Fitbit, compania americana ce vinde anual peste 20 de milioane de bratari de fitness, a inaugurat oficial centrul de cercetare-dezvoltare din Romania unde angajarile au inceput in primavara. In prezent la centru lucreaza 100 de oameni si mai sunt deschise alte 20 de tipuri de pozitii. Fitbit are vanzari anuale de peste 2 miliarde dolari si un numar de 1.700 de angajati.

FitbitFoto: Fitbit

Biroul din Romania va desfasura activitati complexe precum management, design si software engineering pentru toate produsele companiei.

Se va lucra, de exemplu, la dezvoltarea aplicatiilor Fitbit pe care utilizatorii le vor instala pe telefoanele mobile, dar si pe partea de software din cloud. La Bucuresti se vor face si teste cu viitoare produse. Fitbit spune ca centrul este cel mai mare pe care compana il are in afara SUA.

In prezent, compania are peste 20 de tipuri de pozitii deschise, Fitbit cautand specialisti pentru firmware engineering, software development, product management, design si nu numai. Reprezentantii Fitbit nu au vrut sa spuna cu cat ar putea creste numarul de angajati in urmatorul an, insa au lasat de inteles ca ar putea fi vorba de cateva zeci de persoane.

Centrul Fitbit are sediul la etajul al doilea al cladirii de birouri aflate pe Bulevardul Aviatorilor 8 din Piata Victoriei.

La evenimentul de deschidere au participat si cei doi fondatori ai companiei, James Park (CEO) si Eric Friedman (CTO),

Fitbit a vandut in istoria sa pste 67 milioane de terminale si spune ca peste 50 de milioane de useri s-au inegistrat in aplicatiile companiei.

Fitbit a fost infiintata in 2007 si pana in 2010 a fost o companie mica, in acel an avand afaceri de 5 milioane dolari, in timp ce in 2013 a avut 271 milioane dolari si anul trecut peste doua miliarde.

In 2012 compania a vandut peste un milion de terminale, in 2014 a livrat peste 10 milioane, iar anul trecut peste 22 de milioane, in marea majoritate bratari de fitness.

Compania s-a listat pe bursa in iunie 2015 si actiunile au fost cotate la inceput in jurul a 20 de dolari, insa in ultimele luni su scazut si acum au ajuns in jurul a 6-6,5 dolari, ceea ce inseamna ca Fitbit are o capitalizare de piata de 1,5 miliarde dolari.

La inceputul acestui an compania anunta ca isi va reduce efectivele cu 110 angajati, adica 6% din total, din cauza rezultatelor financiare sub asteptari. Initial compania estimase venituri de 725-750 milioane dolari in ultimul trimestru din 2016, dar realitatea a aratat mult mai rau: 572-580 milioane dolari.

James Park, seful companiei, explica insa atunci ca dificultatile sunt doar temporare si fac parte dintr-o perioada de tranzitie.

Recent, compania a lansat cel mai sofisticat smartwatch al sau, modelul Ionic care se va lansa in octombrie si va costa 350 de euro.