Cum priveste unul dintre cei mai experimentati fotografi europeni fenomenul selfie si explozia de poze de pe internet: Sunt milioane de fotografii plictisitoare, insa ele ne ajuta sa le depistam rapid pe cele exceptionale

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 24 aprilie 2017, 12:48 Economie | IT

Expozitie a lui Martin Parr
Foto: Wikimedia Commons
​Britanicul Martin Parr este unul dintre cei mai experimentati fotografi europeni, avand o cariera inceputa acum 40 de ani cand nimeni nu ar fi crezut ca se va ajunge ca milioane de oameni sa puna zilnic poze pe o retea uriasa. Internetul incurajeaza un grad inalt de narcisism si de aceea punem atat de multe selfie-uri, crezand in mod fals ca prietenii nostri le apreciaza, spune Martin Parr care a primit de la Sony un premiu pentru intreaga sa cariera. El admite ca extrem de putine dintre pozele pe care le face sunt reusite si spune cu franchete ca a face proiecte comerciale este ca si cum te-ai prostitua, insa avantajul este ca "esti extraordinar de bine platit si iti poti dezvolta cum vrei proiectele proprii".

Martin Parr s-a nascut in 1952 si a studiat fotografia la Universitatea din Manchester. Este cunoscut pentru mai multe lucruri: este presedintele agentiei Magnum Photos, a facut o multime de serii foto despre situatia sociala din diversele locuri si a fost corespondent pentru The Guardian in 1997 in Coreea de Nord, tara in care era extrem de greu sa ajungi atunci.

De-a lungul carierei a scos peste 80 de albume foto, a fost curator la numeroase expozitii si a fost in juriul multor concursuri de profil.

Martin Parr spune ca face extrem de multe poze nereusite pentru una cu adevarat reusita. De exemplu au fost serii pentru care a facut peste 4.000 de fotografii pentru a alege sub 30 si in multe cazuri fotografiile bune i-au iesit "din intamplare".

Parr a primit saptamana trecuta premiul onorific pentru intreaga cariera la concursul Sony World Photography Awards. Cand si-a inceput cariera fotografia in alb-negru si lucrurile nu putea fi mai deosebite fata de ce se intampla acum cand smartphone-urile fac poze excelente si rivalizeaza cu aparatele foto.

Se simte amenintat de generatia noua, de selfie-uri, de retele sociale, de inmultirea fotografiilor pe internet? Parr spune ca nu, ci din contra, este bucuros ca fotografia a devenit tot mai populara: "este cea mai democratica forma de arta din lume", spune el.

Proliferarea pozelor pe internet a adus insa si aspecte negative "Un mare minus este ca a crescut puternic proportia fotografiilor nereusite, insa "avem nevoie de aceste fotografii proaste pentru a le intelege pe cele bune. Sunt milioane de fotografii plictisitoare, insa ele ne ajuta sa le depistam rapid pe cele exceptionale care ies rapid in evidenta fata de tot <gunoiul> postat pe internet", spune britanicul.

De ce isi fac oamenii atat de multe selfie-uri? Internetul incurajeaza un grad de narcisism, iar cei care posteaza multe selfie-uri pe inernet pur si simplu cred ca prietenii lor sunt interesati sa vada multe selfie-uri, chiar daca in destule cazuri lucrurile nu stau asa, "E nevoie si de aceste poze plictisitoare in care diversi oameni zambesc in fata camerei. Asta le place sa faca. Exista o vorba: bad photography is better than no photography", spune Martin Parr, pentru Hotnews.ro.

Ce crede Parr despre faptul ca oamenii sunt obsedati sa se fotografieze in locurile turistice si sa pozeze tot ce este acolo, fara a mai sta sa contemple acel loc. "Pe mine asta nu ma supara, ba din contra, eu ma bucur fiindca am acum noi subiecte de fotografiat cand vad multmi de oameni cu smarphone-uri, tablete si selfie-stick. Ma intereseaza relatia oamenilor cu gadget-urile lor si cu locul pe care au venit sa-l vada. Eu ma bucur",

Parr spune ca face si proiecte pentru companii si admite franc "Te prostituezi, dar esti extraordinar de bine platit si iti poti dezvolta cum vrei proiectele proprii".

Aici puteti citi CV-ul lui Parr, iar aici puteti vedea profilul de pe Magnum Photos.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

2118 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă