Facebook modifica radical News Feed-ul. Vor avea prioritate postarile de la familie si prieteni si vor aparea mai putine postari de la brand-uri, companii si mass-media

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 12 ianuarie 2018, 9:29 Economie | IT

Logo Facebook
Foto: Hotnews
​Mark Zuckerberg a anuntat una dintre cele mai mari schimbari ale News Feed-ului din ultimii ani, urmand ca utilizatorilor sa le apara mai multe postari de la membrii familiei si de la prieteni, in detrimentul postarilor de la companii, brand-uri si diverse pubiicatii. Schimbarea va afecta organizatiile media si paginile diverselor brand-uri, fiindca mai putini vor vedea aceste postari, daca nu sunt promovate. Publicitatea in retea NU va fi afectat in vreun fel de schimbari, a spus John Hegeman, vicepresedintele Facebook.

Zuckerberg spune ca a primit feedback de la utilizatorii care vor sa vada pe pozitii superioare in "fluxul de stiri" postarile de la prietenii apropiati si de la membrii familiei. El a adaugat ca utilizatorii spun ca fluxul este aglomerat de postarile de la companii, brand-uri si organizatii media.

"Recent am primit reactii de la utilizatori care ne-au spus ca acest continut public - postarile ale companiilor, brand-urilor si organizatiilor media - mascheaza momentele persoanle", spune Zuckerberg.

Ce urmeaza?

"Facem o schimbare majora in modul in care este construit Facebook. Schimb scopul retelei din a ne concentra pe gasirea de continut relevant, in a va ajuta sa aveti interactiuni sociale cat mai semnificative".

Ce spune Facebook este ca algoritmii vor functiona in asa fel incat vor avea prioritate lucrurile partajate de prieteni, de familie si de grupuri, in detrimentul paginilor unor brand-uri sau ale unor publicatii media. De exemplu o fotografie de familie va avea prioritate in fata unui clip postat de o publicatie careia i-ai dat like sau in fata unui clip despre un telefon lansat de o companie.

"As vrea sa fiu cat se poate de clar, facand aceste schimbari, ma astept ca timpul petrecut de oameni pe Facecook si alti parametri de engagement sa scada. Dar ma astept ca timpul petrecut de fiecare pe Facebook sa fie mai valoros. Daca vom face totul cum trebuie, cred ca totul va fi bine pentru comunitatea Facebook pe termen lung". spune Zuckerberg.

Facebook a fost intens critiata anul trecut, mai ales pentru ca in retea au fost promovate masiv stirile false si pentru ca propaganda rusa a putut ajunge la un numar urias de americani, peste 120 milioane. Zuckerberg a promis recent ca in 2018 va incerca sa "repare" Facebook si ca printre misiunile retelei se va numara si cea de a-i determina pe oameni sa aiba interactiuni fata in fata in viata reala.

Un alt val de critica a fost ca Facebook exploateaza vulnerabilitatile psihicului uman pentru a-i face pe oameni sa fie dependenti de retea, efectele fiind asupra timpului liber si productivitatii..

In noiembrie, unul dintre fondatorii Facebook, care a parasit demult compania - Sean Parker - spunea intr-un interviu ca el si altii diretori au creat un sistem care a facut ca oamenii sa devina dependenti de retea si ca la asta a contribuit mult introducerea butonului Like gandit ca un mijloc de validare sociala "Dumnezeu stie ce le face creierelor copiilor nostri", spunea Parker, despre Facebook.

Un alt fost director, Chamath Palihapitiya, spunea ca Facebook " a distrus modul in care societatea functioneaza", dar si-a indulcit apoi comentariile.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

2062 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Ah...mi s-a scurs o mica lacrima (Vineri, 12 ianuarie 2018, 9:58)

    Je__ [utilizator]

    cand am vazut cat de altruisti sunt cei de la facebook, si cat doresc sa ne fie noua bine.

    Realitatea era ca au impins pedala prea mult spre zona comerciala. Iar oamenii n-au dat join la facebook pt reclame, au dat pentru prieteni.

    Erau multi care se plangeau ca nu mai apar noutati de la prieteni si rude, asa ca au inceput sa de-a unfollow la canalele comerciale, sa-si retraga like-urile...si bang, dintr-o data se vad trenduri de stagnare sau scadere a activitatii utilizatorilor.
    Panicati, baietii de la facebook cauta noua limita care sa maximizeze banii din reclame, si timpul pe care profanii il petrec urmarind prostii.
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Vineri, 12 ianuarie 2018, 12:38)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      si asta tot o miscare pentru eficientizarea reclamelor este...

      deci nu mai primesti noutati daca ai dat like sau follow la vreo afacere, primesti numai de la familie SI de la reclamele platite, care oricum alea vor avea intaietate..

      deci tot vei vedea reclame (numai alea platite in fata)... ar fi si absurd sa bage reclamele la acelasi nivel cu postarile nepromovate dar comerciale... ca n-ar mai plati nimeni sa promoveze vreun post EVER.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi