca client in ce proportii se imparte suma aceea si ce TVA plateste fiecare , de aceea prin email primesti o informare asupra sumei totale care ti-a fost extrasa din cont impreuna cu harta traseului parcurs . E cu totul alta mincare de peste decit cumpararea unui covrig de la patiserie iar ANAF n-are decit sa puna la punct proceduri detaliate pentru a-si asigura primirea sumelor ce i se cuvin .
                  • +5 (7 voturi)    
                    Mai informeaza-te (Duminică, 1 ianuarie 2017, 10:16)

                    Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                    Legislatie nu stii, dar asta nu te impiedica sa comentezi pe larg cu aer de cunoscator. Conform OUG 28/1999 (legea caselor de marcat), indiferent ca incasarea se face cu numerar sau cardul, este obligatorie utilizarea caselor de marcat fiscale pentru bunurile livrate cu amanuntul si prestarile de servicii efectuate DIRECT catre populatie (art. 1). Motivul pentru care furnizorii de utilitati nu emit bon fiscal nu are nici o legatura cu digitalul (oricum nici la cash nu emit), ci cu faptul ca ei nu intra in categoria serviciilor prestate direct (nu intra in contact direct cand iti livreaza 2 galeti de curent pe teava). Teoria ta ca decontarea TVA-ului pentru platile electronice s-ar face diferit ca la numerar e de rasul lumii; oricine cu o minima pregatire contabila te poate lumina. Se face evaziune cu Uber cu tot digitalul lor prietene, las-o jos ca macane!
                    • -4 (4 voturi)    
                      Esti rupt de realitati , amice ! (Duminică, 1 ianuarie 2017, 13:56)

                      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

                      Uite aici exemplu de serviciu prestat direct catre populatie si pentru care nu se emite bon fiscal : intarea la metrou cu card contactless Visa sau Mastercard . Banii de o calatorie ti se iau direct de pe card si nu primesti niciun bon fiscal , ci doar acces liber prin turnichet . Ei , sa te vad , la asta ce mai spui ? Fiindca prestatia Uber seamana ca doua picaturi de apa cu cea a metroului , banii se iau direct de pe card si nu se emite bon fiscal . Ba chiar Uber e mai corect fiindca iti trimite prin email o chitanta cu valoarea prestatiei , pe cind Metrorex nu-ti trimite nimic . Ce denota asta ? Ca la nevoie ANAF se poate adapta metodelor moderne de plata si stie el bine si cum sa-si recupereze TVA-ul , si cum sa juguleze evaziunea .
                      • +4 (6 voturi)    
                        Continua sa te informezi (Duminică, 1 ianuarie 2017, 20:24)

                        Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                        Poate reusesti sa fii pregatit. Aceeasi OUG 28/1999, doar ca art. 2, spune ca fac exceptie, printre altele, transportul public de calatori pe baza de bilete/abonamente tiparite si metroul.
                        • -5 (5 voturi)    
                          Informeaza-te tu , mai bine ! (Duminică, 1 ianuarie 2017, 22:01)

                          Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

                          Pai cind intri la metrou doar atingind aparatul cu cartela contactless primesti vreun bilet tiparit ? Cind platesti la RATB un abonament pe o zi prin SMS primesti abonamentul tiparit ? Cind platesti taxa de pod la Fetesti prin SMS primesti bon fiscal ? Cind platesti parcarea la Brasov prin SMS primesti bon fiscal ? Cind platesti rovigneta prin SMS primesti chiar rovigneta si bon fiscal pe linga ea ? Nu sunt astea prestari de servicii directe catre populatie care conform OUG-ului tau ar necesita bon fiscal ? Unde-i bonul fiscal ? Deci ANAF accepta aceste situatii fiindca a evoluat si s-a adaptat noilor tehnici de plata . Tot o tehnica de acelasi tip foloseste si Uber . De ce , dupa tine Uber este evazionist si toti cei enumerati inainte nu ? Mai ales ca de la toti cei enumerati inainte nu primesti vreo chitanta prin email pe cind de la Uber , da .
                          • +4 (4 voturi)    
                            Pai ce sa se informeze? (Luni, 2 ianuarie 2017, 8:59)

                            ids [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                            Omul ti-a explicat clar din legea de care tu habar n-aveai ca Uber trebuie sa emita bon fiscal si ca statul n-are ce adaptare sa faca; poate sa preia orice data doar Uber sa aiba bunavointa sa respecte legea si sa-si implementeze un sistem informatic fiscalizat: CA N-ARE!
                            Ti-a mai explicat omul ca fiscalitatea n-are nici o legatura cu canalul de incasare; sint diverse motive pentru care anumiti operarori nu emit bon si trebuie doar SA CUNOSTI LEGEA in integralitatea ei ca sa intelegi de ce. La utilitati pentru ca e serviciu neprestat direct, la transportul public pentru ca e exceptat si asta indiferent ca dai cu cardul la turnicheti sau platesti la casa samd. Tu poti sa pui nspe mii de exceptii si sa intrebi ca un copil mic de ce tot timpul, dar cum ti-a si anarb, informeaza-te ca pana acum, in afara de sustinerea evazionismului Uber cu incapatanare, n-ai demonstrat nimic.
                          • +4 (4 voturi)    
                            Poate totusi citesti (Luni, 2 ianuarie 2017, 9:39)

                            Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                            ...si nu revii cu argumente dupa ureche. Eu am redat, pe scurt, cu cuvintele mele; metroul nu intra sub incidenta tiparirii, iar dupa abonamente/bilete mai e o adaugire "conform legii", adica exista o alta lege/norma specifica ce reglementeaza si permite exceptii sau detalieaza.
                            Oricum discutia era ca domeniul repectiv e exceptat in timp ce Uber e inclus. Vad ca tot te incerci sa demonstrezi ca si altii fac evaziune, deci ar fi ok la Uber sau alte sisteme de plata cu cardul. Pe bune, asta e argument?
                          • +4 (4 voturi)    
                            Taxa de pod si rovinieta (Luni, 2 ianuarie 2017, 9:56)

                            Anges [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                            Nu sint cu siguranta prestari de servicii directe catre populatie. Asa cum sugereaza si numele sint taxe de utilizare a unei infrastructuri care sint colectate si merg la CNADNR. De asemenea imi pare ca majoritatea parcarilor tin de primarii si doar sint administrate de terti; e posibil sa fie reglementari specifice si aici.Daca nu stii cu siguranta, mai bine nu te baga in discutie.
              • +4 (4 voturi)    
                Ti s-a explicat clar unde e buba (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 18:19)

                Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                Nu e vorba de lipsa de tehnologie sau de jena, da' te faci ca nu intelegi. Oricum, cine a vrut sa-nteleaga care-i treaba, a-nteles.
          • +5 (7 voturi)    
            Ce concept tare! (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 10:20)

            ids [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

            Adica daca unii fura un ou, e ok sa fur si eu un bou. Unii bacsisul, altii toata suma. Super! M-ai convins cu asta. ;)
            • -5 (5 voturi)    
              Conceptul e altul (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 13:15)

              Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui ids

              Care ? Ca daca fura cineva un ou sau un bou autoritatile statului trebuie sa-l prinda . Nu sa se vaicareasca precum ca tara e plina de hoti si sa ne roage pe noi sa-i prindem . Nu e treaba noastra sa prindem hoti fiindca nici nu ne pricepem si nici nu avem scule .
  • -1 (17 voturi)    
    nu inteleg (Joi, 29 decembrie 2016, 22:56)

    gnd [utilizator]

    Serviciu de piata libera. Cand este cerere mare si pretul este mai mare nu vad absolut nici o problema cu asta. Vrei sa mergi platesti, nu vrei nu mergi, mergi pe jos, bicicleta, sau masina personala. Ce atata lamentare...
  • +2 (12 voturi)    
    Taxa aia... (Joi, 29 decembrie 2016, 23:04)

    Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator]

    ... se numeste taxa pe hipsterism. O sa-i auzim cum vor plange pe facebook ca au platit prea mult pe o cursa la miezul noptii.
  • +3 (5 voturi)    
    Specula (Vineri, 30 decembrie 2016, 12:35)

    strutul [utilizator]

    Nu se numeste piata libera (bazata pe cerere si oferta) specularea unor situatii conjucturale: se numeste specula.

    Faceti niste exercitii de imaginatie:
    - In perioada sarbatorilor supermarketurile sa aiba "tarife dinamice". E coada la casa de marcat, dublam preturile.
    - Te duci la restaurant (cu tarife dinamice, e aglomeratie) platesti triplu.
    - Sau mai simplu, vrei sa "tai" coada platesti dublu
    - etc
    Si totul la vedere cu anunturi: de la ora h tariful este x2
    • -5 (7 voturi)    
      Uite cum e cu specula (Vineri, 30 decembrie 2016, 21:32)

      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui strutul

      Poti invinovati un lant hotelier - sa zicem , de la o statiune de ski - ca in plin sezon de ski practica niste preturi mult mai mari ca in extrasezon , adica vara ? Care sunt preturile normale , cele din extrasezon sau cele din plin sezon ? Daca unul ca tine considera ca normale sunt preturile din extrasezon inseamna ca in plin sezon acel lant hotelier practica preturi de specula . Este viziunea LUMPEN-MARXISTA asupra comertului . La fel cu restaurantele care au Happy Hour , intervalul in care vind mai ieftin . Care sunt preturile normale la ei , cele din Happy Hour sau cele de la orele de virf ? Fac ei specula la orele de virf ? Asadar tarifele dinamice sunt inventate de mult , se practica de mult , nu le-a inventat Uber si mai au o caracteristica : se adreseaza doar celor dispusi sa le accepte si sa le recunoasca LEGITIMITATEA . Cei ce se considera trasi pe sfoara , speculati sau tepuiti pot opta pentru variante mai economice . E ceva imoral ca Uber nu se adreseaza asistatilor si defavorizatilor social ? Ci celor ce dispun de resurse si doresc sa aiba un serviciu sigur zi de zi , ceas de ceas , spontan si-n proportii de masa . In fond au si oamenii cu bani dreptul sa traiasca bine , nu doar cei cu salariul minim pe economie .
      • +5 (7 voturi)    
        Da, poti...invinovati Uber (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 0:18)

        Anges [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        Nu vorbim aici nici de activitati cu caracter sezonier, nici de promotii pt stimularea vanzarilor.
        Uber are activitate tot timpul anului, ca un lant de magazine; poti gasi nspe mii de motive, dar pretul crescut la oua inainte de Pasti e specula.
        Si pana sa ne explici teorii economice, invata mai bine scrii schi.
        • -6 (8 voturi)    
          Esti infestat cu o viziune marxista , amice ! (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 3:49)

          Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anges

          De ce ? Fiindca nu iei in considerare decit pretul prestatiei . La fel faceau marxistii cind condamnau exploatarea angajatilor de catre capitalisti si insusirea PLUSVALORII . Faptul ca acei capitalisti creau locuri de munca si-si asumau riscuri la fiecare afacere noua nu-i impresiona pe marxisti . Nici reinvestirea cistigurilor in noi capacitati de productie nu-i impresiona , desi aceasta crea noi locuri de munca . Ei o tineau ca gaia matul : capitalistii exploateaza , sa nu mai exploateze si sa renunte la cistiguri . Asadar , faptul ca Uber asigura transport chiar si in zile supraaglomerate nu ti se pare important nici tie nici altor marxisti care arunca acuza de specula . Inseamna ca n-ai inteles cum functioneaza Uber . Uber n-ar soferi salariati sa-i scoata la munca cind vrea el . Acei soferi ies la munca cind vor EI si ca sa iasa la munca intr-o zi de sarbatoare trebuie bine platiti . Chiar foarte bine platiti . Si cine-i plateste ? Cei care au bani , care au nevoie de serviciul lor si n-au timp sa arunce acuze de specula . La ei banul nu conteaza , conteaza ca cineva le asigura serviciul de care au nevoie . Cu alte cuvinte , in perioade aglomerate Uber isi SELECTIONEAZA clientela si ofera servicii numai oamenilor cu bani . Asa cum companiile aeriene ofera clasa business doar celor cu bani . Traim in capitalism , nu e rusine nici sa ai bani si nici sa-i ceri de la cei ce au bani .
          • +5 (7 voturi)    
            Nu e vorba de marxism, doar de Uber (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 9:51)

            Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

            O companie care obtine un avantaj competitiv fata de alti transportatori din neplata taxelor, probabil a asigurarilor de pasageri si a licentelor de transport.
            Cat despre locuri de munca si investitii, da-mi voie sa ma indoiesc. Cererea de transport e relativ constanta, deci soferii Uber fura locuri de munca de la taximetristi, iar investitia din partea Uber e platforma deja existenta pe care nici n-au binevoit sa o adapteze la sistemul fiscal romanesc. Asta ca sa nu mai spun ca practic Uber sustine un sistem care creste poluarea si aglomeratia, automobilul, in defavoarea transportului in comun.
            • -6 (6 voturi)    
              Ia fa un efort ca sa pricepi ce se intimpla (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 12:31)

              Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

              Si ce se intimpla ? Uber nu e firma de transport ci de IT . Ea traieste din inchirierea aplicatiei IT soferilor individuali care sunt inregistrati ca PFA . Uber nu are masini deci nu are ce licente de transport si asigurari de pasageri sa plateasca . Soferii individuali platesc mii si mii de impozite la ANAF . Daca nu platesc si fac evaziune , nu pot eu , client sa organizez activitatea ANAF in asa fel incit sa fie jugulata evaziunea . E datoria ANAF sa deschida dosare penale celor ce nu-si platesc taxele si sa reglementeze regimul PFA in asa fel incit evaziunea sa devina imposibila sau concurenta facuta taximetristilor sa fie corecta . Nu e datoria mea ca si client sa ma indeletnicesc cu asa ceva . Zici de poluare si aglomerare ? Pai taxiurile nu polueaza si aglomereaza ? Numai masinile cu soferi Uber ? Iar aici chiar c-ai dat-o in bara fiindca in alte tari Uber a lansat aplicatia UberPool , care ii pune in contact pe toti cei ce vor sa mearga intr-o anumita directie, la o anumita ora, si toti calatoresc cu o singura masina Uber . Asta cu adevarat reduce aglomerarea si poluarea . Fac taxiurile asa ceva ?
              • +6 (6 voturi)    
                Deocamdata polueaza la fel (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 14:07)

                Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                ...ca taxiurile. Si exista deja ceva ce pune in contact toti doritorii sa calatoreasca in comun: se cheama RATB si Metrorex. :) Mai eficient si nepoluant decat ar face-o un UberPool vreodata. Totul e sa se limiteze evaziunea si sa avem bani de investitii in infrastructura.
                Si da, cea mai buna abordare ar fi ca Anaf sa controleze toate sistemele astea de plata cu cardul (Uber, Airbnb, platforme online pe vanzari "de ocazie") si stabileasca metode de a se asigura ca utilizatorii/colaboratorii se inregistreaza la randul lor pt taxe. Deocamdata, asa cum functioneaza acum, sint doar un focar de evaziune cu aceeasi scuza ca angrourilor de pe vremuri: preturi mici.
                • -7 (7 voturi)    
                  Nu te infunda in absurditati ! (Sâmbătă, 31 decembrie 2016, 18:14)

                  Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

                  Adica ce faci , trimiti toata lumea sa mearga cu transportul in comun , care n-are nici capacitate si nici nu e disponibil 24 de ore de 24 ? Mai ai putin si ne recomanzi trasura cu cai , nepoluanta si ecologica . Iar naivitatea cu care definesti cauza lipsei de bani , adica evaziunea fiscala , frizeaza ridicolul . Banii lipsesc din cauza fraudelor , a licitatiilor trucate si a delapidatorilor gen Secureanu de la Malaxa. Nu te-am vazut revoltat si impotriva spagilor grase percepute de doctori celebri , care iarasi nu sunt impozitate . Dar daca spui ca ANAF ar trebui sa controleze toate sistemele de plata digitalizate nu rezulta ca cineva l-ar impiedica s-o faca , exceptind , poate , propriul tembelism . Ce , se opune vreun client Uber ca ANAF-ul sa-i ia si sapte piei Uber -ului daca asa e croita legislatia ? Sa-i ia daca se pricepe si are instrumente . Totusi , prea mult timp pierdem cu discutii finantiste purtate de pe pozitia " fiindca autoritatile statului nu pot impozita corect un agent economic inseamna ca serviciile oferite de acel agent economic sunt detestabile . trebuie ignorate , evitate si repudiate de catre clienti " . E o pozitie stupida si nu se armonizeaza in consecventa cu atitudinea fata de prestatiile doctorilor celebri care iau o spaga la fel de neimpozitata . Dar ale caror servicii sunt in continuare apreciate si mult cautate de catre pacientii aflati la ananghie .
                  • +3 (3 voturi)    
                    O singura precizare (Duminică, 1 ianuarie 2017, 10:55)

                    Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                    Pe ce te bazezi cand spui ca nu m-am revoltat impotriva spagilor si licitatiilor trucate? Eu zic sa te mai uiti prin postari trecute inainte sa vorbesti... Dar ma rog, documentarea nu e partea ta cea mai tare.
                    In rest, cum zicea cineva mai sus, cine a avut de inteles, a inteles.
                    • -3 (3 voturi)    
                      Nu rastalmaci ceea ce e clar scris ! (Duminică, 1 ianuarie 2017, 15:31)

                      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

                      Scrie clar acolo : e vorba de revolta impotriva spagilor primite de doctori celebri , de la pacienti , si care nu sunt impozitate . Un spirit justitiar ca tine ar trebui sa n-aiba somn pina nu se impoziteaza si acele spagi . Nu sa se revolte SELECTIV doar la presupusa neimpozitare a lui Uber .
                      • +4 (4 voturi)    
                        Exact (Duminică, 1 ianuarie 2017, 20:27)

                        Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                        pe aceste teme am postat in trecut la articole HN. Repet, pe ce te-ai bazat?
                        • -5 (5 voturi)    
                          Dar e foarte simplu (Duminică, 1 ianuarie 2017, 23:14)

                          Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

                          De unde era sa stiu eu ca tu esti tu ? Dar daca e asa cum spui , asteapta-te sa vina in curind mesterii ca sa-ti ia masura . Pentru statuie . Asa un luptator contra evaziunii merita una .
                          • +3 (5 voturi)    
                            LOL (Luni, 2 ianuarie 2017, 9:25)

                            Iomen [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

                            Dupa numele de utilizator!? Si daca n-ai stiut, de ce ai comentat? Are dreptate anarb, o tii ca tine pana-n panzele albe si-n fata evidentelor. De la mine ai credibilitate 0 la postari.
                            • -2 (2 voturi)    
                              Eu iti dau un sfat (Luni, 2 ianuarie 2017, 16:00)

                              Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

                              Tu ocupa-te de chestii mai serioase , de evaziune - daca o poti dovedi - si lasa-l pe amicul pomenit sa ma convinga el ca a postat ce trebuia in trecut . Oricum , ca a postat , ca nu a postat , n-are nicio legatura cu ce discutam noi p'acilea si nici vreo importanta . Decit , poate , ca sa i se ridice statuia aia .
  • -3 (3 voturi)    
    Update - 1 Ianuarie 2017 orele 03:00 (Duminică, 1 ianuarie 2017, 3:19)

    Sparafucile [utilizator]

    Tarife Uber in Bucuresti : 1.00 , adica tarife perfect normale fara nicio majorare . ETA mediu : 3 minute . Semn ca pe strazi a fost abundenta de masini Uber . Si asa a fost de pe la 23:30 in continuu , tarif 1.00 . Stim insa ce vor spune contestatarii lui Uber : nu ne intereseaza , daca nu dau bon fiscal sa se spele cu masinile lor pe cap , noua bonul ne trebuie nu cursa .
  • -6 (6 voturi)    
    Ia sa-i lamurim noi pe detractorii lui UBER (Luni, 2 ianuarie 2017, 15:39)

    Sparafucile [utilizator]

    Sa-i lamurim de ce soferii parteneri UBER nu trebuie sa detina case de marcat fiscale si prin urmare nici sa elibereze bonuri fiscale . Cum ii lamurim ? Citind cu atentie OUG 28/199 , legea caselor de marcat , atit de draga contestatarilor UBER , si anume ART .2 - exceptii de la obligatia de a detine case de marcat fiscale . Ce scrie acolo in lege la paragraful f ? Ca printre exceptii se numara si : f) activităţile desfăşurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implică crearea unei societăţi comerciale .
    Pai este exact cazul soferilor parteneri UBER care sunt PFA ! Caci ei , soferii parteneri iti livreaza prestatia de transport nu UBER . UBER doar le inchiriaza lor aplicatia IT . Ce este o persoana fizica autorizata ? Conform OUG 44/2008 este o persoana fizica , autorizata sa desfasoare orice forma de activitate economica permisa de lege, folosind în principal forta sa de munca . Cazul soferilor mentionati .
    S-a inteles , baieti ? Mai aveti ceva de spus ? Soferii parteneri UBER desfasoara o profesie libera care nu implică crearea unei societăţi comerciale si ca atare sunt exceptati de la obligatia de a detine case de marcat fiscale . QED !
    • +6 (6 voturi)    
      Bravo (Luni, 2 ianuarie 2017, 20:22)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Mi-a luat vreo 2-3 zile sa te fac sa citesti o lege, dar am reusit. Acum ia si Noul cod fiscal, citeste-l si incearca sa-l corelezi cu OUG 28/1999.
      Ai sa vezi ca la art. 7 definitia profesiilor libere sau liberale, in intelesul fiscal al termenului, include 2 conditii:
      - sa fie exercitata pe cont propriu - si aici e discutabil daca fara aplicatie ar putea desfasura vreo activitate pt ca aplicatia ii leaga pe soferi de client, ei neavand licenta, semnalistica si practic posibilitatea sa culeaga un client necunoscut de pe strada;
      - (cel mai important) sa fie exercitata conform actelor normative speciale care organizeaza si reglementeaza exercitarea profesiei respective (ceva gen contabil) - lucru de care Uberistii sint la ani lumina.
      Altfel, pt cultura ta generala, o multime de afaceri mici care vand cu amanuntul, de la mici magazine la reparatii de ceasuri, sint organizate ca PFA, asociatie familiala AF sau intreprindere individuala II. E chiar nostim ca toti oamenii astia scoateau bon fiscal desi nu trebuia. Eu zic sa-ti publici teoria ca devii erou pt ei.
      • -6 (6 voturi)    
        Fii cinstit si n-o mai da la intors ! (Luni, 2 ianuarie 2017, 21:08)

        Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

        Caci fraza cheie in includerea PFA -urilor in cazurile exceptate este sa se incadreze in acele forme de organizare care nu implică crearea unei societăţi comerciale . Or aici , oricit ai fi tu de rea credinta nu poti sa-i pui pe acei soferi sa-si creeze o societate comerciala pentru o prestatie pasagera daca legea nu le cere explicit asta . Si de fapt abordarea corecta a problemei este urmatoarea : nu noi , niste forumisti sa constatam daca soferii cu PFA incalca vreo lege ci autoritatile statului , in frunte cu ANAF . Ma macina insa banuiala ca ANAF este multumit de cum isi achita obligatiile fiscale soferii cu PFA , altminteri ii baga pe toti la zdup . Iti doresc calatorii incintatoare in compania soferilor parteneri UBER ! Dar , ma rog , daca esti masochist poti merge si cu taxiurile clasice .
        • +3 (3 voturi)    
          Nu nici o fraza cheie (Luni, 2 ianuarie 2017, 23:42)

          ids [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

          PFA urile dau si ele bon fiscal daca desfsoara activitatile prevazute de lege. Ca tu pui semn egal intre PFA si profesie liberala e problema ta. Anarb ti-a dat definitia din Codul fiscal; ai citit-o? A inventat el cuvintele sau asa scrie acolo? Pai si daca asa scrie ce mai comentezi?
        • +2 (2 voturi)    
          Sa emita bon fiscal (Luni, 2 ianuarie 2017, 23:56)

          Iomen [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

          Asta le cere legea, nu sa fie SC. Fiscalizarea nu-i optionala. Ai incercat vreo 4 motive pt care nu trebuie bon fiscal si de fiecare data ti s-a dat citatul din lege care suprascria interpretarea ta. Cine e-n legalitate stie din prima de ce are o anumita abordare fiscala si face motivatia publica. Uber se ascunde dupa deget si are de fapt chiar ca model de afaceri incalcarea legii, motiv pt care a fost deja interzis explicit in mai multe state Europene. Un google e suficient de clarificare pt interesati.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version