​Piata dispozitivelor "purtabile", in special ceasuri inteligente si bratari de fitness, a depasit in premiera nivelul de 100 de milioane de unitati vandute intr-un singur an, arata datele IDC. Fitbi9t are cele mai mare vanzari, Xiaomi este pe doi, iar Apple pe loocul trei. Piata este marcata de mari schimbari, fiindca multe astfel de terminale nu au reusit sa convinga clientii.

Piata dispozitivelor wearables in 2016Foto: IDC

Anul trecut s-au livrat 102,4 milioane de dispozitive wearables, cu 25% mai mult decat in 2015. Fitbit, compania care a cumparat Vector Watch, a livrat 22,5 milioane unitati, cu 2% mai mult decat in 2015, compania pierzand cota de piata in SUA.

Xiaomi a fost pe locul doi, cu o crestere de 31%, pana la 15,7 milioane unitati, volumele impresionante fiind generate de terminale cu preturi mici.

Apple a livrat 10,7 milioane unitati anul trecut, cu 900.000 mai putin decat in 2015, in ultimul trimestru livrarile atingand 4,6 milioane unitati datorita generatiei a doua a ceasului care a adus o serie de imbunatatiri.

Pe locul 4 a fost Garmin, cu peste 6 milioane unitati, iar pe cinci, Samsung, cu 4,4 milioane.

Samsung a avut cea mai mare crestere procentuala, 38%, iar Apple a avut o scadere de 8%.