Efectul schimbarii Codului Fiscal: Ca sa pastreze actualele salarii nete ale angajatilor, patronii din IT spun ca trebuie sa creasca fondul de salarii cu pana la 10%

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 27 octombrie 2017, 21:49 Economie | IT

Teodor Blidarus, presedintele ANIS
Foto: ANIS
"In afara de faptul ca aceste modificari sunt anuntate extrem de tarziu in raport cu momentul aplicarii lor si companiile sunt in situatia de a-si adapta continuu calculele facute fie si pe 1 an, ele trasmit un semnal de instabilitate fiscala - si intern, si extern - ceea ce descurajeaza intentiile de investitii ale companiilor", a declarat vineri pentru HotNews.ro Teodor Blidarus, presedintele ANIS, asociatia patronala a industriei de software, care reprezinta peste 145 de companii de softare cu peste 18.500 de angajati.

  • Care este pozitia Asociatiei patronale a industriei de software (ANIS) fata de modificarile fiscale anuntate de Guvern si ce impact vor avea in industrie:

"Industria IT are cateva obiective de crestere pe termen mediu si lung care vizeaza atingerea a 10% din PIB, fata de 5.6%, cat reprezinta in acest moment (2016), si in acelasi timp dublarea productivitatii per angajat, de la aproximativ 40.000 euro. Sunt niste tinte ambitioase care pot fi atise, insa doar daca Romania isi consolideaza rolul de pot regional si isi creste orientarea catre inovatie, ceea ce inseamna o prioritate si sustinere strategica la nivel oficial.

Recentele masuri fiscale nu doar ca nu acorda aceasta sustinere strategica, dar genereaza un climat de instabilitate pentru industria noastra care este extrem de agila si de reactiva la genul acesta de semnale.

Conform calculelor pe care ANIS le-a validat cu companiile membre, masura de trasferare a contributiilor catre angajat genereaza o crestere intre 5 si 7.5% a fondului de salarii ale companiilor, in conditiile in care pastreaza salariile nete ale angajatilor. Daca adaugam si taxa de solidaritate de 2.25%, impactul poate ajunge pana la 10%.

In afara de faptul ca aceste modificari sunt anuntate extrem de tarziu in raport cu momentul aplicarii lor si companiile sunt in situatia de a-si adapta continuu calculele facute fie si pe 1 an, ele trasmit un semnal de instabilitate fiscala - si intern, si extern - ceea ce descurajeaza intentiile de investitii ale companiilor.

Intreaga discutie trebuie plasata in contextul anului 2017, care a debutat cu eliminarea peste noapte a plafoanelor la CAS, si care a adus dezbateri continue timp de mai multe luni pe diverse teme fiscale ¬ chiar daca la unele s-a renuntat pentru moment (impozitul pe gospodarie, taxa de solidaritate din vara, split TVA, modificarile pe Codul Muncii etc).

Genul acesta masuri - unele abandonate, altele implementate imediat - genereaza impredictibilitate si nesiguranta, ceea ce afecteaza pozitionarea Romaniei pe radarul zonelor atractive pentru industria de tehnologie (companii, investitori etc.).

Ceea ce ne dorim ca industrie si ca asociatie reprezentativa a industriei din partea Guvernului este stabilitate si predictibilitate, reflectate in masuri care sa creeze premisele pentru dezvoltare sustinuta si care sa genereze mai multa bunastare, inclusiv la nivel de tara."
, a declarat vineri pentru HotNews.ro Teodor Blidarus, presedintele ANIS.

ANIS are peste 135 de companii membre, cu reprezentare nationala, a caror cifra de afaceri reprezinta mai mult de 35% din cifra de afaceri a intregului sector. Numarul total de angajati ai companiilor membre depaseste 18.500 de salariati (peste 25% din numarul de angajati din sector).


Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

3709 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    Voi credeti ca PSD se gandeste la viitor? (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:13)

    OmulNou [utilizator]

    Nu, singurul lor scop e sa-l scape pe Dragnea de inchisoare, mai departe nu se stie.

    La vremuri noi, tot prosti la conducerea tarii.
  • +12 (12 voturi)    
    Sho pe IT-isti ! (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:25)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Ca nu ne voteaza.
    Nu au vrut taxa de solidaritate.
    Fac urat cand ne apropiem de Pilonul II.
    Ies in strada cand ne e lumea mai draga.
    La orice modificare pe care vrem s-o facem, cica #rezist...
    • -1 (7 voturi)    
      nu mai iese nimeni (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:15)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      s-au prins, din pacate vor face tot ce vor,
  • +6 (6 voturi)    
    Noile contracte (Vineri, 27 octombrie 2017, 22:50)

    Dodel540 [utilizator]

    Ca angajat in IT nu voi semna niciodata un nou contract pe o valoare bruta care imi va diminua netul cu acel 10%.
    Voi prefera sa castig o perioada mai putin, poate chiar sa muncesc mai putin, insa voi sti ca si statul incaseaza mai putin avand in vedere ca brutul meu va ramane la fel iar firma ca pastra taxele eliminate.
    Va fi forma mea de greva fiscala. Enjoy olgutza!
  • +9 (9 voturi)    
    si peste 1-2 ani.... (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:44)

    liviu_ [utilizator]

    cand o sa incepe firmele si ITstii sa plece... si tara sa intre in recesiune...
    o sa dea vina pe nenorocitii de ITsti ca nu accepta cu stoicism sa le micsoreze statu salariile ca sa dea la asistatii sociali
    • -9 (11 voturi)    
      Saracii de voi, cu salariile aste de (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 9:57)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      mizerie ma si mir ca mai stati in Romania si nu ati emigrat cu tot cu firme, dar iar zic, de ce sa emigrati cand statul v-a facut o serie de scutiri, atunci n-am vazut nici macar un cuvant de multumire, dar acum sariti ca arsi, desi stiti sigur ca nu o sa va scada netul!
      • +4 (6 voturi)    
        Bai multumitule (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:45)

        CristiC. [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Statul a decis sa faca acele scutiri ca din niste salarii mai mici in brut, sa ramana mai mult in net la un om din IT. Sperand ca prin asta sa ramana mai multi oameni aici, in loc sa plece si sa se dezvolte industria asta in Romania. Ceea ce s-a dovedit a fi o strategie de succes la ce crestere a avut industria IT in ultimii ani.

        Deci cap patrat, scutirea aia nu echivaleaza cu un ajutor social pentru care sa multumeasca cineva statului. Ca oamenii din IT pot foarte bine sa plece in alta parte, spre deosebire de astia care stau cu mana intinsa la 100 de lei ajutor de la stat.

        Iar cand iti dezvolti o industrie pe baza unor facilitati, daca decizi sa renunti la facilitatile alea trebuie sa anunti macar cu 1 an inainte lucrul asta. Nu de pe azi pe maine.
      • +1 (3 voturi)    
        asa, si.. (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 16:55)

        CRMS [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Care-i problema ta care traiesti din ajutoare ?
      • 0 (2 voturi)    
        strugurii sunt acri (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 13:16)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Salariile IT in UE pe contract cu perioada limitata 6-12 luni sunt in jur de 10k euro pe luna (50-60 euro pe ora), raman in mana 6k - daca nu risipesti inutil ramai cu 3k euro dupa vizitat, chestii.
        Daca pui in balanta spitale de rahat, drumuri lipsa, ma mir ca am mai ramas atatia IT-isti in tara, cu tot cu scutirile de impozit.
      • -1 (1 vot)    
        pai si noi ne miram (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 13:17)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Din iarna trecuta ma tot intreb ce drau mai caut in tara asta de asistati sociali si pensionari care voteaza cu oricine da un leu in plus fara nici o remuscare de ordin moral. De ce sa-mi cresc copiii intr-o tara care-mi ia 35% din ce cistig (contributii sociale) si nu imi da in schimbul lor nimic decit mariri de pensii si salarii la bugetari. Nu mai bine ma duc in Austria, Germania, Irlanda unde statul imi ia ce-i drept 50%, dar de banii aia primesc autostrazi, servicii medicale, invatamant performant, curatenie, civilizatie? Oare unde o fi mai bine sa-mi cresc copiii? In tara asta unde reperele morale sunt niste mofturi pentru fraieri iar valorile societatii sunt fraierirea, furtul, mica ciupeala, intelegerea pe sub masa?

        In ianuarie am zis ca daca se da oug 13 plec. Acu zic la fel, daca legile justitiei se aproba, vind tot si plec fara sa ma uit inapoi. Si asha vor face multi (unii deja au facut-o). Sa ramana in tara asistatii, bugetarii, pensionarii si cu PSD, sa vedem de unde vor mai stoarce bani de dat pomeni si de furat.
    • +1 (1 vot)    
      Amice esti idiot ! (Luni, 30 octombrie 2017, 8:36)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Ar fi zis, cu buna dreptate, Caragiale. Salariile le realizeaza prin munca si prin vanzarea produselor pe o piata concurentiala. Nu iau ca tine ajutoare sau salarii de la buget fara masurare a performantei sau productivitatii. Sectorul IT este printre cele mai mari aducatoare de venituri bugetare. Fara ei ramai si tu fara plata deoarece, se vede si din scrierea agramata, nu esti in stare de ceva util
  • -1 (3 voturi)    
    Ei si ce-i cu asta. (Duminică, 29 octombrie 2017, 9:52)

    PetruIB [utilizator]

    De fapt cresterea este doar 8%.
    Exista 3 scenarii posibile:
    1. Angajatorii accepta cresterea fondului de salarii. Posibil, deoarece au de unde.
    2. Angajatii accepta micsorarea netului. Posibil deoarece au de unde, doar i-a scutit statul de impozit ca si pe handicapati.
    3. Patronul sau angajatul isi muta activitatea in alta tara. NU prea cred, avand in vedere costul fortei de munca si alte avantaje pe care le are patronuatul IT in RO, iar referitor la angajat ma indoiesc ca 8% din salariu il tine in tara.
    • +1 (1 vot)    
      pierzi din vedere partea morala (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 13:25)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui PetruIB

      problema aici nu e neaparat de 8%. Multi ar accepta si un cost de 16% cit ar fi impozitul daca ar sti ca de banii aia primesc autostrazi, educatie, salatate, etc. problema cea mare e ca iti baga mina in buzunar si-ti ia 8% ca sa aiba de unde plati salariu fetei lui Daea si altor amante si nepoti neterminati. Mai ales IT-istii mai vechi, care deja au si o familie si copii s-ar putea sa fie convinsi sa plece de cei 8% cumulati cu incalecarea justitiei, cu un ministru al invatamantului agramat care schimba manualele dupa cum ii tuna, cumulat cu faptul ca uneori trebuie sa iti suni cunostintele de prin europa de vest ca sa faci rost de vaccinul din schema obligatorie care nu se gaseste de 6 luni si tot asha. Citiva deja au plecat la oug 13. Si mult numia e pina sa vezi exod in masa al angajatilor. Si crede-ma foamea de IT-sti e atit de mare, incit mare poarte pot fi absorbiti de firmele din vest in citeva luni.
    • 0 (0 voturi)    
      balanta (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 13:25)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui PetruIB

      Fiecare are un numar si pune diferiti factori in balanta. Poate cand a terminat facultatea, avea parinti prin zona, prieteni. Daca si-a facut o familie ceva, poate sa roiasca si sa se stabileasca altundeva - sa o ia de la inceput cu gradinita, scoala in limba straina. Ruperea de traiul cu care esti obisnuit e grea dar la un moment dat apare o reactie in lant.

      Un salariu bun in IT e sa zicem 2k euro, daca iei tu pierderea inseamna -6.5% adica 130 euro - adica simti cum tii in spate un puturos pe venitul minim garantat cu tot cu familia lui.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu pleaca (Joi, 2 noiembrie 2017, 8:31)

      Soro [utilizator] i-a raspuns lui PetruIB

      Da. Probabil nu vor pleca din tara imediat dar explozia de angajati si de firme de IT se va diminua, pirdere care nu va fi asa de vizibila. Tot Romania va pierde la final pentru ca era unul dintre sectoarele care a mai ramas in care gasesti oameni cu spirit critic si care nu accepta bull shituri de la oricine.
      • +1 (1 vot)    
        hai sa nu exageram (Luni, 13 noiembrie 2017, 14:54)

        john06 [utilizator] i-a raspuns lui Soro

        or fi oameni cu spirit critic dar ipocriti pt ca in Romania IT-ul e pe outsourcing si nici nu vad cum ar putea vreodata vreo companie sa dezvolte un produs propriu cu asemenea angajati care nu sunt buni,f.buni in ceea ce fac,cand lucrezi la un produs finit pt o banca de ex ai nevoie de angajati responsabili,nu flasnete cum sunt f.multi momentan in domeniul IT,toti putzoii s-au apucat de IT mai degraba pt salarii,nu pt ca ar avea vreo legatura cu acest domeniu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă