Uber va cumpara 24.000 de masini Volvo, scopul fiind de a crea o uriasa flota de masini ce se pot conduce singure

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 20 noiembrie 2017, 16:49 Economie | IT

Un Volvo XC 90 testat de Uber
Foto: Volvo
​Uber va cumpara 24.000 de masini de la Volvo, compania americana urmand sa puna pe ele tehnologie care sa le transforme in masini autonome. Este cea mai mare comanda pentru Volvo, iar Uber va ajunge sa detina o flota auto mare, scrie Reuters. Uber si Volvo testeaza masini XC90 cu un grad ridicat de autonomie in cateva orase din SUA.

Volvo Cars a anuntat ca va livra catre Uber "zeci de mii de masini" compatibile cu instalarea de sisteme autonome, intelegerea fiind pentru perioada 2019-2021. Reuters citeaza un reprezentant Volvo care spune ca vor fi 24.000 de masini. valoarea contractul va fi undeva in jurul a 1,4 miliarde dolari.

Producatorii auto, aplicatiile de transport stil Uber si startup-urile de tehnologie au parafat in ultimii ani multe aliante, bazandu-se pe prognozele care arata ca sunt perspective sa sa creeze business-uri de miliarde bazate pe masini electrice autonome ce pot fi chemate prin aplicatie.

Volvo va livra SUV-uri XC90 pe care Uber va pune tehnologia care le va da un grad ridicat de autonomie. Uber si Volvo testeaza din 2016 masini autonome in Tempe (Arizona) si in Pittsburgh, dar mereu sa afla la volan un om care sa intervina in caz de nevoie.

Modelul ideal ar fi ca aceste masini sa ajunga sa ruleze fara sofer si sa poata fi chemate prin aplciatia Uber, compania putand economisi mult daca din ecuatie iese soferul. Insa pana acolo mai este mult si Uber va trebui sa convinga autoritatile ca masinile autonome sunt 100% sigure.

Intelegerea ajuta ambele companii: Uber este prinsa in mai multe scandaluri legate de cultura din companie si de programul pentru masini autonome, in timp ce Volvo, detinuta de chinezii de la Geely, pierde sute de milioane de dolari/trimestru.

Mai multi analisti spun ca acesta este viitorul si ca vor scadea vanzarile de masini realizate de persoane fizice, insa vor creste puternic cele facute de companii precum Uber sau Lyft care isi vor crea flote uriase.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

1846 vizualizari

  • -3 (9 voturi)    
    Mașinile autonome sunt ilegale fără șofer, (Luni, 20 noiembrie 2017, 16:58)

    Harald [utilizator]

    iar legislația încă nu s-a schimbat nicăieri.

    Uber vinde cai verzi pe pereți investitorilor, la fel ca Tesla. De la firme ca astea o să pornească următoarea criză, la fel cum a fost criza din 2000.
    • +1 (1 vot)    
      de acord cu Harald (Luni, 20 noiembrie 2017, 17:48)

      MConstantin [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Acum Uber, Tesla, multe 'start-up'-uri etc sint tinute artificial in viata prin creditare, ele fiind pe cash flow negativ de ani buni, practic de la infiintare.

      Cand creditarea devine scumpa sau bancile vor lichiditati, s-a terminat bairamul.
      Este posibil ca acesta creditare sa nu inceteze niciodata, este doar o decizie politica.
      • 0 (0 voturi)    
        Tesla nu mai vede alte 5 mld.USD subvenții (Luni, 20 noiembrie 2017, 23:09)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui MConstantin

        Este într-adevăr o decizie politică, însă Trump ia altfel de decizii politice decât Obama.

        Elon Musk știe să obțină bani publici, în asta constă marele lui talent antreprenorial. Însă Trump nu e omul care să-i mai dea pe mână alte miliarde din bani publici.
    • +1 (1 vot)    
      Poate ar fi timpul sa schimbam legile (Luni, 20 noiembrie 2017, 18:10)

      vikingul [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      "If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses."
      - Henry Ford

      Pana la urma lumea se schimba si o masina autonoma va deveni mult mai sigura decat soferi imbecili si beti. Eu zic ca o sa fie o problema cu costurile de asigurare, care va face schimbarea mult mai simpla decat ni se pare acum. 'Om vedea.

      Bine ca firme ca alealalte au facut un Diesel-gate, dupa care tot fac profit ca tembelii... ce sa mai crezi, progresul o fi prost, si sa moara Dorel (aka Tesla si Uber) care se chinuie ca prostu'.
      • 0 (0 voturi)    
        Mașina autonomă merge fără carburant? :) (Luni, 20 noiembrie 2017, 23:16)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui vikingul

        Diesel-gate este o chestiune complet paralelă, egal cine conduce mașina.

        Nu e voba de siguranță, e vorba de responsabilitate juridică. Cine e responsabil, legal vorbind, pentru victimele accidentelor produse de mașinile autonome? Ultimul șofer decapitat a fost responsabil el însuși pentru decapitare, dar dacă mai murea și altcineva, cine plătea?

        Ce crezi tu că vor face companiile de asigurări, se vor lăsa jumulite ca gâștele de dragul ”progresului”? Crezi că va plăti Volvo toate despăgubirile, cu banii chinezilor? :)
    • +3 (3 voturi)    
      Remeber (Luni, 20 noiembrie 2017, 18:17)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Gillet , iți spune ceva numele , când a introdus lama de ras care se arunca după câteva utilizări toată lumea l-a crezut nebun , în lume erau sute de mii de bărbieri. Azi greu mai găsești unul cred ca ultimul l-am văzut mai bine de 10 ani și el utiliza nu briceagul ci lama Gillet rupta în doua pusa într-un dispozitiv care îl făcea "briceag". Ne înțelegerea tehnologiei de uni nu înseamnă neapărat ca ea nu progresează . din contra ne-a luat 100 000 de ani pana am ajuns la agricultura, în jur de 10 000 de ani pana am început sa utilizam cărbunele la mașina cu aburi , următorul salt combustia interna sub 200 ani de la mașina cu aburi , după la nici 100 "stăpânim" atomul , primul tranzistor a fost făcut acum 40 de ani , circuitele integrate sunt si mai noi iar revoluția spre roboti se întâmplă exponențial . mașina autonoma deja exista . Patru națiuni lucrează separat la proiecte de fuziune nucleara , (da o căutare pe google care e din 1991 apropo , ) ramai surprins cat de avansat sta treaba , dacă reușesc din clipa respectiva intram în alta era . Progresul e exponențial cunoștințele omeniri se dublează la ora actuala în mai puțin de 2 ani . E fantastic , cum o sa le folosim și unde ne va duce e o alta discuție .
      • +2 (2 voturi)    
        Res-pon-sa-bi-li-ta-te _ Ju-ri-di-că (Luni, 20 noiembrie 2017, 23:21)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

        Dacă am scris pe silabe, încerci să mai citești o dată?

        Utilizatorul lamei era responsabil dpdv legal el însuși dacă își tăia gâtul. Sau dacă tăia gâtul altcuiva. Cine e responsabil juridic pentru victimele mașinilor autonome? Cine plătește despăgubirile, that is the question! :)

        P.S. unealta bărbierului se numea brici, nu briceag. Bărbierește-te tu cu briceagul :)
  • +1 (1 vot)    
    cred ca gresiti intr-o prinvinta (Luni, 20 noiembrie 2017, 17:44)

    MConstantin [utilizator]

    'in timp ce Volvo, detinuta de chinezii de la Geely, pierde sute de milioane de dolari/trimestru.'

    imi puteti da sursa informatiei?

    Mai jos aveti un link demonstrand contrariul, Volvo este pe profit:

    http://www.hoovers.com/company-information/cs/revenue-financial.ab_volvo.edf988add8094515.html
  • +3 (3 voturi)    
    Mai bine zis (Luni, 20 noiembrie 2017, 18:07)

    mitg [utilizator]

    Uber cumpara Volvo cu speranta ca vor unge "actionarul care trebe" de la Geely in vederea penetrarii pietei chineze, unde nu li s-a prea permis accesul.

    Restul sunt prostii.
  • +2 (2 voturi)    
    Raspundere Juridica (Marţi, 21 noiembrie 2017, 0:28)

    Tuck97 [utilizator]

    In primul rand ideea este ca masinile fara sofer vor fii mai bune dacat majoritatea soferilor umani.
    Deci accidentele vor fii mai rare, deci ratele de asigurare vor fii mai mici.
    O solutie care exista deja in SUA este ca Uber asigara masina soferilor afiliati pe durata efectuarii curselor platite in contul Uber.
    Din moment ce cursa s-a incheiat masina este asigurata de sofer.
    Firmele care vor produce/utiliza masini autonome vor asigura ele insele masinile produse.
    Problema care se pune este ca firmele de asigurare vor fii in pragul falimentului/disparitiei.
    • 0 (0 voturi)    
      Mașina actuală are obligatoriu șofer (Marţi, 21 noiembrie 2017, 12:25)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Tuck97

      Ori nu înțelegi cum funcționează sistemul asigurărilor auto, ori nu înțelegi că mașinile autonome actuale au toate șofer, pe întreaga durată a deplasării. Iar cei care îți dau puncte pentru asemenea aiureli nu înțeleg nici ei.

      Tu ai impresia că în Statele Unite stabilește statul prima de asigurare, ca în România?! Ai impresia că o companie de asigurări dă faliment când hotărăște FBI-ul, așa cum hotărăște DNA-ul în România?

      Tot ce există în prezent în Statele Unite este un OM la volan, un posesor de permis de conducere. Acel om este responsabil legal pentru tot ce se întâmplă pe șosea, nu computerul și nu producătorul mașinii. Citește fraza asta de câte ori e nevoie, până înțelegi.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Oamenii care sant blocati in secolul 20 (Miercuri, 22 noiembrie 2017, 0:21)

    Tuck97 [utilizator]

    Pe situl asta afli in ce stadiu se afla fiecare stat din SUA
    in legislatia "driverless car":https://www.thezebra.com/insurance-news/4005/driverless-car-laws-state/
    Citat despre asigurarile pentru masini autonome ( fara sofer):
    Soon, New Jersey might become the third state in the union – following Florida and Nevada – to require driverless vehicles to carry liability insurance. What’s different here? The law here applies to the machines – the actual cars themselves and not the drivers.
    Masina Autonoma este un robot ca un Bancomat de exemplu.Cine este responsabil pentru greselile bancomatului?
    La fel cu masina autonoma, se va hotari in final cine raspunde: proprietarul masinii sau producatorul sau altcineva. Viitorul va decide.
    Legile robotului imaginate de Isaac Asimov pot fii un punct de plecare dar nu sant aplicabile intotdeauna.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă