Uber este un serviciu de transport si compania poate fi obligata sa detina licentele si permisele obligatorii potrivit dreptului national, arata o decizie a Curtii de Justitie a UE

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 20 decembrie 2017, 10:57 Economie | IT

Uber
Foto: Uber
Uber este un serviciu de transport, iar statele europene il pot reglementa ca atare, arata o decizie a Curtii de Justitie a UE. Uber sustine ca este o aplicatie digitala si ca serviciile sale nu au nicio legatura cu taximetria. Decizia inseamna practic ca Uber poate fi obligata de autoritati sa dispuna de licente si autorizatii, precum se intampla in cazul altor servicii de transport. CJUE mai spune ca Uber nu este un simplu serviciu de intermediere si ca nu i se poate aplica directiva privind comertul electronic. In plus, Curtea spune ca serviciul nu tine de libera prestare a serviciilor in general, ci de politica comuna a transporturilor.

Uber a ssutinut mereu ca este companie de tehnologie si nu de transport, insa Curtea de la Luxemburg nu a fost de acord cu o astfel de pozitie, argumentand ca Uber nu este un simplu intermediar, ci are influenta decisiva asupra modului in care soferii furnizeaza serviciile. Consecinta este ca Uber va trebui sa se supuna in UE unor reguli mai stricte legaate de autorizatii si licente.

Uber are probleme in mai multe tari europene. Serviciile sale au fost interzise in Bulgaria si suspendate in Ungaria si Danemarca, iar serviciul de baza UberPOP a fost interzis in Franta, Germania si Italia.

Prin hotararea pronuntata azi Curtea declara ca un serviciu de intermediere precum cel in cauza, care are ca obiect, prin intermediul unei aplicatii pentru telefoane inteligente, sa puna in legatura, in scopul obtinerii unei remuneratii, conducatori auto neprofesionisti care utilizeaza propriul autovehicul cu persoane care doresc sa efectueze o deplasare urbana, trebuie considerat ca fiind indisociabil legat de un serviciu de transport si ca intrand sub incidenta calificarii drept "serviciu in domeniul transporturilor", in sensul dreptului Uniunii.
Un astfel de serviciu trebuie exclus, prin urmare, din domeniul de aplicare al lib erei prestari a serviciilor in general, precum si al Directivei privind serviciile in cadrul pietei interne si al Directivei privind comertul electronic.

CJUE spune ca serviciile oferite de Uber se incadreaza in sfera transporturilor si pot fi reglementate ca atare de statele UE.

"Rezulta  ca,  in  stadiul  actual  al  dreptului  Uniunii,  revine  statelor  membre  sarcina de a reglementa conditiile prestarii unor asemenea servicii, cu respectarea normelor generale ale Tratatului privind functionarea Uniunii Europene", se spune in Hotarare.

Curtea considera mai intai ca serviciul  furnizat  de  Uber nu  se  rezuma  la  un  serviciu  de intermediere care  consta  in  a  pune  in  legatura,  prin  intermediul  unei  aplicatii  pentru  telefoane inteligente,  un  conducator  auto  neprofesionist  care  utilizeaza  propriul  autovehicul  si  o  persoana care  doreste  sa  efectueze  o  deplasare  urbana.

Astfel, in  aceasta  situatie, furnizorul  acestui serviciu  de  intermediere creeaza  in  acelasi  timp o  oferta  de  servicii  de  transport  urban  pe  care o face  accesibila   in  special   prin   instrumente  informatice si  a  carei  functionare  generala o organizeaza  in  favoarea  persoanelor  care  doresc  sa  recurga  la  aceasta  oferta  in  vederea  unei deplasari   urbane.
Curtea arata  in  aceasta  privinta  ca aplicatia  furnizata  de Uber  este indispensabila tat pentru conducatorii auto, cat si pentru persoanele care doresc sa efectueze o  deplasare urbana.

Aceasta subliniaza de asemenea ca Uber exercita si o influenta decisiva asupra conditiilor prestatiei furnizate de conducatorii auto
.In consecinta, Curtea apreciaza ca trebuie sa se considere ca acest servicuu de intermediere face parte integranta dintr-un serviciu global al carui element principal este un serviciu de transport  si  ca,  prin  urmare,  corespunde  calificarii nu  drept   "serviciu  al  societatii informationale", ci drept "serviciu in domeniul transporturilor"


Curtea de Justitie a UE de la Luxemburg a fost solicitata de un judecator spaniol, in urma unei actiuni in instanta depusa in 2014 de o asociatie profesionala a taximetristilor din Barcelona care spunea ca este victima a concurentei neloiale facuta de Uber.

Asociatia numita Elite Taxis sustinea ca soferii care fac Uber trebuie sa dispuna de aceleasi licente si autorizatii care le sunt necesare si taximetristilor pentru a face curse.

CJUE conchide ca Directiva privind comertul electronic nu este apicabila in cazul y=unui astfel de serviciu care este de asemenea exclus din domeniul  de aplicare al Directivei privind serviciile in cadrul pietei interne.
 
Uber spune ca decizia "nu afecteaza mersul lucrurilor"

"In majoritatea tarilor UE in care operam sub legea transportului sau suntem in curs de reglementare, aceasta hotarare nu afecteaza mersul lucrurilor. Totusi, in continuare, milioane de europeni sunt impiedicati sa foloseasca aplicatii similare cu ale noastre. Asa cum a declarat noul nostru CEO, Dara, este necesar ca serviciile de tip Uber sa fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritatile din Europa. Aceasta este abordarea noastra pentru a ne asigura ca oricine poate comanda o cursa sigura la apasarea unui buton"
, a declarat purtatorul de cuvant Uber.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

7546 vizualizari

  • +8 (40 voturi)    
    ha, un serviciu de transport... (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:02)

    demaGOGU [utilizator]

    ...care nu detine masini si soferi!

    repet, Uber NU vinde servicii de transport, cineva ar trebui sa explice judecatoriilor curtii europene de justitie conceptul de economie collaborativa si two-sided market.

    altfel decalajul fata de US va deveni irecuperabil.
    • -1 (7 voturi)    
      pai (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:43)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      decalajul fata de US este irecuperabil deja!
    • +14 (20 voturi)    
      Ba da, sunt (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:51)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Daca lasam toate smecheriile deoparte, tot la firma de transport ajungem.
      Eu, clientul, cu ajutorul lor ajung din punctul A in punctul B. Indiferent ce masini sunt, cine este soferul, si care este legatura dintre dispecer (in cazul Uber aplicatia lor) si sofer, clientul este transportat, si plateste bani pentru asta. Si nu mi se pare corect, sa ai firme care respecta legile transportului, si altii sa faca smecherii ca sa nu. Scenariu clar de concurenta neloiala.
      • 0 (12 voturi)    
        Deci... (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:53)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        ... daca ma duc la o agentie de turism si imi iau cazare la hotel, inseamna ca agentia de turism e in industria hoteliera?
        Nu. E un intermediar.
        • +3 (7 voturi)    
          Exact (Miercuri, 20 decembrie 2017, 14:54)

          unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui ac

          Dar hotelul in care o sa stai si restaurantul unde o sa mananci, are autorizatie, plateste taxele, are tot ce ii trebuie legal. Nu te trimit intr-un restaurant care nu este aprobat, nu te cazeaza intr-un loc, care pe hartie apare ca o resedinta normala, nu o sa te duca Ionel cu masina personala, si nu o sa platesti o taxa obscura printr-o aplicatie. O sa ai totul facturat legal.
          • +1 (5 voturi)    
            Nu (Miercuri, 20 decembrie 2017, 16:33)

            ac [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

            Nu e responsabilitatea agentiei sa verifice daca hotelul are sau nu ce-i trebuie. Normal ca in fapt o face, ca nu vrei sa vina clientii sa-ti ceara banii inapoi. Dar chiar si asa, legal, agentia tot nu e hotel, ci un agent, asa cum ii si zice numele. Uber asta mi se pare - un agent.
            Nici browserul din care postam nu e ziar, nu? Doar un ceva care transporta niste bytes pe http.
            • -1 (1 vot)    
              Scenarii ipotetice (pentru ca e la moda) (Vineri, 22 decembrie 2017, 17:35)

              unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui ac

              Scenariul 1)
              Urci intr-o masina trimisa de Uber. Soferul te duce intr-o padure, si te omoara. Uber nu e vinovat, n-avea de unde sa stie.
              Scenariul 2)
              Masina face un accident din cauza soferului, si ai nevoie de ingrijiri medicale. Masina are doar asigurare simpla, nu pentru transport. De la cine ceri despagubiri?

              Soferii Uber sunt doar exploatati de companie, si nu sunt protejati in nici-un fel. Putina raspundere din partea lor ar fi decent dupa parerea mea.
      • -1 (15 voturi)    
        Dar din punctul de vedere al clientului? (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:00)

        Gray51 [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        Noi vrem Uber așa cum este. Așa sa l lăsați!
      • +4 (8 voturi)    
        Să dea faliment (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:02)

        Gray51 [utilizator] i-a raspuns lui unsimpluom123

        Dacă Uber e așa de bun, de ce nu se închid firmele de taxi, să fie numai Uber? Vă spun eu, pentru că taxi fură și dau și la aparatul de stat să tacă.
        • 0 (0 voturi)    
          Corect, însă... (Joi, 21 decembrie 2017, 12:08)

          Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

          Ce zici tu e de genul: de ce să-l băgăm pe Dragnea la pârnaie, ce, Becali n-a furat și e liber? Sau: hai să nu mai plătim taxe, nu vezi că toată lumea în țara asta fură?
          Da, OK, dar nu rezolvăm problema ci numai ne justificăm ilegalitățile prin faptul că mai există și alții care fură.
    • +3 (17 voturi)    
      Vezi ca in US este interzis in mai multe state (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:52)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Cauta pe net (nu trebuie sa te invat eu) in ce tari este interzis Uber-ul si o sa vezi ca si in US in multe state este interzis (Austin, Texas; Atlanta, Georgia; Philadelphia, Pennsylvania doar 3 exemple).
      Cat despre economie collaborativa, ea pe ce se bazeaza? Pe facut gogosi sau pe transport de persoane?
      • +4 (12 voturi)    
        daca era demaGOGU avocatul Uber.... (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:24)

        fugarul ghita [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        daca era demaGOGU avocatul Uber nu mai era interzis nicaieri, dar n-a avut Uber avocati buni ca demaGOGU, care "sa explice judecatoriilor curtii europene de justitie conceptul de economie collaborativa si two-sided market."
    • +11 (11 voturi)    
      ia bani (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:17)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      problema Uber este ca incaseaza banii pt transport. In rest e cu totul similar unui taxi, adica soferul vine la tine si te duce unde vrei tu, deci nici vorba de ride-sharing (cum e bla-bla car de ex).

      Si eu sunt utilizator de Uber, si sper sa se gaseasca o rezolvare legislativa europenea, pt ca in Romania mafia taximetriei e bine conectata politic si se va folosi de decizia asta ca sa interzica Uber

      Nu vreau sa se intelega ca am ceva impotruva Uber, care e un mod civilizat si elegant de calatorit. Taxiurile murdare, cu masini vechi cu soferi neciopliti care niciodata nu au rest si iti cer mai multi bani decat face cursa, trebuie sa dispara
      • -5 (7 voturi)    
        nope (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:45)

        lula [utilizator] i-a raspuns lui DSS

        e vorba de ride-sharing. adica asta face Uber in alte tari (il iau pe ala, si daca tu trebuie sa ajungi tot prin zona, te pescuiesc si pe tine, si tot asa).
        • +5 (5 voturi)    
          in romania insa e taxi (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:38)

          tudor1234 [utilizator] i-a raspuns lui lula

          Trebuie sa recunosti ca in Romania Uber = Taxi, doar ca fara inscrisuri pe masina si fara sa mai plateasca licente.

          Am incercat si eu uber, si este exact ca pe clever taxi, numai ca vine un nene oarecare in loc de un taximetrist. Nu inteleg unde este diferenta atunci intre uber si taxi?
        • +2 (2 voturi)    
          in Romania (Miercuri, 20 decembrie 2017, 15:15)

          DSS [utilizator] i-a raspuns lui lula

          Nu am impartit vreodata masina cu altcineva si nici nu am auzit pe cineva sa faca asta. Pur si simplu mai nou in loc de taxi comand Uber si plata mi se trage de pe card
    • -3 (7 voturi)    
      In cazul acesta (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:44)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Soferii care folosesc serviciul nu sunt soferi "Uber". Sunt soferi si fac transport pe persoana fizica. Exact cum eu - desi am pagina Facebook - nu sunt Om Facebook, tocmai pentru ca doar folosesc un serviciu digital al unei firme.

      Daca Uber vrea sa tina sub acoperisul sau si renumele sau acei soferi si masini, se face franciza si respecta legislatia locala de transport. Daca nu, atunci soferii nu au de ce sa ii foloseasca numele.
    • -5 (7 voturi)    
      UE= URSS (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:58)

      Gray51 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Dacă deja începeți să vă arătați fața sovietică, "Brexit, babe".
      Dacă se ating de Uber, voi transportation gratis, 3 ore pe lună ,oameni în București. Sunt sigur că o să găsesc 10 000 de oameni în București să se alăture.
      Deși, la cum ii văd, vor căuta să găsească ceva ilegal și în asta.
      • -2 (2 voturi)    
        Tu te angajezi ca si sofer particular la Uber (Miercuri, 20 decembrie 2017, 22:53)

        Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        tu ai carnet categoria B sau profesionist
        tu ai masina ta personala
        platita cash sau pe card sau pe credit
        sau pe bitcoini:)
        sau ai furat-o de undeva:)))

        tu te angajezi cu salar mobil la Uber
        si daca duci un miliardar in noaptea de craciun sau revelion cu 200 de euro cursa
        in loc sa stai acasa sa-ti futi muierea sa faci copii sa te imbeti la restaurant sa dansezi sa futi curve
        atunci tu castigi niste bani
        asta e tot
    • -1 (13 voturi)    
      Asta e ziua în care UE devine noul URSS (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:26)

      Gray51 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Îngrădirea libertății, inovației, concurenței, tehnologiei.
      Nu i de mirare că UK le a arătat degetul iar cele mai prospere țări precum Norvegia și Elveția stau deoparte.
      • +1 (3 voturi)    
        Daca taceai filozof ramaneai (Miercuri, 20 decembrie 2017, 22:51)

        Raduvic [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        Uber a fost intrezis in Londra, intreaba-l pe google daca nu ma crezi. Deci comparatia ta e buna de tras apa dupa ea. Dar romanul s-a nascut comentator...
    • +5 (5 voturi)    
      vinde (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:39)

      dinamovist [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Da asa este nu vinde dar iti ia banii ..sub forma de donatie nu i asa. Imi pare rau de Cleaver care era chiar utila. Un sfat pt firmele de taxi -sa preia sistemul UBER cu plata pe card si confirmarea catre soferi asa nu mai pot refuza curse si exista monitorizare.
      • +2 (2 voturi)    
        asta e cam greu (Miercuri, 20 decembrie 2017, 15:04)

        Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui dinamovist

        desi ai dreptate. Asta magandeam si eu la un moment dat..sa-si faca acelasi sistem ca uber,macar pentru masini mai bune,mai noi,mai bine controlate..
        dar multe firme nu ar face fata unui astfel de sistem,masinile sunt pe numele firmei,dar nu sunt ale firmei,ci a soferilor..sa fim sinceri..daca ar contoriza fiecare cursa,probabil ar da faliment sau ar trebui sa puna presiune mai mare pe soferi sa plateasca taxele si impozitele care revin statului..aici nu prea le-ar conveni soferilor..momentan nu se inregistreaza nici macar jumate din profitul real.
        • 0 (4 voturi)    
          pret (Miercuri, 20 decembrie 2017, 19:31)

          dinamovist [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

          Ce nu intelege lumea, ca nu poti optine conditi normale in transporturi la tarifele astea, care eu le consider sociale . Calitatea costa daca mai adaugi si taxele pretul ar trebui sa fie cel putin dublu . O varianta ar fi tarife diferentiate daca intr adevar vrei calitate. Eu as organiza licitatii pubilce pt licente cu caiet de sarcini priviind conditiile minime de activitate. Legat de tarif cred ca asta este problema cea mai spinoasa eu ma mir cum de nu a intervenit consiliul concurentei pana acum , normal ar trebuii sa acopere TOATE cheltuielile.
        • +1 (1 vot)    
          teoretic buna idea (Miercuri, 20 decembrie 2017, 22:27)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

          dar cum ai zis si tu, in clipa cand taximetristii vor plati TVA-ul devin faliti.
          As adauga ca aplicatia Uber nu e Clever sau alt rahatel care costa maxim 20.000 de euro. Uberul are milioane de dolari investite deci nu vad Taxi Cobalcescu sau Pelicanul sa aiba banii astia prea curand.
  • +16 (24 voturi)    
    Sa mareasca tariful (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:06)

    Captain Obvious [utilizator]

    Sa isi ia dispecerat (de forma) si sa se supuna la toate regulile de taximetristi. Oricum in Bucuresti multi nu vor sa se intoarca la pelicanul si alte firme cu conditii similare.
    • +4 (6 voturi)    
      problema (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:39)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      nu va fi suficient, in Romania ar trebui sa le ia niste autorizatii suplimentare soferilor care se reinnoiesc cu chiu cu vai anual si masinile trebuie sa arate ca orice alt taxi din localitate.

      practic, hotararea asta zice ca Uber trebuie sa se ocupe de toate chestiunile acestea, dar cheltuiala se va duce la soferi si in cele din urma in tarifele aplicate.
    • +9 (11 voturi)    
      hehe (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:30)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Regulile de taximetristi spun ca in Bucuresti sunt doar 10 mii de licente care sunt date. Si ca sa ti le dea Primaria lui Oprescu sau Firea trebuie sa le dai spaga, ca altfel le dau altora. Astea sunt regulile de taximetristi :-) . Sper sa plece si sa lase prostii de romani balta.
    • +6 (6 voturi)    
      Asta cu dispeceratul este vax (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:45)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Ce am nevoie eu ca client este sa aiba asigurare, examene, teste, experienta.
  • +23 (31 voturi)    
    FRICA DE CONCURENTA (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:12)

    vodatepes [utilizator]

    De ce si firmele de taxi din Bucuresti nu se ridica la standardele Uber? De cite ori taximetristi nu au refuzat curse? De ce tov. de la primaria generala nu vin seara dupa orele 22 in fata la Gara de Nord la coloane sa vada cum stau tov taximetristi si iti cer suprapret si nu ai cui sa ii reclami? Pentru o cursa de 15 lei iti cer 50 lei. Nu ai cui sa ii reclami. De ce astia de la primarie nu au un telefon unde sa ii suni si sa reclami? La firmele de taxi degeaba reclami ca ii dor in cot. Dotatile taxiurile cu gps si in momentul in care il reclam ca e in Unirea si vrea sa mearga la Gara de nord imediat il pot indentifica si atunci si sanctiona. e drum lung pana invatam sa fim civilizati.
    • -1 (11 voturi)    
      Nu e frica de concurenta (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:43)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Ci mai degraba dorinta ca toti sa joace dupa aceleasi reguli.
      Pentru a fi sofer la uber sau alte aplicatii de genul ai nevoie doar de o masina si un telefon mobil.
      Un taximetrist trebuie sa investeasca mult mai mult in colante, statie, RCA mult mai scump decat in cazul unei masini personale,etc
      • 0 (4 voturi)    
        Să dea faliment atunci (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:05)

        Gray51 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Și să treacă la Uber. De ce nu o fac?
        • 0 (2 voturi)    
          unii au trecut deja (Miercuri, 20 decembrie 2017, 22:29)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

          de asta vara sunt masini care lucrau inainte pe taximetrie clasica si au trecut pe Uber
      • +2 (2 voturi)    
        ne lasi cu regulile (Miercuri, 20 decembrie 2017, 22:41)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Investitia in colante, statie inutila si RCA si-o scot din numai doua- trei curse cu pret umflat pe luna. La care adaugam 99% evaziune la TVA.
    • +4 (14 voturi)    
      Hotararea este la nivel de EU, nu de Bucuresti... (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:57)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Asa ca exemplul tau nu are sens. In plus, am avut multe cazuri in care un sofer Uber mi-a refuzat comanda dupa ce o acceptase sau dupa ce m-a sunat sa ma intrebe daca merg la aeroport. Merg cam de 25 de ori pe luna cu Uber si in total am peste 300 de curse si am intalnit si soferi nesimtiti in Uber, si masini facute praf in Uber, si soferi de uber care trec pe rosu, si multi care atunci cand ii intrebam de ce este in asemenea hal masina spuneau "pai este 1.3lei/km, cum ai vrea sa arate?"
      Da, procentual, sunt mai putini oameni necivilizati ca soferi de Uber decat de taxi, dar sa nu ii facem ingeri pe soferii de Uber!
      • +9 (11 voturi)    
        da..aidreptate (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:21)

        Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        nesimtiti peste tot. Doar ca la uber exista sistemul de rating..pateste unu,doi,trei clienti,ii dau calficativ slab si apoi nu-l mai ia nimeni.Dispare de pe piata. La taxi..magaria continua pana la pensionare.
        Il reclami la dispecerat, dar taximetristul si-a bagat masina personala pe numele firmei de taxi(altfel nu poate face taximetrie) si a dat o spaguta acolo pentru licenta..pe care..cam greu i-o retrage firma..ca na..omu'a dat o spaga.
        Uber nu are de ce sa tina partea soferilor,cum fac firmele de taxi de multe ori.
      • +2 (6 voturi)    
        Ai posibilitatea sa le dai rating (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:08)

        Gray51 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Și apoi să refuzi o mașina cu rating prost. Dacă nu găsești una cu rating bun, ia un taxi! Ha ha
      • +1 (1 vot)    
        exista deja masini bagate in sistem uber (Miercuri, 20 decembrie 2017, 22:42)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        de catre fostii taximetristi
        Nu e exclus ca acele experiente negative sa provina de acolo
    • +9 (9 voturi)    
      Decizie corecta (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:09)

      unsimpluom123 [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Curtea de Justitie a UE decide ceva, dar tu tot cu taximetristii Bucuresteni o dai inainte. Ce legatura are una cu alta? Nimic.
      E foarte bine ca Uber impune conditii privind masinile sale, dar sa si respecte legea, nu?
    • -3 (3 voturi)    
      mmm UE, a decis UE, nu firea sau pandele (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:29)

      fugarul ghita [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      asa ca ... ori suntem cu ue ori nu mai suntem?
    • -1 (1 vot)    
      De ce nu te faci tu taximetrist? (Miercuri, 20 decembrie 2017, 22:58)

      Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      asa ca asta ii o intrebare interesanta Dracula draga?
      de ce nu te duci tu sa te angajezi ca soer profi la Uber
      si in loc sa te distrezi chestionabil in noaptea dintre ani sau de craciun
      sa te plimbi lela prin capitala ducand oameni beti de colo incolo
      ca economia de paiata e greu de priceput
      nime nu te obliga sa faci asta
      daca faci ai niste bani in plus
  • -22 (38 voturi)    
    ce-am facut ma nene ma? are ceva cu multinationala (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:14)

    fugarul ghita [utilizator]

    Curtea Europeana de Justitie are ceva cu Uber in special sau cu multinationalele in general?
    Ca pe la noi cine zice ca Uber trebuie sa plateasca taxe si sa-si ia licenta ori e cu rusii ori e taximetrist :))
    • +2 (8 voturi)    
      Ai auzit de Ubex? (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:43)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui fugarul ghita

      Ai sa auzi, e spaima croncanilor si a socealistilor.
    • +3 (7 voturi)    
      pacat de tine (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:43)

      spiridusa [utilizator] i-a raspuns lui fugarul ghita

      puteai sa zici ceva remarcabil pe ziua de azi, dar din pacate esti doar o biata comunista spalata pe creier de Badea si Gadea
  • +4 (6 voturi)    
    Uber aplicatia nu stiu daca face transport (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:22)

    t4v1 [utilizator]

    Dar soferii Uber clar fac transport de persoane.

    Ca sa ai o piata concurentiala corecta intre taxi si soferii Uber ambele categorii trebuie sa aibe aceleasi costuri cu statul si reglementari: licente, ITP, asigurare, etc.

    Asa ca ori le scoti la toata lumea, ori le introduci pentru toata lumea.

    Nu uitati ca in alte tari taximetria e un serviciu decent si bine reglementat.
    • +2 (2 voturi)    
      Ok, deci scoți taxele (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:18)

      Gray51 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      La taximetriști. Diferența e că ei au nevoie de locuri de parcare, în arii centrale, foarte scumpe. De aceea taxe. Apoi nu poți să vezi centrul orașului cu un număr infinit de mașini. De aceea licențe și număr limitat de licențe. Apoi, taximetriști și mașina sunt dedicate activității, de aceea alte reglementări. Uber e mașina personală pe care o folosești câteva ore pe zi pentru un venit suplimentar și pentru a ajuta oamenii. Altfel mașina ar zace degeaba și asta înseamnă pierdere pentru societate. Uber e rezultatul comunicării electronice și nu va dispărea. În cel mai rău caz, în loc de bani o persoană va primi puncte pe care le vei putea folosi că și client când ai nevoie. Să vedem atunci tâlharii de la guvernare ce libertății ne mai vor lua.
      • +1 (5 voturi)    
        nu e corect ce zici (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:52)

        tudor1234 [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        Tu zici ca nu vrei sa platesti RCA diferit si sa faci ITP mai des pt ca nu transporti decat cateva ore pe zi, fata de 8 ore pe zi? Stai un pic....nu tot aceasi clienti ii duci? La cate ore pe zi vrei sa tragi linia si cum vrei sa verifici ca se respecta?

        Dar permis de conducere de profesionist ai? A, nu vrei sa-l faci ca nu conduci din cand in cand, deci e mai safe......

        Intelegi unde e problema? Ori faci taxi, ori nu faci. Nu merge chestia cu din cand in cand atunci nu trebuie sa ma supun legii
        • 0 (2 voturi)    
          Care e motivul sa dau bani si timp in plus? (Miercuri, 20 decembrie 2017, 23:09)

          Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui tudor1234

          cu ce e mai buna licenta de profesionist decat carnetul categoria B?
          cu ce e mai smecher RCA-ul categroia nu stiu care decat alalalt?
          nu tot aceleasi smenuri si susanele se fac?
          parandaratul nu mere tot la hotii de la guvernare?
          si atunci?
      • -1 (1 vot)    
        Daca vrei sa ajuti oamenii (Miercuri, 20 decembrie 2017, 14:36)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        O faci gratis.
      • +1 (1 vot)    
        :))))))))) (Joi, 21 decembrie 2017, 0:41)

        t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        Stii cat costa un chiria unui loc de parcare public in zona A din Bucuresti?
        .
        .
        .
        .
        76LEI
        .
        .
        .
        PE AN.
    • +1 (1 vot)    
      Nu stii ?! E destul de simplu (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:49)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      functioneaza ca Amazon.
      Pe cine platesti: Firma sau soferul ce-ti aduce marfa?
      Doar ca legile europene difera de cele din USA
      Bine ca inca merge "auto-stopul" /"ia-mă nene"...
  • -1 (9 voturi)    
    Uite ca si UE (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:23)

    eleVenereCtions [utilizator]

    poate sa faca decizii de plansul lumii.
  • +3 (5 voturi)    
    e discutabil sa fiu sincer.... (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:32)

    liviu_ [utilizator]

    oricum decizia zice "POATE" nu obliga...
    nu prea inteleg cum poate sa fie firma de transport fara sa existe fizic, fara sa aiba soferi etc...

    concurenta neloiala e la aia care ataca oricine vrea sa le ia din cascaval...
    la europeni e faptul ca Uber are servicii mai ieftine, la noi e faptul ca Uber are servicii de calitate...

    oricum la noi vor sa interzica orice aplicatie, chiar daca prin ea (Clever Taxi) chemi taxiouri autorizate...
    nu e vorba DELOC de drepturile taximetristilor... e vorba ca firutza... mai precis ala care o umple de .... fericire in unele nopti, are pretini cu firme de taxiuri... si vor ca toti taximetristii sa le plateasca comision, nu sa obtina curse fara ei...
    o cretinatate notorie si o dictatura marca psd... again!
  • -1 (5 voturi)    
    uite de-asta (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:34)

    mmmircea [utilizator]

    America e unde e, iar Europa desi a avut un head start imens a ramas in spate si continua sa piarda teren. Cate companii care sa conteze s-au infiintat in Europa in ultimii 15-20 ani ? Vorbesc de companii mari gen google, facebook. Cate ? Zero, pentru o uniune care se lauda cu o populatie si un pib similar US. Chiar nu-i da nimanui de gandit ?
    • 0 (4 voturi)    
      si in state s-a interzis in multe locuri (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:55)

      tudor1234 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Sunt multe state in US unde este deja interzis, inainte sa interzica EU. Deci ai oarecum dreptate in ce zici: americanii tot timpul sunt inaintea noastra :)) Pana la si interzis uber
  • -4 (8 voturi)    
    haha (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:41)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    inca un cui in cosciugul UE...socialism, comunism, etatism si taxe, asta le place bugetarilor de lux de la strasbourg si bruxelles. inovatie? o lasam pentru altii, a se citi "americani". cercetare aplicata si noi tehnologii? in UE doar pe hartie ca si asa americanii sunt mai buni, de ce sa muncim cand putem sa taxam si sa dormim. la capitolele astea pana si chinezii sunt mult deasupra UE si in cativa ani, nu in cateva decenii ca pana acum, se va vedea rezultatul. germania inca tine stindardul industrial sus, dar capacitatea de inovatie este la minim fata de SUA, China, Coreea de Sud. Ori si economia serviciilor are totusi limitele ei!
  • +7 (9 voturi)    
    unii cu capul pe umeri (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:46)

    Adrian2017 [utilizator]

    Măcar ăștia (CJUE) au știut sa incorporeze/reglementeze nu sa scoată in afara legii ca "doamna" primar FiRea. Dar daca ii face concurenta firmei sotului, deh...decat sa intre niste bani din taxe la bugetul primariei, mai bine sa nu.
  • +5 (5 voturi)    
    Sunt surprins (Miercuri, 20 decembrie 2017, 11:53)

    banel [utilizator]

    Uber e o platforma digitala la fel ca Star Taxi si Clever Taxi. Soferii ar trebui sa fie cei vizati pentru ei/firmele lor ofera serviciul de transport.

    UE ar fi trebuit sa incurajeze platformele de tip UBER...asa, lasa statele sa decida. Si se vede la noi cum decid.
  • +6 (8 voturi)    
    Conflict între libertate și etatism (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:01)

    reiand [utilizator]

    În caz că nu e clar, e un conflict între utilizatorii unei companii inovatoare care le permite oamenilor să ofere unii altora servicii de transport pe de o parte, și statul birocratic care nu concepe ca cetățenii să poată oferi servicii între ei fără reglementări, autorizații, și bineînțeles, cât mai multe taxe.
  • +1 (11 voturi)    
    deci (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:08)

    subcultura [utilizator]

    FireaPSD au de ales intre:

    -Uber (masini mai noi cu revizia la zi si conditii de siguranta, curate, soferi politicosi, disponibili, venituri fiscalizate)

    si

    - Taximetria "clasica" (masini in marea majoritate vechi, "cazaturi", tot felul de smecherii tehnice pe ele, murdare, unele infecte de-a dreptul, parte din soferi tepuitori, preiau clienti dupa bunul plac, parte din venituri la negru, plati in majoritate covarsitoare cash)

    Cu cine tine PSDFirea? Cu ultimii bineinteles.
  • -3 (7 voturi)    
    Unde sunt sustinatorii Uber ?? (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:16)

    briciu [utilizator]

    Cand am spus ca ce face si cum functioneaza UBER am fost banat !!!
    • -1 (3 voturi)    
      tot aici, vezi PRIMUL comentariu (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:28)

      fugarul ghita [utilizator] i-a raspuns lui briciu

      primul comentariu ne spune ca nu stiu judecatorii de la UE ce si cum
  • +6 (6 voturi)    
    caz patit de mine anul asta, (Miercuri, 20 decembrie 2017, 12:47)

    pepper89 [utilizator]

    desi am masina, circul doar cand am nevoie in mod special cu ea. Lasat masina acasa, mers la meci pe National arena, la intoarcere dupa ora 23, 2 taximetristi grasciori (unul tuciuriu), care asteptau in intersectie pe pantelimon, cica cursa face 50 de lei, o cursa care face in mod normal 15 lei. Am intrebat de ce nu folosesc aparatul de taxat, au zis ca nu e cazul, sa caut pe altii daca nu imi convine.

    Asa ca am comandat frumos de pe aplicatie de la un prieten, si am ajuns acasa platind cat trebuie si cu o masina calumea, nu la suprapret cum cer nesimtitii astia. De atunci m-am invatat minte, sa iau masina cu mine cand ma intorc de undeva dupa ora 23:00, decat sa depind de taxi. Sa se spele pe cap cu taxiurile lor, sper sa dea faliment toti, daca tot vor sa ii elimine pe cei cu ride sharing.
  • +5 (5 voturi)    
    "Statele pot "sa le oblige dar daca sunt normale (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:28)

    deval [utilizator]

    la cap , nu o fac !! Adica doar daca au transport urban si de taxi acceptabil , o fac ! Noi, suntem in siruatia opusa . Sunt 3-4 ore in fiecare zi in care pori sa si crapi , ca nu gasesti taxi . Deasemenea, daca ploua, daca ninge, daca e meci , daca nu vrea muschiul taximetristului sa meatga in acea directie ! Nu mai vorbesc de cei din fata de la magazinul Unirea de unde nici unul din cele 20 de taxiuri nu a vrut sa ma ia cu cineva nedeplasabil......
  • +2 (2 voturi)    
    UE (Miercuri, 20 decembrie 2017, 13:52)

    Pacop [utilizator]

    O decizie a a Curtii de Justitie a UE din Luxemburg spune recent ca creditele in CHF sunt toxice iar instantele din Romania sau sters la fund cu ea.
  • +2 (4 voturi)    
    Hopa .... (Miercuri, 20 decembrie 2017, 14:51)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Adica ma lupt cu UBER de 2 ani pe HN si sunt facut cu ou si cu otet. UE spune ca e taximetrie. Brusc opinii echilibrate spun ce spuneam de acum 2 ani ca si cand mereu pe aici ar fi fost lumea de aceeasi parere! :)))
    • -1 (3 voturi)    
      felicitari (Miercuri, 20 decembrie 2017, 15:09)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      esti un adevarat expert,ai avut dreptate,bravo !
  • +1 (5 voturi)    
    Evident, Uber nu e (Miercuri, 20 decembrie 2017, 16:04)

    arno [utilizator]

    taximetria clasica si ar trebui ca orice automobilist sa lucreze pentru concitadinii sai, prin Uber si alternative similare.
  • +1 (1 vot)    
    Uber ride sharing (Miercuri, 20 decembrie 2017, 18:00)

    RTC [utilizator]

    Trebuie tinut cont de 2 aspecte. Primul este sistemul de rating care elimina intr-un final soferii necorespunzatori. Al doilea aspect este ca numarul de soferi Uber nu este reglementat de administratia locala sau companie. Pot sa adere la Uber toti soferii dintr-un oras. Scaland in acest fel intr-adevar serviciul ar deveni de ride sharing pentru ca in orice moment sau in timp util ai putea gasi o masina/sofer care sa se suprapuna peste punctul tau de plecare si sosire intr-un oras cu mici abateri. Asta e si ideea Uber intr-un final - a nu avea un numar finit de soferi care sa ofere transport intr-un oras ci oricine sa poata sa duca o persoana din punctul A in punctul B si sa imparta cu acesta costurile. Taximetria ar trebui sa aiba un alt statut - servicii mult peste Uber si la un alt pret tocmai pentru ca sunt necesare mai multe autorizatii si taximetristul traieste din aceasta munca. Uber nu este gandit ca un loc de munca full-time.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce inseamna ca e companie de tehnologie? (Miercuri, 20 decembrie 2017, 22:40)

    Lucian Ilea [utilizator]

    si roata si focul sunt tehnologii:)))
    totul e tehnologie in lumea fiintelor inteligente
    asta e chestie sa nu plateasca impozit
    intre timp spionii mei imi vand bitcoinii si pica cursul la 16000 global
    isi bat joc de munca a miliarde din 2011 incoace
  • +1 (3 voturi)    
    pffffft (Joi, 21 decembrie 2017, 1:25)

    Conrad [utilizator]

    S-au speriat si indienii de camerele de fotografiat la inceput, dar acum isi fac selfie-uri. Taxi-ul traditional o sa moara, incetucu' incetucu', peste tot. Si in Londra si toate locurile retarde care interzic serviciile gen Uber. Tot ce fac cei care se impotrivesc este sa se pise contra vantului.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi