Asociatia companiilor de soft critica decizia guvernului Grindeanu pentru eliminarea plafonului de plata a CAS si CASS: "Se blocheaza dezvoltarea sectorului"/ Grindeanu: Obtinem astfel venituri suplimentare de 1,9 miliarde lei

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 12 ianuarie 2017, 0:36 Economie | IT

Sorin Grindeanu
Foto: Agerpres
Premierul Sorin Grindeanu a decis eliminarea plafonului de 5 salarii medii brute peste care nu se impunea CAS si CASS in incercarea de a obtine venituri suplimentare la buget pentru a putea onora promisiunile din campanie. Reprezentantii Asociatiei Patronale a Industriei de Software si Servicii (ANIS) critica insa dur decizia sustinand ca salariile reprezinta in acest sector cel mai mare cost, iar decizia va afecta dezvolatarea sectorului care a avut cea mai mare rata de crestere din 2008 incoace si a sustinut toata economia.

"O astfel de masura, fara a fi anuntata in prealabil, afecteaza negativ performanta si competitivitatea sectorului si poate crea incertitudine, fapt ce poate afecta gradul de incredere in sectorul romanesc de tehnologie si inalta performanta", au declarat reprezentantii ANIS pentru Ziarul Financiar.

Premierul Sorin Grindeanu a declarat vineri ca eliminarea plafonului de 5 salarii medii brute peste care nu se impunea CAS si CASS va asigura venituri suplimentare la buget de 1,9 miliarde lei, care pot acoperi integral majorarea salariului pentru angajatii din cultura, cresterea pensiei minime de la 1 martie, transport gratuit pentru toti studentii si dublarea burselor acestora.

In deschiderea sedintei de guvern de vineri, Grindeanu i-a cerut ministrului de Finante sa fie atent la mentinerea veniturilor la bugetul de stat si a citat exemplul eliminarii plafonului de 5 salarii medii brute peste care nu se mai impunea CASS, si de care beneficiaza, potrivit premierului, 36.000 de persoane. Aceasta eliminare va aduce la buget un plus de venituri de 500 milioane lei, care acopera eliminarea CASS de la dobanzile bancare si cresterea salariilor pentru cultura.

Prin eliminarea plafonului de 5 salarii medii brute pentru care nu se percepea CAS bugetul va castiga 1,4 miliarde lei, suficient, in opinia lui Grindeanu, pentru cresterea pensiei minime de la 400 la 520 lei, de la 1 martie, transport gratuit la CFR pentru toti studentii si "mai mult decat dublarea burselor studentilor".

Bugetul castiga suplimentar 1 miliard de lei si prin majorarea, incepand cu 1 februarie, a salariului minim de la 1.250 lei la 1.450 lei, masura care urmeaza sa fie adoptata in cursul sedintei de vineri.

Aceasta suma, spune Sorin Grindeanu, "ar acoperi 70% din costul generat de cresterea punctului de pensie de la 1 iulie".


Citeste mai multe despre   










6103 vizualizari

  • 0 (18 voturi)    
    Salariile afectate: peste 11000 RON(2400 EUR)net (Joi, 12 ianuarie 2017, 1:16)

    andipetre [utilizator]

    5 salarii medii brute pe economie e 13405 lei. Calculand salariul net tinand cont de scutirea de impozitul pe venit (care de anul asta se aplica tuturor programatorilor indiferent cat de mare e firma) iese un salariu net de aprox. 11200 lei (aprox 2490 euro).

    Am folosit calculatorul de la www.calculator-salarii.ro, cu informatia tot de acolo despre salariul brut pe 2017.

    Iar suma afectata e doar diferența intre salariul brut si 13405 lei, diferență pe care nu s-ar mai fi perceput acele taxe (pe primii 13405 oricum se percep)

    Eu stiu programatori care au salariu net peste cifra asta, dar nu cred ca sunt chiar atat de multi la nivelul tarii.

    Sa imi spuneti daca gresesc ceva, eram pur si simplu curios de cifre.
    • +7 (13 voturi)    
      cei care muncesc pentru export au (Joi, 12 ianuarie 2017, 2:45)

      georgebb [anonim] i-a raspuns lui andipetre

      Programatorii cu experienta (>5 ani) care muncesc pentru "export" cam trec de suma asta. Adica cei care aduc bani in tara.
      Si la fiecare 1000 ron brut, pierd 100 lei net. As zice ca pierd 100-200 de euro din salariu. Pe langa asta managerii lor pierd si ei, samd.
      Iar asta este un trend periculos. In campanie PSD-ul a tacut malc despre asta; doar s-au laudat cum vor creste toate salariile bugetarilor si pensiile si asa mai departe, si au fost intrebati in mod repetat de unde vor avea fonduri si au tacut.
      Iar asta poate fi doar inceputul. Aceasta masura ma face sa ma gandesc cat va rezista scutirea de impozit pe salariile programatorilor si cand se va implementa taxarea progresiva (vezi declaratiile lui Daniel Constantin).

      As prefera sa nu pun etichete, dar Dragnea nu este o persoana etica sau morala, asa ca nu ma pot baza pe el. Spune jumatati de adevaruri si invarte faptele. Ultima declaratie a fost ca scutirea de impozite a pensiilor nu reprezinta o taxare progresiva, ci una diferentiala. Deci deja se pregateste sa "o intaoarca ca la ploiesti".
      • -3 (9 voturi)    
        Suma pierduta e doar din ce e-n plus fata de 13405 (Joi, 12 ianuarie 2017, 9:51)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

        Deci pierzi cei 100 (?) lei la fiecare 1000 brut pe care ii ai PESTE 13405. Depinde de salar daca ajungi la o pierdere de 200 Euro (aprox 900 lei, deci ai salar brut de 9000+13405 =22405 lei, aproape 5000 EUR)

        Ma indoiesc ca asta are un impact chiar asa mare pentru o firma de IT chiar daca face export (nici nu prea stiu firme de soft care nu fac export, cele care lucreaza pe piata locala sunt toate ale lui Ghita ;) ). Numarul salariilor peste 2400 EUR net in IT nu e asa de mare, cel putin nu in afara Bucurestiului.

        In fine, cred ca Dragnea ia decizii mai periculoase pentru noi decat asta...
        • +2 (2 voturi)    
          te inseli (Joi, 12 ianuarie 2017, 11:05)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Orice IT-ist cu peste 5-6 ani experienta cit de cit bun atinge suma asta sau trece de ea, indiferent ca-i din Bucuresti sa din alt oras. Si asta pentru ca afara ia oricind 4000 de euro net.

          Si da, nu e cea mai grava fapta a lui Dragnea, dar e un semnal ca va incerca sa acopere gaura generata de pomenile electorale prin haiducii din astea. Da' nu-i bai... can tot IT-ul cu exceptia firmelor lui Ghita se poate reloca in ungaria sau bulgaria in maxim o luna. Si mai sunt si alternativele PFA, microintreprindere, etc, prin care scad la jumatate costurile cu salariul. Daca asta vrea guvernul, sa forteze IT-ul sa nu mai dea salarii nesimtite, se rezolva, nu-i bai. Pe PFA toate asigurarile merg fix la fel (CAS, CASS) cu singura diferenta ca se plateste doar partea angajatului, adica 5.5% CASS si 10.5% CAS, facind economie de 5.5%CASS si 15.5% CAS pe care le-ar plati angajatorul. Daca guvernul tine neaparat sa convinga firmele IT ca se merita sa investesti in optimizari de costuri cu angajatii, facem si asta.
          • 0 (0 voturi)    
            de cand nu se mai platesc (Joi, 12 ianuarie 2017, 12:59)

            arhimede [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

            constributiile si din partea angajatorului? sunt doar curios. la un moment dat plateam si constributiile dpdv al angajatului si dpdv al angajatorului. cumulate.
            • 0 (0 voturi)    
              am gresit (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:39)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui arhimede

              Se pare ca e doar pt angajat plafonarea. Nu ma gindeam ca poate sa le treaca o asemenea ideea creata, sa plafoneze doar contriutia salariatului, atit timp cit in romania oricum angajatorul pateste toate darile la stat...
    • +4 (4 voturi)    
      nu gresesti la calcule (Joi, 12 ianuarie 2017, 10:57)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Citi or fi cu peste 2500 eur/luna nushtiu, dar daca ar fi foarte putini n-ar face scandal "asociatia firmelor de soft"...

      Si problema cea mai mare nu e cresterea de taxa in sine, ci aplicarea intempestiva, de pe azi pe miine. Firmele functioneaza si ele ca si statele pe niste prognoze de venituri si cheltuieli. Si au si ele pretentia de la stat sa fie predictibil. O tara care se respecta anunta modificarea unei taxe cu cel putin un an inainte, pentru a da timp tuturor firmelor sa-si ajusteze bugetele si planurile de afaceri. Comportindu-ne ca o tara bananiera, nu facem decit sa descurajam investiile pe termne lung.
  • +8 (8 voturi)    
    CASS la "dobanzi" (Joi, 12 ianuarie 2017, 1:21)

    georges_bv [utilizator]

    CASS aplicat la dobanzi (inflatie) de cateva sute de lei uitate printr-un cont nu face valoarea hartiei pe care e scrisa chitanta (10 lei la 10mii lei). De fapt, castigurile mari sunt din dividende si piete de capital. Aia or sa se angajeze pe minim pe economie la microintreprinderea proprie sau a unui amic, si ciuciu.
    Oamenii cu multi bani stiu sa-si administreze veniturile.
    • 0 (0 voturi)    
      corectie (Vineri, 13 ianuarie 2017, 0:20)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui georges_bv

      li se permite sa si le "administreze", adica sa nu-si plateasca darile; in orice tara civilizata, cine castiga mult plateste mult; la noi s-a dat scutire fix la aia care castiga cel mai mult! apropo, daca nu platesc impozit pe salarii, cat ramane sa ajunga la stat? impozit pe veniturile firmei? pai alea sunt, cel mai adesea, minimale pe hartie! asta e o batjocura la adresa tuturor celor care muncesc corect in tara asta! te rupe in impozite la salarii mici si te scuteste la alea mari! huooo, comunistii!
  • -17 (25 voturi)    
    nu se opreste nicio dezvoltare (Joi, 12 ianuarie 2017, 1:28)

    voxpopulix [utilizator]

    Dupa ce suntem singura, sau printre putinele tari din EU cu cota unica de impozitare - vedeti ce sistem de impozitare au tarile cu cel mai ridicat nivel de trai din EU - mai avem si plafon de cinci salarii la CAS si CASS.
    • +9 (11 voturi)    
      Gresit (Joi, 12 ianuarie 2017, 7:51)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      Mai toate tarile emergente din UE au cota unica pt a fi competitive: Cehia, Slovacia, tarile baltice, Bulgaria etc Doar Orban, care oricum e deviat de la traseu, se gandea sa o scoata in Ungaria.
      Plafon la CAS si CASS au majoritatea tarilor UE! Culmea e ca Romania avea unul din cele mai mari , tinand cont de veniturile de aici, undeva la nivelul Frantei.
    • +3 (9 voturi)    
      eu zic sa sunam la Ciorbea (Joi, 12 ianuarie 2017, 7:51)

      Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui voxpopulix

      eu zic sa sunam la Ciorbea sa-l atentionam ca nu e constitutional sa taxezi mai mult de 1 (UN) CAS pe cap de salariat obedient.

      Din cate stiu eu, e cam discriminare, pt ca daca plates de 5 ori mai mult la CAS nu primesc de 5 ori mai multe ingrijiri medicale fata de ala care plateste doar 1 (ma refer aici, evident, la echivaleuntul CAS pe un 1 salar minim).
    • +4 (6 voturi)    
      Toarshu vocea populimii.... (Joi, 12 ianuarie 2017, 10:07)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      .... doar administrarea cotei progresive implică o grămadă de bani - că tre să se facă calculi renali, hepatici și tot felul de alti calculi care are, care n-are, care trece de preocente, etc. scuti-me-ai și nescuti-ne-am, și așa mai departe. Iar băieții deștepți cu salarii peste 2500 de euroi de aia sunt deștepți, că știu să obțină astfel de salarii, și să și le mențină. Cu cât se face mai stufoasă legislația ( iar PSDika este meșteră în junglă juridică) cu atât sunt mai multe portițe pentru ei: Or să se aleagă pesedeii de la guvernare cu prafuri de pe tobă să le tragă pe nas! Pardon, o să le iasă pe nas, și lor, și naivilor care i-au votat (sancta simplicitas, cine știe lătinie știe și ce înseamnă asta - sfânta prostie, hramul României)
      • +1 (1 vot)    
        yeap (Joi, 12 ianuarie 2017, 12:28)

        subcultura [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

        Masura si viziune tipica a la Florin Georgescu, strategul economic din umbra al PSD.
        OK, nu s-a dus lumea la vot, a iesit PSD, mai dar tot brontozaurii care nici macar nu apar la lumina taie si spanzura in tara asta?!!
  • +7 (9 voturi)    
    ??? (Joi, 12 ianuarie 2017, 5:06)

    falcoind [utilizator]

    ca sa iasă calculele cei 36000 ar trebui sa aibă un salariu mediu de 6000 euro , ei bine probabil 35 000 au undeva sub jumate IT ul , și cei 1000 care au restul de bani nu o sa mai ia salar o sa il exporte calcul final , s-au strâns în plus nu1,9 miliarde ci maxim 190 milioane , tapa mai creștem taxe .
    Fraieri, IT-ul produce în economie mai mult decât agricultura și în loc de 3 milioane care o practica îs 90 000 și nici nu au nevoie de "moșie" pot oricând sa își ia laptopul și sa se mute mai încolo , facilitățile existente au dus la dezvoltarea sectorului , luați-le și o sa va treziți cu scăderi de 2 cifre în IT anual .
    • +7 (7 voturi)    
      Nici eu nu inteleg (Joi, 12 ianuarie 2017, 8:46)

      micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      "...de care beneficiaza, potrivit premierului, 36.000 de persoane. Aceasta eliminare va aduce la buget un plus de venituri de 500 milioane lei"

      500 mil / 36.000 = 13.888

      Deci in medie fiecare din cei 36.000 vor pierde la salariu ~14.000 lei ?

      Tare imi e ca in loc sa plateasca cu 14.000 de lei mai mult nu vor mai platii nimic.
      • +1 (1 vot)    
        nu , e vorba (Joi, 12 ianuarie 2017, 21:54)

        kokos [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

        de 1.9 mld lei zice grindeanu , insa suma mi se pare umflata rau.

        1.900.000.000 / 36.000 = 52.777 lei/persoana/an sau 4.398 lei/persoana/luna!?
  • +5 (7 voturi)    
    Gripeanu executa munca super calificata (Joi, 12 ianuarie 2017, 6:06)

    Plagarus [utilizator]

    Foarte " activ " ca parlamentar,Grindeanu a avut patru interpelări vizând siguranţa zborurilor Carpatair, situaţia Clinicii de ginecologie din Timişoara, situaţia cinematografului "Studio" din Timişoara şi una privind partida de rugby între RCM Timişoara şi Farul Constanţa.
    Comisia europeana prognozeaza deficite bugetare de 3.8% pentru anii 2017 si 2018, in romania. Stam bine.
    "Sunt maxim 3-4 milioane de români în România productivă. Ar fi fost mai mulţi dar alţi 3-4 milioane de români şi-au luat lumea în cap.
    Ei produc tot PIB-ul României , ei sunt impozitaţi direct şi indirect cu peste 70% din ce produc. Din munca lor se plătesc milioanele de pensii , milioanele de ajutoare sociale şi cei peste 1.2 milioane de bugetari care în mare parte freacă menta " (ace)
  • +2 (12 voturi)    
    BRAVO GRINDEANU !!! (Joi, 12 ianuarie 2017, 7:50)

    HotulDeCase [utilizator]

    DREPTURI SI OBLIGATII EGALE !
    • +2 (2 voturi)    
      nu-s egale (Joi, 12 ianuarie 2017, 12:25)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui HotulDeCase

      corespondentul prevederii abrogate din codul fiscal era in legea pensiilor. si la calculul pensiei, se luau in considerare maxim 5 salarii. acum, se plateste CAS ca salariul intreg, insa la pensie se claculeaza maxim 5. nu prea vad egalitate aici
  • -2 (8 voturi)    
    nu există nici un programator... (Joi, 12 ianuarie 2017, 10:13)

    gimini [utilizator]

    ...cu asemenea salariu.

    Încetați cu dezinformările, inclusiv voi, postacii.

    Există într-adevăr anumiți programatori care pot câștiga atâția bani dar pe PFA sau micro, și nu sunt venituri cu caracter permanent. Cunosc și eu programatori care câștigă foarte bine, în zona miilor de euro, dar au PFA, și nu au contracte permanent. E normal să ceară și să câștige mult, pentru că nu există siguranța că apoi nu vor șoma câteva luni.

    Nu există în țara românească programator care să fie angajat cu contract de muncă de opt ore și care să ia atâta purcoi de bani. Desfid pe oricine să dea un nume, un singur nume.

    Există în schimb manageri, expați, șmecherași, care câștigă atât. La multinaționale, în zona de management, unde sunt 90% străini expați, sigur sunt mulți care câștigă atâția bani. Hai, hai să le plângem de milă.

    Eu înțeleg că Hotnews și corul de postaci au o misiune, dar se trece de limita ridicolului. Sunt oameni în țara asta care câștigă 2-3000 de lei și totuși abia reușesc să pună ceva pe masa copiilor. Nu mai zic de cei care muncesc pe 1200. Hai să le plângem de milă ălora, nu șmecherașilor.
    • +2 (4 voturi)    
      te inseli (Joi, 12 ianuarie 2017, 10:49)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui gimini

      Sunt multi oameni (romani, nu expati ) in multinationale (IT) care chiar au salarii >= 3000 E; hai sa le dam in cap si sa le luam mai multi bani fiindca oricum beneficiaza de aceleasi servicii medicale mizerabile ca de ex muncitorii necalificati. Daca pentru suma in plus platita la CASS se va face o diferentiere intre cei care platesc mai mult vs ceilalti, are sens, desi ma indoiesc profund: toti vom beneficia de acelasi servicii medicale mizerabile - singura diferenta fiind ca eu tot la privat o sa ma duc si o sa platesc CASS mai mare pentru care nu o sa beneficiez niciodata. Traiasca socialismul comunist marca dracnea!!!
    • 0 (4 voturi)    
      asshea e to'ar;shu gimini (Joi, 12 ianuarie 2017, 11:10)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui gimini

      Nu se exista om pe lumea asta sa cistige 14.000 de lei, toti de la tine de pe scara au maxim 3-4000 de lei. Iar astia de la "Asociatia companiilor de soft" critica masura pen'ca-s niste organizatii sorosiste, vindute capitalistilor si vor sa suga singele poporului. Clar!
      • 0 (0 voturi)    
        sigur ca sunt (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:53)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        eu si prietenii mei (4 la numar) castigam peste 14.000lei/luna
        • 0 (0 voturi)    
          n-ai ce le face (Vineri, 13 ianuarie 2017, 10:36)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui anonim

          Astia exstrapoleaza tot ce vad la ei pe ulita la toata tara. Si in functie de asta dau verdicte.
          Sigur ca sunt salarii peste 300 de euro. Si sunt sigur ca pe la firmele mari prin middle-top management trec si de 5000.
    • 0 (0 voturi)    
      Ba exista (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:08)

      sile [anonim] i-a raspuns lui gimini

      Eu cunosc cel putin unul.

      Cat despre nationale cu 90% management format din expati... bati campii.
  • -4 (6 voturi)    
    să fim serioși (Joi, 12 ianuarie 2017, 10:18)

    andrei [anonim]

    Pe de o parte, dacă numărul celor afectați e corect, și nu l-a contestat nimeni, înseamnă că în IT oricum sunt doar o parte din cei 36000. Aș miza chiar pe faptul că majoritatea nu sunt în IT. Apoi, pierderile oricum nu vor fi deloc mari, decât în cazuri cu totul excepționale, de salarii mult peste pragul pentru care se ridică plafonarea.
    Pe de altă parte, IT-ul oricum va continua să beneficieze de reduceri la plata impozitului pe salarii, reduceri de care beneficiază foarte mulți care, de fapt, nu fac nimic diferit de ce fac o mulțime de alți oameni în alte sectoare ce se ocupă cu operarea calculatorului.
    În ultimul rând, dacă sectorul IT din România este atât de competitiv, din păcate nu prea e, dar așa se laudă, atunci chiar nu ar avea de se să se plângă pentru o decizie care îl afectează extrem de puțin,
    • +1 (5 voturi)    
      cat de seriosi sa fim (Joi, 12 ianuarie 2017, 11:08)

      X [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Daca pentru tine programator si operator calculator e totuna ... probabil si caruta sau masina e totuna ca au tot 4 roti nu?
      • +1 (1 vot)    
        cât să fim capabili de logică elementară (Joi, 12 ianuarie 2017, 11:46)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui X

        Tocmai că nu sunt același lucru, iar de scutiri de impozit beneficiază și cei care, prin fișa postului, asta sunt de fapt, operatori, nu programatori.
  • -1 (5 voturi)    
    vai ce nemultumiri.... (Joi, 12 ianuarie 2017, 10:45)

    Ciprian [anonim]

    interesanta opinie... nu va e de ajuns scutirea de cei 16%, acu va plangeti si de masura cu CASS? sau vroiati si aici sa fiti avantajati fata de restul salariatilor cu venituri peste 5 medii pe economie ?? si asa din pct meu de vedere sunteti prea privilegiati, asa ca mai incetati cu plangerile de genul asta. doar chestiunea scutirii de cei 16% e o discrimare destul de mare ca sa mai fie si alta ...
    • -1 (1 vot)    
      Hmm (Joi, 12 ianuarie 2017, 12:57)

      robert.b [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian

      Nu o sa ne iasa din cap logica "socialista" niciodata. Gogule, diferenta intre tine si acei programatori este ca ei pot pleca usor din mizeria asta, pe cand tu nu, si nu o sa mai aiba cine te tine in spate. Dar ne place sa ne umflam patriotismul si egalitarismul de 2 bani. Tara de prosti!
      • +1 (1 vot)    
        vai ce nemultumiri. (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:10)

        Ciprian [anonim] i-a raspuns lui robert.b

        Robert, tu nu stii ce meserie am eu sau cat castig, astfel incat sa faci comentariile pe care le faci. Te-ai intrebat ca poate sunt si eu afectat de masura asta ? si poate multi altii dar nu se plang atata in direct ... scutirile astea doar ca sunt it-isti sau altceva nu tin nici in capitalism. hai sa nu vorbim aici despre socialism ....
    • 0 (2 voturi)    
      Nu ne plangem... (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:11)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      ...atentionam.

      In afara ne aspteapta salarii cel putin duble, cam cat credeti ca ne puteti baga mana in buzunar fara sa reactionam?

      Sau ca sa folosesc logica ta: nu va ajunge ca aducem in tara mii de euro in fiecare luna, va uitati sa ne mai luati cateva sute de lei pentru niste asigurari de care oricum nu beneficiem.
  • 0 (0 voturi)    
    ba e, pe bune ? (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:12)

    Alex Vlahul [anonim]

    ce are sula cu prefectura ? cum adica "ar acoperi 70% din costul generat de cresterea punctului de pensie de la 1 iulie"?pai nu sunt asigurari de sanatate ? grideanule, tu folosesti banii aia cum vor muschii tai ?
  • +2 (2 voturi)    
    interesant cum sunt defalcate economiile alea (Joi, 12 ianuarie 2017, 17:42)

    bogdan1477 [utilizator]

    Atit timp cit orice salariat nu va beneficia de plafonarea CASS de 5.5% si CAS de 10.5%, cum se poate, logic vorbind, sa aconomisesti 1.4 mld de le CAS si 0.5 mld de la CASS?
    Mie cifrele alea imi spun ca premierul nu stie faptul ca deducerea de CAS si CASS era doar pentru angajat, deci raportul e undeva 1:2 si nu si la angajator, cu un raport de 11:26, care se cam potriveste cu cifrele alea.
    Si in concluzie spera la o economie la buget sensibil peste ce va obtine...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri